Mä en kestä enää :(!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää iloinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää iloinen

Vieras
Tekee mieli luovuttaa jo koko hommasta... Oon siis raskaana ja eka neuvola käynti olis joulukuun alussa... Neuvolan täti on ihan hirviö!!! puhuu kuin vajaa älyiselle. sano et miehen voi ottaa mukaan käynnille ja vihjaili et mies ei taida enää olla kuvioissa!!!! sit se sai mut kuulostaan alkoholistilta. saarnas ku millekin juopolle et se alkoholin käyttö pitää lopettaa... hei haloo! en oo niin tyhmä et joisin ku olen raskaana. sain toistaa ton ainakin 5kertaa... en tiedä mikä tota riipoo mut mä sain niin huonon kuvan koko muijasta että en halua ees nähdä sitä :( tuli tosi paha olo :(

Puhelimessa... Ja oon pariin otteeseen ollut sen kanssa puhelimessa ja molemmilla kerroilla tosi tyly :( eka kerralla kysy et meinaatsä muka pitää sen... ku kerroin plussasta... :(
ei oo ku yks neuvolan akka koko neuvolassa... ei voi vaihtaa :( vaihdan mieluummin paikkakuntaa, ku kestän tollaista...

gf: voi ku se oliski noin helppoa... eka raskaus ja kaipais tukee.. ja toi muija tulee olee lapsenki neuvolan täti.. jää tuskin eläkkeelle vielä 30 vuoteen... mulla niin kiehuu.. varmaan oon silmä tikku koko ajan.. ja ihan tasan johtuu mun nuoresta iästä tai jotai :( siis olen 21v.

Minullakin oli esikoisen odotusajan kaikki neuvolakäynnit yhtä p*skaa, tuntui että puhuttiin terkkarin kanssa ihan eri kieltäkin, minä kysyn puu ja täti vastaa häntä. Ajattelin hänen pitävän minua yksinkertaisena, mutta myöhemmin olen ajatellut sen vain olevan hänen työnsä kertoa tietyt asiat esikoisen odottajalle, koska kaikki eivät hae tietoa esim netistä tai kirjoista. Noh, kakkosen käynnit olivatkin sitten jo ihan jees, en vieläkään mitenkään innolla odota neuvolakäyntejä, mutta tullaan selkeästi jo paremmin juttuun :)

kielletty; joo ku olis noin. Mut ku tuttava on tullu ton kans juttuun jo esikoista odottaessa mut hän onkin minua 7v vanhempi... Ja toisekseen, tää on aika pieni pleissi, must tuntuu et toi muija uskoo kaiken shitin mitä se kyliltä kuulee juoruina. Joista yllättäen ei mikään pidä paikkansa yleensä kenenkään kohdalla... Tekis mieli sanoo sille sillon eka käynnillä et meillä ei varmaa oo mitää asiaa toisillemme et juttele miehen kans jos oot juttu tuulella...

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää iloinen:
Tekee mieli luovuttaa jo koko hommasta... Oon siis raskaana ja eka neuvola käynti olis joulukuun alussa... Neuvolan täti on ihan hirviö!!! puhuu kuin vajaa älyiselle. sano et miehen voi ottaa mukaan käynnille ja vihjaili et mies ei taida enää olla kuvioissa!!!! sit se sai mut kuulostaan alkoholistilta. saarnas ku millekin juopolle et se alkoholin käyttö pitää lopettaa... hei haloo! en oo niin tyhmä et joisin ku olen raskaana. sain toistaa ton ainakin 5kertaa... en tiedä mikä tota riipoo mut mä sain niin huonon kuvan koko muijasta että en halua ees nähdä sitä :( tuli tosi paha olo :(

Tunteeko tämä neuvolan täti sut entuudestaan, kun tommosia puhuu?

