Mä en jaksa tätä enää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mies ei ota mistään vastuuta. Koko viikko on täynnä hänen omia menojaan,käy kotona kääntymässä töiden jälkeen ja lähtee. Nyt soitti että jää töiden jälkeen työporukan saunailtaan,tulee ehkä yöks kotiin. Huomenna tulee miehen sukulaiset kylään,mun pitäis kestitä heidät. Esikoinen on flunssassa,ollaan koko viikko istuttu sisällä. Kaverit on töissä. Mä siivoan,huolehdin kaikki käytännön asiat,teen ruuat. Jos joskus haluaisin jonnekin lähteä,niin mies vannottaa että laitan ensin lapset nukkumaan ja menen sitten. Tuntuu että olen vankina omassa kodissa. Tiedän mitä on olla töissä ja tulla kotiin perheen luo ja tiedän mitä on olla kotona. Mies ei ymmärrä sitä,että hänen päivässään on kuitenkin se vaihtelu. Näkee työkavereitaan,käy illalla salilla töiden jälkeen. Näkee viikonloppuisin muita kavereitaan. Mua alkaa ihan tosissaan ahdistaa nämä seinät.

Mä en ois ikinä kattonu tollasta. Mun mies ei ikinä soittais mulle että hän nyt jää johonki ryyppäämään, tulee EHKÄ yöks kotiin.
Hah, ei meillä. Kyllä asioista sovitaan etukäteen, joskus tietenki tulee poikkeuksia ja ex tempore lähtöjä mutta ne on sillon kummallekkin ok ja jos ei oo, sillon ei mennä.

Kyllä mies kertoo menonsa yleensä etukäteenkin. Perustelee sillä,että hänellä on rankka työviikko takana ja tarvitsee omaa aikaa. Eli ilmeisesti koska mä olen muutenkin kotona,niin voin olla aina kotona. Mä en tarvitse omaa aikaa eikä mun tarvitse koskaan päästä yksin mihinkään. Mähän lomailen.

miks sä suostut? miks et vaan sano, et nyt meet ja heippa! ja sit meet omiin menoihin??? mä en ymmärrä, miks te naiset suostutte tollaseen? en ihmettele, e sit ärsyttää. älä tee huomiseks mitää, aamulla herätät miehen, sanot et nyt löhet tuulettuun ja käsket sen valmistaa tarjottavat sukulaisilleen ja tuut takas vasta sillon ku vieraatki tulee. luulis oppivan, ku teet noin muutaman kerran. ne lapset ja koti ja vieraat on senkin, yhtälailla ku sun!

Tee huomenna katoamistemput semmoiseen aikaan kun mies on kotona. Sanot vaan sille, että sulla on nyt omaa menoa, jääkaapissa on sitä ja tätä mistä voi laittaa sukulaisten tarjoamiset ja käydä loput ostamassa kaupasta. Varmaan sulla joku kaveri on kotona, mee sen luokse koko päiväksi ja jätä mies kestittämään niitä sukulaisiaan ja hoitamaan siinä sivussa lapsia.

Jos se soittelee perään, sano et tuut EHKÄ yöksi mut et tiiä vielä.

Meilläkin on vähän sama juttu. Tosin mies ei kyllä todellakaan jää mihkään saunailtoihin sun muihin, vaan menee töistä töihin. Ensin 8h tehtaalla ja sitten useampi tunti tuttujen viljelijöiden apuna, autoja korjaamassa tms. Ihan palkan niistäkin töistä toki saa, mutta ymmärrän kyllä hyvin miltä tuntuu kun ei itse tunnu ikinä pääsevän mihkään.

Se on huomannu että voi tehä mitä haluaa,milloin haluaa ja korkeintaan tulee VAAN sanomista.
Ala kuule pistää mies koville,että äijäkin tajuaa mitä on perhe-elämä.Jos ei sitä kiinnosta viettää,niin sit alatte miettiä muita vaihtoehtoja.Ei sun tarvitsekaan jaksaa tuollaista.

