Mä en jaksa tätä draamaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja clslsfslmf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

clslsfslmf

Vieras
Miehen kanssa riitelyt on mennyt nykyään täysin mököttämiseksi. Tai no, ei edes riidat, vaan mielipide erot. Pienikin ärsytys minun puoleltani - ja tuo menee täysin maahan lyödyksi, ja mä tiedän että ilta on siinä ja mä saan nukkua sohvalla.

Esim tänään tein itselleni leipää, ja toinen tuli siihen keittiöön jotain siivoamaan ja valittamaan kun roskis on täynnä. Musta se ei ole mitenkään erikoisen täynnä, vaan sinne mahtuu vielä jotain kun työntää sisäänpäin. Tuon mielestä jos se on täynnä, ja mun mielestä ei - mä olen väärässä. Mä tulistuin siinä, ja sanoin, että mua ottaa toi päähän: molemmilla on omat standardinsa mikä on täynnä, eikä voi vain tyrmätä toista, ja lähdin pois. Ja tämä mitä mies tekee, tapahtuu joka kerta tälläisen jälkeen -> lopettaa sen mitä oli tekemässä, tuijottaa seinään joku 30min tai istuu lattialla, kuin joku olisi tappanut sen äidin, ja siellä mökötettyään painuu nukkumaan kovin äänin -> ovi kiinni, ettei mulla ole sinne asiaa.

Ja tämä on kaikki tietenkin mun vikaa. Aina. Mun pitää muuttaa mun käytöstä ja mun juttuja, ja hän on oikeassa, eikä tee mitään väärää tai haitallista.

Mä en vittu jaksa. Mä en jaksa nukkua sohvalla, mä en jaksa hyssytellä jatkuvasti, mä vihaan tota hemmetin mököttämistä ja angstia!!!!!

Mitä tapahtuis jos menisit sinne makkariin? Kun itse en osaa kuvitella tilannetta, missä mulla ei olis asiaa omaan sänkyyni.

Ja miksei sitä roskista nyt vaan voinut vaihtaa? Voiko tyhmemmästä saada riitaa aikaiseksi :D

Mitä tapahtuis jos menisit sinne makkariin? Kun itse en osaa kuvitella tilannetta, missä mulla ei olis asiaa omaan sänkyyni.

Ja miksei sitä roskista nyt vaan voinut vaihtaa? Voiko tyhmemmästä saada riitaa aikaiseksi :D

Aivan! Miksei mies voi vaan sanoa "Ok" ja anna olla niin kuin kaikki muut! Miksi pitää tehdä niin DRAMAATTINEN juttu yhdestä roskiksesta?? Siihen mä olen niin väsynyt!!

Siis mitä helvettiä, onko kyse aikuisesta miehestä?? Mene sinne makkariin ja sano sille että loppuu toi saamarin mökötys. Jos se roskis on sen mielestä täynnä niin helvettiäkö se siitä mussuttaa, vaihtaa vaan ja vie roskat!

Ööö..sä et halua draamaa mutta sä tulustuit ja sanoit asiasta? Eli sä teit ihan itse sen draaman tässä. Miehen reaktio on selkeästi se ettei sekään jaksa tollasta.

Jos toisen mielestä roskis on liian täysi -sanoo toiselle silloin että no vie se roskiin. Simppeliä!

Lopeta sä tuo draamailu niin elämä helpottuu

No katso ffg, tämä on toistuvaa. Ei mikään yksi asia. Enkä mä alkanut huutamaan, mä sanoin ton mitä kirjoitin tuohon - aivan rauhallisesti. Toinen tulee ränkyttämään jostain roskiksesta, niin kuin aina, aivan kuin me muut sitä täytettäisiin, ja hän ei. Ja tekee aivan liian ison jutun jostain niin pienestä, että ei enää jaksa!!

[QUOTE="addu";30827789]Siis mitä helvettiä, onko kyse aikuisesta miehestä?? Mene sinne makkariin ja sano sille että loppuu toi saamarin mökötys. Jos se roskis on sen mielestä täynnä niin helvettiäkö se siitä mussuttaa, vaihtaa vaan ja vie roskat![/QUOTE]

No kun jos mä sinne menen ja sanon jotain tommosta.... MUSSA ON SE VIKA!!!! Ja mun pitäisi pyytää anteeksi ja olla mussunmuu kulta pieni anna mä halin sua - tyylillä.

