Mä en kertakaikkiaan jaksa kuunnella tuota tyttöä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Neiti 5 v on melkoinen papupata- juttua tulee KOKO ajan.
Suunvuoroa ei meinaa saada, ei aina (siis useinkaan) malta kuunnella juttua loppuun saakka, esim ohjeita, kun jo puhuu päälle.
Ei malta odottaa omaa vuoroaan vaan puhuu toisten päälle.

Ja sitä puhettahan tulee :o totta ja melkein totta, mielikuvitusta, selostusta että mitä tää nyt just leikkii ja mikä tää siinä leikissä on jne.

Telkkarin äärestä mesoaa mitä milloinkin tulee, mitä ohjelmassa tapahtuu ja koska se loppuu- tiedonantoa tulee alati, vaikka varmasti kuulen kyllä ilmankin.

Asikkaita kun tulee, niin jo on neiti räpättämässä ovella kaikki jutut- milloin mitä on tapahtunut tai mitä leikkii just nyt, esittelee lelunsa ja veljensä ennekuin toinen pääsee edes kunnolla sisälle asti.

Vaikka kuinka olen koittanut sanoa että varsinkin silloin kun minulle saapuu asiakas, niin suun olisi pareet pysyä kiinni, koska mun tarttee saada hoitaa työni, eikä kaikki ihmiset tosiaankaan jaksa kuunnelle pitkää ja polveilevaa selostusta milloin mistäkin asiasta.

Muuten jaksaa kyllä keskittyä palapeleihin ja leikkeihin, puuhailee itsekseen ja veljensä kanssa, eli muuten kaikki ok, mutta tuo räpätys.....

Mä en vaan jaksa :ashamed: Olis joskus HILJAA |O :headwall:

Itseäohjaava puhe on osa lapsen kehitystä. Kun hän kasvaa, se jää pois, ja sulla on hiljainen mörkkiteini. Yritä rohkaista säilyttämään pieni määrä tätä juttelua.

Tuo on jatkunut jo reilut 4 vuotta :o mitenköhän mä en osaa kuvitella että se joskus loppuis.
Ja sitten on tytöllä kauheet traumat murkkuna kun ei äiti jaksanut pienenä tyttönä kuunnella :/

Ihana asia on tuo mielikuvituksen rikkaus, mutta en kyllä ketään toista tuon sortin lasta tiedä. Rassaa kun kuulee toisaalta kommenttejakin- osa positiivisia ja osa negatiivisiakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Suunvuoroa ei meinaa saada, ei aina (siis useinkaan) malta kuunnella juttua loppuun saakka, esim ohjeita, kun jo puhuu päälle.

Jotenkin kuulostaa kamalan tutulta... aikuistenkin naisten kanssa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Jotenkin kuulostaa kamalan tutulta... aikuistenkin naisten kanssa :whistle:

|O Ei liity asiaan mitenkään..... :whistle:

Meillä samanlainen papupata, meidän neitillä on vaan ikää jo 9v..leikkiessäänkin höpöttää ääneen koko ajan, nyt sentään kirjoja lukee ääneti, ennen nekin luki ääneen

ja myönnän, on munkin tehny mieli sanoa, et voisitko olla välillä hiljaa

Yhteistyössä