[QUOTE="mie";23950558]miks sä suostut? miks et vaan sano, et nyt meet ja heippa! ja sit meet omiin menoihin??? mä en ymmärrä, miks te naiset suostutte tollaseen? en ihmettele, e sit ärsyttää. älä tee huomiseks mitää, aamulla herätät miehen, sanot et nyt löhet tuulettuun ja käsket sen valmistaa tarjottavat sukulaisilleen ja tuut takas vasta sillon ku vieraatki tulee. luulis oppivan, ku teet noin muutaman kerran. ne lapset ja koti ja vieraat on senkin, yhtälailla ku sun![/QUOTE]

No tässä tapauksessa ei oo muuta vaihtoehtoa kun suostua,en voi miestä hakea töistä kotiinkaan enkä jättää lapsia yksin. Mutta yleisesti..niin,en tiedä. Kai jotenkin ajattelen että saa ihmisellä harrastus olla (kuntosali) ja sit kun mies tulee,niin on jo niin myöhä etten jaksa itse lähteä mihinkään. Ja eihän aikuista ihmistä voi kieltää tapaamasta kavereitaan,ilmeisesti. Olisin nalkuttava akka jos sanoisin että nyt ei tartte tänä lauantaina lähteä Penan kanssa kalaan.

[QUOTE="vieras";23950577]No tässä tapauksessa ei oo muuta vaihtoehtoa kun suostua,en voi miestä hakea töistä kotiinkaan enkä jättää lapsia yksin. Mutta yleisesti..niin,en tiedä. Kai jotenkin ajattelen että saa ihmisellä harrastus olla (kuntosali) ja sit kun mies tulee,niin on jo niin myöhä etten jaksa itse lähteä mihinkään. Ja eihän aikuista ihmistä voi kieltää tapaamasta kavereitaan,ilmeisesti. Olisin nalkuttava akka jos sanoisin että nyt ei tartte tänä lauantaina lähteä Penan kanssa kalaan.[/QUOTE]

Ja siis a.p olen minä,vahingossa tuli toi vieras.

[QUOTE="vieras";23950560]Tee huomenna katoamistemput semmoiseen aikaan kun mies on kotona. Sanot vaan sille, että sulla on nyt omaa menoa, jääkaapissa on sitä ja tätä mistä voi laittaa sukulaisten tarjoamiset ja käydä loput ostamassa kaupasta. Varmaan sulla joku kaveri on kotona, mee sen luokse koko päiväksi ja jätä mies kestittämään niitä sukulaisiaan ja hoitamaan siinä sivussa lapsia.

Jos se soittelee perään, sano et tuut EHKÄ yöksi mut et tiiä vielä.[/QUOTE]

Tää ois kyllä hyvä :)

[QUOTE="vieras";23950577]No tässä tapauksessa ei oo muuta vaihtoehtoa kun suostua,en voi miestä hakea töistä kotiinkaan enkä jättää lapsia yksin. Mutta yleisesti..niin,en tiedä. Kai jotenkin ajattelen että saa ihmisellä harrastus olla (kuntosali) ja sit kun mies tulee,niin on jo niin myöhä etten jaksa itse lähteä mihinkään. Ja eihän aikuista ihmistä voi kieltää tapaamasta kavereitaan,ilmeisesti. Olisin nalkuttava akka jos sanoisin että nyt ei tartte tänä lauantaina lähteä Penan kanssa kalaan.[/QUOTE]

Joo ymmärrän, ettei tässä tapauksessa, mut yleisesti. Miks suostut esim. siihen, et sun pitää hoitaa lapset nukkuun, ennen ku lähet? Ooksä puhunu miehes kanssa? Musta sun oikeesti pitäs välillä vaan ottaa ja lähtee!

[QUOTE="mie";23950599]Joo ymmärrän, ettei tässä tapauksessa, mut yleisesti. Miks suostut esim. siihen, et sun pitää hoitaa lapset nukkuun, ennen ku lähet? Ooksä puhunu miehes kanssa? Musta sun oikeesti pitäs välillä vaan ottaa ja lähtee![/QUOTE]

No sit tulee hirvee ryöppy niskaan että hän joutuu vielä työpäivän jälkeen tekemään itsekseen lasten iltahommat ja että mä en ajattele yhtään miestä ja plaaplaa. Menee ilo koko lähtemisestä..