MÄ EN JAKSA!! :D Aaaaargh!! Mä haluan vaan elää rauhassa, ilman tätä mökötystä!

Meillä toimii aika hyvin vastakysymys "Ahaaa, mitäpäs kulta aiot tehdä asialle?"

Mutta sinä et muistanut kädestä pitäen näyttää että sitä voi vielä työntää tiiviimmäks..
Ja olen samaa mieltä, että on oma mielipide, ja miehen mielipide, mutta kumpikaan ei ole se oikea - joten mitäs asialle tehdään? Joutuuhan moni mieskin imuroimaan vaikka heidän mielestään ei vielä ole likaista.
Ja se nukkuu sohvalla kumpi ei kestä nukkua yhdessä.

Mutta kumpikaan teistä ei ollut oikeassa. Oikea sääntö voisi ihan hyvin olla vaikka että roskis pitää tyhjentää joka ilta.. Niinhän sinäkin suoraa jyräsit miehen kun väitit että hän on väärässä, että mahtuuhan sinne vielä. Itse teit niin mitä väitit miehes tehneen ja mistä hermostuit. Huomaatko miten kieroutunut olit? Miten kieroutuneesti suutuit ja lähdit pois.

Koittakaa ny ennemmin miettiä, että oli asia niin tai näin, nii mitäs sillekin asialle tehdään?

Siis mitä ihmettä sä aloit vänkäämään siitä roskiksesta? mielestäni vastauksesi oli ihan omituinen. En kyl ihmettele jos mies ei jaksa jotain ihme vääntämistä joka asiasta. Koita ensi kerralla sanoa sille "ok, voitko kulta viedä sen?" siis älä tee turhista pikkuasioista numeroa. toisaalta sulla on oikeus nukkua omassa sängyssäsi, menet sinne vaan, etkä sohvalle mököttämään.

Meillä nuo standardit määrittää eukko. Tai siis niin, että asia kun asia niin se on parempi jonka tapa sisältää enemmän työtä ja vaivaa taikka on muuten vaan tiukempi. Nimi. Kaikki aina joko tekemättä tai väärin tehty tai ainakin väärään aikaan.

voisin sanoa, että teidän on parempi erota. Kun se alkaa jostain tollasesta, seuraava onkin sitten jo isompi asia... ja se jankaaminen puolin ja toisin jatkuu ja jatkuu

Yleensä mä vastaan aijaa tai muuta vastaavaa, mutta nyt en jaksanut sitä mussutusta jostain täydestä roskiksesta.

Eroa mietin joka kerta kun tulee tälläinen "riita". Tää on niin turhaa.. Ja rasittavaa, ja aina menee koko päivä pilalle tämmösen takia.

Ja nuo standardit miksi mutisin, kun aina niistä taistellaan. Miehen mielestä spaghetti on täydellistä, ja mun mielestä se on liian kovaa, mutta miehen mielestä hän on oikeassa tietenkin, ja mun pitää vain kestää se. Hänen tapansa riidellä on oikein, ja mun pitää kehittää itseäni.. jne. Sen aivoon ei mene sellainen asia, että meitä on erilaisia, makuja on erilaisia, ja tapoja on erilaisia..

Ja tiedän ettei kumpikaan ollut oikeassa, en mä tässä sitä hakenut.. mä en vaan jaksa tätä draamaa, haluaisin vain, että jos on tuollainen roskis tilanne, voisi se iltakin jatkua ihan normaalina, vaikka toinen olisikin ärsyttänyt.

Kuulostaa rasittavalta.
Siis lähinnä tuo seinään tuijottaminen ja mökötys.
Itse varmaan käskisin miehen mennä jo aikaisemmin sinne makkariin murjottamaan, ettei tarvitsisi katsoa marttyyrin mökötystä.

• Tykkää
Reactions: nokkimus
[QUOTE="...";30828094]Kuulostaa rasittavalta.
Siis lähinnä tuo seinään tuijottaminen ja mökötys.
Itse varmaan käskisin miehen mennä jo aikaisemmin sinne makkariin murjottamaan, ettei tarvitsisi katsoa marttyyrin mökötystä.[/QUOTE]

Joo, se on se mikä saa mun veren kiehumaan. Ja jos mä jään siihen, se tuijottaa mua NIIIIIN pettyneen näkösenä ja semmonen todella rasittava ilme päällä... Ja kyllä mä sanon että lopeta toi mökötys tai jotain, ja se painelee vähän aikaisemmin sinne makkariin...