Ihemttelen; ei tunne sen kummemmin, ku et on joskus mulle pillerit määränny vuonna nakki ja pipo. Sillon oli asiallisempi. Sit se on mun sisaruksien kohdalla ollu tieten niin et äippä on odottanu mun nuorinta sisarusta (aikaa jo 12v) et sillon oon maybe ollu mukana... Mut ollu kuulemma äidillekin aika ilkee viimeisinä aikoina... Tämä on tosi pieni paikkakunta... eli täällä riittää ku nimi ei miellytä.. tai ainaki välillä tuntuu siltä...

ja toiseksee ei oo miehen kanssa keskustas käyty muuta ku kaupas viim. 2v aikana!! niin outoo noi juopoksi syyttelyt ;(

Onko esimies yleensä se johtava lääkäri? Ku tääl ei ole ku yks lääkärikään... ja samalla siis johtavalääkäri..

Älä anna palautetta. Noin pienellä paikkakunnalla neuvolatäti saa varmasti kuulla siitä ja siitähän tilanne parantuu.

Muuta toiselle paikkakunnalle tai kestä käynnit hammasta purren. Pakollisuuksiin kuuluu vain pissanäytteet ja vastaavat.

pieras, muuttaisin tän pk takia muutenki mut ok-talo aika vaikea näihin aikoihin saada kaupaks... kai se on kestettävä toi akka mut mä kyllä annan tulla kaikki ajatukset jos se yhtään viel "nokkii" mua :(

Olin itsekin 21-vuotias kun sain esikoisemme, nyt 22-vuotiaana olen jo kahden lapsen äiti. Ymmärrän kyllä sinua ihan täysin, ajatuksesi ovat kuin omiani esikoisen odotusajalta. Jos nyt kuitenkin vielä yrität, menet sinne neuvolaan nyt ja katsot mitä tuleman pitää. Jos sitten ei vaan kertakaikkiaan natsaa, ja vaihto ei onnistu, niin yritä lohduttautua ajatuksella että niitä käyntejä ei onneksi kovin useasti ole... nyt se tuntuu vielä maailman tärkeimmältä asialta kun kyseessä on ensimmäinen raskaus ja ensimmäiset neuvolakäynnit, mutta pikkuhiljaa niistä käynneistä alkaa tulla neutraalimpia.

Jaksamista odotukseen, ja muista hyvä itsetunto. Hyvä äiti sinusta tulee, ja olet oikein hyvässä "lapsentekoiässä", et mikään teini enää, vaikka mitä muut sanoisivat!

kerron oman tarinani: asun turussa, käyn salossa töissä, tulin raskaaksi ja soittelin neuvola-aikaa. satuin soittamaan sellaselle neuvolatädille joka sen ekan puhelun aikana sano mulle että olen huono ihminen kun kuljen toisella paikkakunnalla töissä, arvuutteli puhelimessa että: ai sä oot nokialla? eiks niillä oo ihan oma huolto kaikelle? ja lopulta sano että hällä ei ole aikoja eikä varmaan muillakaan (äitiysneuvolan puolella on siis kolme neuvolatätiä) ja että jos tää aika (ja anto sitten semmosen ajan jolloin olin toisessa maassa) ei sovi niin se on sitten voi voi ja voi aina mennä yksityiselle jos siellä nokialla ei sitä hoitoa ole. :o siis minä kyllä kerroin hänelle että mulla on yksi viikko jolloin en pääse koska olen silloin lomamatkalla toisessa maassa ja muut ajat käy ja toivoin että olis ollut joko ihan heti aamusta tai sitten viiminen iltapäiväaika. ja oli sitten pakko nakata sille että työpaikkani ei kyllä tähän mitenkään kuulu mutta jos se hänen ongelmiaan helpottaa niin voin sanoa että en ole nokialla töissä.

tämä täti oli niin törkeä että itkin puhelun päätteeksi. laitoin sähköpostia omahoitajalle joka soitti aika pian takaisin ja sanoi että hän on jutellut osastonhoitajan kanssa (on siis sekä neuvolatätien että hoitajien pomo) asiasta kuin myös tämän neuvolatädinkin ja minulle on vaihdettu toinen neuvolatäti. ajankin sain aika nopsaan eikä siinä ollu mitään ongelmia. aivan ihanan neuvolatädin sain ja kaikki meni aivan loistavasti.