Kun mun näppikseltä.Mun ystävät sanoo että olen itse aina antanut miehelle anteeksi ja suostunut pikkuhiljaa rooliini. Viime kesänä mies lähti ilmottamatta töitten jälkeen 2 päivän reisssulle kavereitten kanssa.Lasten synttärien aattoiltana on lähtenyt viihteelle ja tullut aamuyöstä ja minä sit yön valvoneena rupeen aamulla koristeleen kakkuja yms... Eikä tässä vielä suurintakaan osaa,upeat kelit hän käyttää enemmin ystäviensä kanssa kuin meidän. Aina hän menee ekaksi. Koskaan ei katso lapsia että minä saan mennä. Hän vaan lähtee ovesta. Paljon on hyvää mutta paljon on kestettävää. Olen miettinyt millä saan muutoksen. Tämä kaikki rupesi meneen näin kun olin väsynyt taistelemaan vastaan,suostuin vaikka harmittikin.Mies sai aina sunnuntaina anteeksi että oli jättänyt minut vkonlopuksi esim pikkuvauvan kanssa.

Olen toki hieman katkera,muttei se nyt kauheasti näy,olen vain saanut tarpeekseeni,halauaisin miänkin tehdä joskus jotain ja mennä vaan!

[QUOTE="a.p";23950631]No sit tulee hirvee ryöppy niskaan että hän joutuu vielä työpäivän jälkeen tekemään itsekseen lasten iltahommat ja että mä en ajattele yhtään miestä ja plaaplaa. Menee ilo koko lähtemisestä..[/QUOTE]

Kurja tilanne teillä! Sympatiat sulle ja ymmärrän, et ketuttaa. Koittasit jutella joskus ihan rauhassa miehes kanssa, miltä susta tuntuu. Kertoo, et työtä se on kotona oleminenkin ja että ne vastuut on sen ihan yhtä lailla. Ja se, ettet jaksa tollasta enää! Eikä oikeesti tarvikkaan jaksaa. Mä en henk.koht. jaksais! Tsemppiä sulle, toivottavasti saatte tilanteen ratkaistua, ennenku teidän parisuhde kärsii korvaamatonta vahinkoa, ettet tuu katkeraksi.

Sopikaa etukäteen päivät, jolloin sinä saat mennä omiin menoihinsa ja mies on lapsen/lasten kanssa kotona. Näin meillä toimitaan. Tosin meillä mies on aika usein iltoja/öitä pois töiden takia (rekkamies) ja illat menee harrastusten parissa, jotka tosin löytyvät omasta pihapiiristä.

Mutta pointti, että kyllä sinunkin on saatava sitä omaa aikaa, eikä mies voi olettaa sinun hoitavan yksin kotia/lapsia.

Mä olen aina ajatellu, että lastenhoito on mun työtä päivät niinku miehellä oma työ, illat ja viikonloput on yhteistä aikaa jolloin lapset hoidetaan YHDESSÄ. Harrastuksissa käydään vuoroiltoina. Toki täälläkin käy niin että mies menee työstä toiseen ja siten on välillä illatkin ansaitsemassa rahaa talouteen...ja siitähän ei saa valittaa...

[QUOTE="a.p";23950631]No sit tulee hirvee ryöppy niskaan että hän joutuu vielä työpäivän jälkeen tekemään itsekseen lasten iltahommat ja että mä en ajattele yhtään miestä ja plaaplaa. Menee ilo koko lähtemisestä..[/QUOTE]

Lähde joku lauantai päiväksi jonnekin niin miehesi näkee millainen arki kotona on kun et ole paikalla.

toivottavasti vaadit itse omilta poikalapsilta saman kuin tytöiltä vastuuta ja suun kiinni pitämistä ja kotitöitä. siitä se lähtee vähitellen.Mitä mieheesi tulee, ottaisin eron niin olisi vähemmän kotitöitä. Liian myöhäistä kasvattaa häntä.

joo, sä olet vankina omassa kotonas. Mutta ovi on auki. Elämä on sitä, miksi sen tekee. Mies kohtelee sua just sillä tapaa, kuin mihin sä annat luvan. Se, että joskus vähän vinkuu tai kokee kapinamieltä, ei tee susta itsenäisempää, vaan vieläkin riippuvaisemman.

Jos jatkat tuota miehen kautta elämistä, niin lapset maksaa siitä oman elämänsä vaikeuksina. Tuo tilanne ei ole terve. Kumpi on enemmän pihalla ja moraalisesti ottaen väärässä, mieskö joka vain elää niinkuin aina ennenkin koska kukaan ei ole asettunut poikkiteloin, vaiko sinä, joka omasta valinnastasi et elä, vaikka sulla on pienet lapsetkin, joiden tarttis saada esimerkki vanhemmiltaan siitä, miten kannattaa elää?

• Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa

Yhteistyössä