Joskus sitä aina oikein havahtuu että millaisissa suhteissa jotkut viitsii olla. Taidan olla miehelleni oikein ekstraihana tänään. Mä en voi sietää mökötystä, se on jotenkin niin naurettavaa ja alhaista toimintaa.

[QUOTE="tuuli";30828107]Joskus sitä aina oikein havahtuu että millaisissa suhteissa jotkut viitsii olla. Taidan olla miehelleni oikein ekstraihana tänään. Mä en voi sietää mökötystä, se on jotenkin niin naurettavaa ja alhaista toimintaa.[/QUOTE]

Ei tuo aina ole mököttänyt. Vasta neljän vuoden avioliiton, ja kahden lapsen jälkeen. :)

Ei tuo aina ole mököttänyt. Vasta neljän vuoden avioliiton, ja kahden lapsen jälkeen. :)

No ei se siitä ainakaan paremmaksi muutu. Mun isäni on sellainen mököttäjä, ei ollut vielä silloin kun äitini kanssa meidät saivat, mutta pikkuhiljaa. Ihan kauhean rasittavaa. Siskossani on samanlaisia piirteitä, minussa ja veljessä taas ei. Oman miehen kanssa ollaan 18 vuotta oltu yhdessä eikä kumpikaan ole koskaan mököttänyt.

Whaaaat?? aikuinen MIES menee istumaan jonnekin (lattialle) tuijottaa seinää maansa myyneenä. Ei kuulosta ihan NoRmAaLilta? Sitten lopulta päivän mökötettyään painelee mielenosoituksellisesti makkariin, paiskaa oven kiinni ja siellä sitten - tekee mitä?? Itkee itsensä uneen. ? Aika moni on täällä nyt takertunu siihen roskis asiaan, sehän oli vaan esimerkki. Miettikää nyt vaikka seuraavaa. Perhe on lähdössä ulos. On satanut vettä. Aloittaja (nainen) vetää lapselle lenkkareita jalkaan. Mies sanoo siihen, että eikös saappaat olis paremmat. Aloittaja vastaa, että laittaa nyt nämä lenkkarit, kun ei enää sada, että on helpompi kävellä kuin kumppareilla. Mies yrittää vielä, että laita nyt kumpparit, ettei lenkkarit kastu. Nainen- en laita jumankauta kun laitan nää lenkkarit. Mies loukkaantuu, lähtee eteisestä keittiön pöydän ääreen istumaan hiljaa ja tuijottamaan seinää...Ihan normi meininki joka perheessä? Haloo! OOtko sä kysyny siltä mieheltäs, että mitä tää tämmönen käytös on? että ymmärtäisit paljon paremmin mitä mies ajaa takaa, jos ihan selvällä suomenkielellä kertoisi mikä mättää- eikä heittäytyisi tuollaiseksi teiniTytöksi. Vitsit mä en kestäis tollasta miestä yhtään. Enkä tollasta naistakaan.

• Tykkää
Reactions: nomilla
Aloittajahan on varmasti unelmien puoliso ja täydellinen, niinkuin vain nainen tällä palstalla aina voi olla. Mies maalataan aina valmiiksi väritetyn tarinan roistoksi ja lauma pöljiä uusfeministejä huutaa anonyymillä nettipalstalla kuorossa tukea aloittajalle.

Taattua, päivittäistä kaksplus-sontaa. Jatkakaa.

Muuan "mies", millä tapaa tämä liikuttaa elämääsi? Eikö kukaan juttele kanssasi kotona kun piti yrittää edes jotain kommentoida? Etkö ole saanut kenenkään kanssa kunnon riitaa aikaseks pitkään aikaan kun piti tulla soittaa suuta?
Hei mitäs jos nyt jo alottaisit kunnon viikonlopun vieton? Ehtisit juoda ennen iltaa kunnon kännit ja sammua etkä olis pilaamassa kenenkään perjantai iltaa <3

Jos teillä mies veisi roskiksen joskus, niin tuskin se sen mielestä aina täynnä olisikaan.

Onko miehelläs joku mielenterveysongelma vai onko muuten vaan tollanen hankala? Joo en mäkään jaksais tommosta.

Yhteistyössä