Mä en halua pesulatyöhön!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kranttuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kranttuko

Vieras
Mutta miehen mielestä sen on kelvattava mulle,koska olen JO 28v.,meillä on asuntolainaa ja kolme pientä lasta.Ja mulla ei ole ammattia,vain yo-todistus.Mies pitää mua hulluna,kun sanon haluavani lähihoitaja-koulutukseen.Ei aio kustantaa opiskeluani.Pitää mua kranttuna,jolle ei mikään kelpaa ja,josta ei mitään edes tule,koska olen jo liiana vanha kouluun!

Eli mun on nyt haettava pesulatyöhön ja kuopattava omat tavoitteeni..Yhteisen talouden vuoksi..

;(

Tuota, voisitko ajatella, että olisit muutaman vuoden jossain (vaikka siellä pesulassa) töissä, ja sitten säästäisit rahaa, ja kustantaisit sillä opiskelusi? Ja saathan kuitenkin opintotukea, koska sulla ei ole ammattia, joten ei miehen tarvitsisi missään tapauksessa sun opintoja kustantaa. Ainoastaan oma elämänsä ja lasten elämä, koska opintotuesta ei riitä perheen yhteisiin menoihin kyllä yhtään.

Ethän sä nyt hyvänen aika ole liian vanha kouluun, ei niihin mitään ikärajoja ole :D Miehenkin kannattaisi viimeistään tässä vaiheessa ottaa järki käteen ja antaa sun kouluttautua, kun olet nyt viime vuodet ollut kotona lasten kanssa, ja hoitanut täyspäiväisesti perheen yhteistä taloutta.

Joskus niin vaan on tehtävä... :| Mä kuoppailen täällä kans parhaillaan urahaaveitani, ihan toiselle alalle olisi halunnut kouluttautua kuin mistä nyt sain töitä. Asuntolainat ja perhe kuitenkin menee edelle, sitä kai se elämä on... luopumista... *miettii syvällisenä*

..ja minun äitini on yli viisikymmentä ja opiskelee uuteen ammattiin.

Mutta keskustelkaa asiasta, ei ole kiva olla erimieltäkään.

Myö olen unelmien toteuttamisen puolella...

mä olin monta vuotta pesulassa töissä.isossa sellaisessa.enkä voi suositella kellekkään.helppoahan se on eikä tarvii käyttää aivoja.raskasta kun mikä,varsinkin kesällä.mihin pesulaan olisit menossa?

Älä nyt missään nimessä unohda omia tavotteitasi. Kaikkea ei ehkä voi tehdä samaan aikaan. Mä menisin vähäks aikaa töihin et saisin kannettua rahaa kotiin ja sitten lähtisin opiskelemaan. Voihan sitä muuaalla kin olla töissä kun pesulassa, jos se ei kiinnosta. Tai opiskelut ja työt samaan aikaan, vaan se vaatiikin jo tukea kotoota päin.

Onko miehesi ollu lasten kanssa kotona? Jos ei niin ehkä ajtteelee että sä oot jo pitänyt lomaa muutoman vuoden ja nyt on aika lähtee töihin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Ummikko:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Lähihoitajaksi voi opiskella myös työn ohessa, näin teki esim. oma äitini.

Niin. Eikö oppisopimus tulisi kyseeseen?

Välttämättä ei tarvitse edes oppisopimusta. Nykyään on aikuisopiskelijoiden mahdollista saada hyvinkin räätälöity opiskelusuunnitelma mikä mahdollistaa työssä käynnin vaikkapa juuri pesulassa. Oppitunnit ovat parina päivänä viikossa tai iltaisin tai viikonloppuisin.

Yhteistyössä