Mä en enää jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :´(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
´

:´(

Vieras
5v kusee joka paikan. Koko talo haisee järkyttävälle. Mä en jaksa enää esittää, että vahinkoja sattuu.
Neuvolasta käsketään lääkärille ja lääkäri sanoo että katsotaan kun täyttää 6v. SIIHEN ON SAATANA PUOL VUOTTA!!
Mitäs kun lapsi lähtee eskariin? Vaippojen kanssa?
Ja kuka mua auttaa? Mulla on hermot ihan riekaleina.
Missä mä ton ens yön nukutan, kun on kaksi sänkyä kussut? Muovitetut froteet ei auta, menee läpi patjoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja eh:
Siis on vielä päiväkasteluakin? Nyt vaadit ajan lääkärille HETI! Tai sitten menet yksityiselle jos ei neuvola palvele.

Joo, mä sanoin asiasta 5v lääkärillä (joka oli monta kuukautta myöhässä) , ja lääkäri sanoi, että voivoi päiväkastelua kun kerran on niin asiaa katsotaan 6v neuvolassa!! Pelkälle yökastelulle olis voinut hälytinpatjaa harkita. VIttu kun vituttaa:´(

Mulla meni vähän ohi nyt se ett tekeekö siis tahalleen vai onko ne vahinkoja? Uskon että sulla on hermo kireällä, todella. Ja kyll ihmettelen sitä lääkärinkin toimintaa, miksei nyt heti ottanut asiakseen... :/

mä en tänäpäivänäkään tiedä, tekeekö se sitä tahalleen vai ei. Vahingoistahan tuo puhuu ja nyt kun olen sille asiasta hermostunut, niin on ruennut piilottamaan niitä pissisiä vehkeitä. Mä tiiän että en saisi hermostua. Siksi tähän asiaan apua haluankin. Mulla on niin paha olla:(
Täällä ei ole toista lääkäriä.
Soitan huomenna ajan yksityiselle. Tosi vaikee järestää täältä pääsyä sinne, mutta pakkohan se on jotenkin hoitaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mä en tänäpäivänäkään tiedä, tekeekö se sitä tahalleen vai ei. Vahingoistahan tuo puhuu ja nyt kun olen sille asiasta hermostunut, niin on ruennut piilottamaan niitä pissisiä vehkeitä. Mä tiiän että en saisi hermostua. Siksi tähän asiaan apua haluankin. Mulla on niin paha olla:(
Täällä ei ole toista lääkäriä.
Soitan huomenna ajan yksityiselle. Tosi vaikee järestää täältä pääsyä sinne, mutta pakkohan se on jotenkin hoitaa.

Joo ilman muuta meet yksityiselle. Mä olen todennut että jos jotain oikeaa apua haluaa niin se on paras vaihtoehto...

Hei. Ihan lohdutukseksi kerron seuraavaa: Itse kastelin säännöllisesti öisin vielä 1-2 luokallakin ja usein tuli pissavahinko myös kotimatkalla. Samaa ongelmaa oli isosiskolla ja pikkuveljellä ja vanhimmalla lapsellani. On kuulemma meillä perinnöllinen taipumus. Myös nuorimmainen on kohta kolme eikä kuivaksi oppiminen tahdo sujua. Kaikki opimme sitten pikkuhiljaa asian. Opin käymään aina vessassa iltaisin ja koulusta lähtiessä. Opin vain käymään vessassa välitunneilla ym. Lapselleni oli kastelulakanasta hyötyä. Tärkeää oli, että vanhemmat jaksoivat suhtautua kivasti eivätkä suuttuneet, nolanneet tms., vaikka varmaan rassasi vaihtaa lakanoita. Sängyssä oli muovit ym. Tiedän siis mistä puhun. Hyvin pärjänneitä, normaaleja ihmisiä meistä kasvoi, vaikka tuollainen ongelma olikin. Olihan se noloa, kun pissa tuli yökylässä sänkyyn ja ekaluokalla kerran koulussakin. Silti minulla oli onneksi hyvä itsetunto ja pärjäsin tosi hyvin. Tsemppiä. Ymmärrän omasta kokemuksesta, että tuo on rasittavaa. Oma lapseni tuli lopullisesti kuivaksi vasta 6-vuotiaana. Nyt on jo murrosikäinen ja ihana tyttö.

En nyt osaa varmaan mitään järkevää sanoa, kun oma tyttö vielä nuorempi. Mutta siis tuli ekana mieleen, että onko elämässä tapahtunut jotain muutoksia mihin toi vahingossa pissailu vois liittyä?
Ja koita muistaa, vaikka tietenkin se hermoja raastavaa onkin niitä pissoja siivoilla, että ei tyttö sillä kuitenkaan pahaa tarkoita eikä ilkeyksissään pissaa. Eli yritä olla syyllistämättä ja mieluummin selvittää ihan rauhallisesti juttelemalla että oliko kyseessä vahinko ja jos oli, niin kysy että pelottiko sua ym. Eli koita ottaa selvää että mitä siellä tytön päässä liikkuu.

Toinen asia on sitten, että onko oikeesti jostain sairaudesta kyse ettei tyttö sille mitään mahda.

Mutta lapset ovat siis yksilöitä ja toi "sisäsiisteys" on hyvin yksilöllistä siinäkin. Että hirveesti ei niihin vuosiin kannata tuijottaa.

Suostuuko lapsi potalle/pöntölle vai eikö suostu? Silloin voi olla joku pienestä asiasta tullut pottakammo/pönttökammo...

Koita nyt kuitenkin kaiken keskellä viestittää sitä, että rakastat lastasi vahingoista huolimatta! Hän tarvitsee nyt turvaa ja rakkautta ja välittämistä. Ja tuon ikäinen jo osaa hävetä että se voi olla hänelle tosi kurja epäonnistumisen kokemus jolle ei mahda mitään. Tai sitten voi olla kysessä huomionhakuisuus.

Tämmösiä mulle tuli mieleen.. Tsemppiä! Ja lääkärillä kantsii kyllä jutella ja ottaa selvää et jos on joku oikeesti fyysinen vaiva. :hug:

Yhteistyössä