suosittelen siis että teet valituksen. ei tarvi sietää paskaa vaikka kunnallinen palvelu onkin. :hug:

Mulla oli kuopusta odottaessa ihan hirvee neuvolantäti.
Ensinnäkin se oli kaatanut päälleen myrkkypullon,muutenkin teki pahaa ja poisonit haisi niin että oli kipee loppupäivän kun siellä kävi.
Sitten alkoi kyselyt kun lapsi oli mulle viides että mitä teet jos meet kesken,sanoin etten osaa sellasta ajatella kunnei ole keskenmenoja ollut.
Täti tokasi että niin,asia oliskin ihan eri jos tämä lapsi olisi toivottu.
Sanoin että kuka vittu niin sanoi ettei se toivottu olis vaan etten osaa pelätä keskenmenoa.
Lässytti joka kerta että no kuinkas me tänään voimme,tekopirteenä.
Totesin että sun voinnistas en tiedä mutta mulla särkee saatanasti päätä koko ajan.
Viimeisillä käynneillä sanoi että nyt voisimme sitten keskustella tuosta imetyksestä että miten se käytännössä menee.
Sanoin että kun olen neljä jo imettänyt niin enköhän mä tän viidennenkin osaa.
Nii rasittava akka kaikinpuolin.
Sitten kun vauva syntyi sanoin etten halua sille enää ikinä,se riippa nimittäin siirtyi mun odotuksen myötä vauvojahoitavaksi neuvolatädiksi.
Aivan hirvee kotka. :D

HEh:) No onneks on muillekin sattunut ja tapahtunut. Täytyy kai se mennä käymään sen harakan luona sit miehen kans. Mies aiko tokaista sille et jos se alkaa sit paapattaa jotai ku mennään niin tost alkoholist jne et joo me ryypätään yhdessä et eilenkin vedettii hirveet kännit ja muija piikittää itteensä suoneen... Sillä kihisi jo niin paljon ku kerroin millanen ärsytys toi muija oli ku taas soitti :( :)

Ihemttelen; ei tunne sen kummemmin, ku et on joskus mulle pillerit määränny vuonna nakki ja pipo. Sillon oli asiallisempi. Sit se on mun sisaruksien kohdalla ollu tieten niin et äippä on odottanu mun nuorinta sisarusta (aikaa jo 12v) et sillon oon maybe ollu mukana... Mut ollu kuulemma äidillekin aika ilkee viimeisinä aikoina... Tämä on tosi pieni paikkakunta... eli täällä riittää ku nimi ei miellytä.. tai ainaki välillä tuntuu siltä...

ja toiseksee ei oo miehen kanssa keskustas käyty muuta ku kaupas viim. 2v aikana!! niin outoo noi juopoksi syyttelyt ;(

Neuvolantäti EI voi määrätä pillereitä, ellei ole lääkäri ja sellaisiahan he eivät taida missään oikein olla.

Kiva provo.

Alkuperäinen kirjoittaja ei enää iloinen...:
HEh:) No onneks on muillekin sattunut ja tapahtunut. Täytyy kai se mennä käymään sen harakan luona sit miehen kans. Mies aiko tokaista sille et jos se alkaa sit paapattaa jotai ku mennään niin tost alkoholist jne et joo me ryypätään yhdessä et eilenkin vedettii hirveet kännit ja muija piikittää itteensä suoneen... Sillä kihisi jo niin paljon ku kerroin millanen ärsytys toi muija oli ku taas soitti :( :)

Tuommosen kanssa olisin varovainen, tuskin tajuaa sarkasmia vaan soittaa sossuille.
Olin 20v. kun eka syntyi. Koko odotusajan pahoitteli meidän vahinko raskautta jne. mikään vahinko ollut-päinvastoin. Rintatulehdus oli mun syy, raskausajan pahoinvointi johtu vaan siitä kun penskalla kävi vahinko, kun laihduin eka 12kg oksentamisen takia olin päästäni vialla ja kun paino nousi sen jälkeen 6kg laiska,lihava ja saamaton. Synnärille mennessä painoin 63kg ja 164 pitkä. Ja paljon muuta..

Yhteistyössä