mä en käsitä. (yhtälö sairas lapsi ja hoitoon vieminen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
miksi pitää raahata pieni tenava väkisin johonkin hoitoon, jos lapsi todella kipeä (siis kuumeessa reilu 38 astetta)

kun ei voi viedä omaan hoitopaikkaan, soitellaan kaikki kaverit sitten aamulla paniikissa lävitse :/

olen hänelle kyllä sanonut, että sairaan lapsen paikka on kotona. vaikka työpaikka ei siitä tykkää, että poissa lapsen sairastelujen takia, ei siittä potkujakaan voi antaa.

kuitenkin aika kaksipiippuinen juttu tämäkin... :/ En minäkään veisi lastani hoitoon jos hän olisi sairas eikä pitäisi muidenkaan viedä, mutta toisinaan tilanne vain voi olla sellainen, että muutakaan mahdollisuutta ei ehkä ole. Vaikea kyllä sanoa tuohon oikein mitään vankkaa mielipidettä

En minäkään sitä ymmärrä että sairaslapsi pitää saada hoitoon, mutta valitettavasti on myös semmoisia esimiehiä jotka EI YMMÄRRÄ kun pitää jäädä sairaan lapsen kanssa kotiin.

Mun esimies ihmetteli AINA että taasko lapset sairaana, vaikka vuoroteltiin miehen kanssa enkä ollut itse joka kerta pois töistä.

mä oon tällä hetkellä koe ajalla, mulle lätkästiin täksi päiväksi 16h työvuoro jota yritin saada pois koska meillä lapset hoidetaan kotona eli jos mies töissä niin minä kotona ja jne.
Ja tuo työvuoro olisi jättänyt meille huonon tilanteen jossa lapsilla ei olisi aamuyöstä ollut hoitajaa, koitin tätä selittää vuorosuunnittelijalle ja kävin läpi työkavereita mutta kukaan ei voinut vaihtaa vuoroa kanssani.
Eilen oli sit lapseni putkitus joten pyysin saikku todistuksen jotta voin olla tämän päivän kotona sitten, enkä mielestäni turhaa sitä ottanut, pienokainen on muutenkin kipeänä ja kuume noussut tänään mutta työnantaja ei tykkää, päätin jos lopettavat työsuhteeni niin siitä vaan sitten

No samaa minä ihmettelen. Ja luulisi että sitä haluaisi olla sairaan lapsen kanssa muutenkin koska yleensähän lapset tuppaa olemaan halipulaisia sairaana. Tosi ikävää että sairas lapsi tuupataan vaan toisen huolehdittavaksi :(

Olen pikkupojan yksinhuoltaja (isää ja sukulaisia ei ole lähettyvillä) ja pääsääntöisesti pidän pojan sairaana kotona, mutta joskus kun on ollut monen päivän kestoisia flunssia, siis pahimmillaan jotain viikon kestäneitä niin viimeisinä päivinä, kun kuumetta ei enää varsinaisesti ole, mutta nokka vuotaa yms on mun ollu melkein pakko veidä poika hoitoon. Jos olen koulusta pois vaikka viikonkin jään ihan kauheen pahasti jälkeen ja joitakin kursseja ei edes saa läpi. Kovassa kuumeessa en silti poikaa hoitoon vie...mutta jos on pikkulämpöä eikä ulkona ole kylmä tai esim sada saatan viedä pojan hoitoon... Ihan vaan siksikin ettei ala seinät kaatua päälle, kun viettää viikon sisätiloissa ilman mitään sosiaalisia kontakteja

Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
miksi sitten otat sairaan lapsen hoitoon, jos se on noin vastenmielistä. sano suoraan, että ei käy. ja olen kyllä itse sitä mieltä, että kuumeisen lapsen paikka on kotona, ei hoidossa hoitopaikassa eikä myöskään kaverilla.

sanoinko jossain, että otin lapsen hoitoon?

saahan sitä ihmetellä.

Toisaalta ymmärrän että naista saatetaan painostaa töissä. Veemäistä sekin. En tiedä itse yhtään miten kovia konflikteja mulla on tulevaisuudessa tiedossa kun palaan työelämään.. Vaikka meilläkin mies varmasti jää kotiin lapsen kanssa ainakin joka toinen kerta.

Miksi ihmeen takia naiset suostuu nöyränä siihen jos pomo häjyylöö siitä että että ei sais mennä kotiin hoitamaan sairasta lasta: Jonkunhan se pitää hoitaa kuitenkin ja suotavaa sen olis olla lapsen vanhempi. Ja kun potkuja ei saa antaa sen takia, kissa pöydälle naiset :kieh: :attn:

Mä oon töissä yksityisellä sektorilla ja voi hemmetti mä inhoan tätä kun on sairas lapsi. Mies on kaupungilla ja heillä on käytäntö että periaatteessa voi olla kolme työpäivää poissa ILMAN lääkärintodistusta. Mä saan kiikuttaa joka ikisestä jutusta todistuksen, siis että jos mulla loppuu vuoro klo 15:00, ja joudun lähtee tuntii aiemmin hakee lasta tarhasta jos on sairaana yms. niin siitä pitää tuoda todistus. Ihan kiva kun ei terveyskeskukseen pääse enää tohon aikaan jos vaatii reseptilääkettä ja päivystys on Lastenklinikalla alk. 16:00 ja meillä ei ole autoa. Ei hirveästi houkuta lähteä. Yksityiselle siis.

Ja vielä tuon todistuksen lisäksi mun täytyy antaa pomolle henk. koht. selvitys siitä miksi KUKAAN MUU ei voi lastani hoitaa (siis vaikka olen itse ko. lapsen *äiti*). Että miksi mun täytyy olla pois töistä... Hmm. Voihan mä tietty tota naapurin Pena-juoppoa pyytää vahtimaan mun lasta, vaikka sitten viinapalkalla... Just. Nyt ollaan niin poissa että mies on pari päivää ja mä pari päivää jos tarve vaatii, eli vuorotellaan.

Parhaillaan lapsella antibioottikuuri ja korvatipat käytössä, ja sairastelua on paljon (niinkuin oletettavasti ajattelinkin) hoidon aloitettuaan. Sinne se meni hoitoon tänään. Pyysin vain etteivät veisi lasta pihalle.

Yhteistyössä