mä en jaksa enää :( (miehen masennus ja siihen liittyvä mustasukkaisuus )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
mies on ajoittain masentunut, tuntuu että nykyään koko ajan useammin. on käynyt juttelemassa psykologille ja saanut jotain lääkkeitä, mutta ei mitään säännöllistä lääkitystä. näihin masennuskausiin liittyy koko ajan käsittämättömämmäksi menevät mustasukkaisuuskohtaukset. mies kuvittelee etten rakasta sitä enää ja että mulla on jotain säätöä yhden toisen miehen (on meidän yhteinen kaveri ) kanssa. kerta toisensa jälkeen olen vakuutellut ettei näin ole, mutta mies ei tunnu uskovan. nyt tuntuu etten kertakaikkiaan jaksa enää. :( saanko mä lopun elämääni kuunnella noita sen kuvitelmia vai mikä tässä on edessä? tolkuissaan on mitä ihanin puoliso ja isä, mutta nää masennusjaksot vie multakin kohta järjen...

voisit harkita asumuseroa esim. Sun ja mahdollisesti lasten ei tarvitse sietää tuollaista... vaikka sun miehes on kuinka masentunut, se on silti AIKUINEN ja pitää käyttäytyä aikuisen lailla!

[QUOTE="Jonna";22286917]voisit harkita asumuseroa esim. Sun ja mahdollisesti lasten ei tarvitse sietää tuollaista... vaikka sun miehes on kuinka masentunut, se on silti AIKUINEN ja pitää käyttäytyä aikuisen lailla![/QUOTE]

Masennus on sairaus. Sairas ihminen ei välttämättä kykene käyttäytymään kuin aikuinen. Järki sanoo yhtä ja oma mieli toista.

[QUOTE="Jonna";22286937]Ihanko totta? Meinaatko ettei masentunut pysty hillitsemään itteään edes hieman, että sillä varjolla voi vaikka vetästä turpiin kun tekee mieli?
Just just...[/QUOTE]

Käsittääkseni ap:n mies ei ole väkivaltainen. Kyse oli mielen asioista.

[QUOTE="Jonna";22286917]voisit harkita asumuseroa esim. Sun ja mahdollisesti lasten ei tarvitse sietää tuollaista... vaikka sun miehes on kuinka masentunut, se on silti AIKUINEN ja pitää käyttäytyä aikuisen lailla![/QUOTE]

Jos se olisi noin helppoa niin tuskin masentuneet tekisivät itsemurhia, olisivat pahimmillaan sairaalahoidossa tms.

Masennus on oikeasti vakava mielen häiriötila. Se on sairaus, aivan kuten on syöpäkin. Sille ei voi mitään. Siltikään se ei oikeuta asioihin ja sitä ei tarvitse sietää. Ymmärrystä kannattaa silti harjoittaa.