Mä en kestä näitä iltoja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermot menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hermot menee

Vieras
Oon kahden lapsen äiti, eronnut lasten isästä josta ei ollut mulle mitään apua. Nuoremman kanssa 6v. on aina ollut yhtä vaikeaa, ei kuuntele mua yhtään, mölyää, ei usko mitään esim. yöksi päivävaatteet pois, hammaspesulle pitää käskeä moneen kertaan.
Eskarissa taas on ollut kuin enkeli, tekee kaiken mitä siellä pyydetään nätisti. Siskonsakin pakottaa kuuntelemaan juttujaan, vaikka toinen haluaisi tehdä omia juttujaan. Olin taas tänäkin iltana lähes paniikkikohtauksen partaalla tuon tenavan kanssa, kun niin ärsytti! Mulla ei ole ketään joka voisi auttaa

Tiedän tunteesi. Jos yhtään jaksat, niin revi iloa tuosta, että edes eskarissa käyttäytyy. Minun lapsi on koulussa "pahimmillaan". Kotona jotenkuten selvitään, mutta su illat jo ahistaa kun alkaa miettiä, että mitähän kouluviikko taas tuo tullessaan. Terapioissakin on ravattu, mutta ei se luonne siitä kummemmaksi muutu. Pitää vaan koittaa jaksaa tukea tätä omapäistä ja kovatahtoista pientäihmistä.

Mistä voisit saada tukea ja jaksamista? Neuvola, omaa aikaa, muut vahemmat?

Uhkailut kehiin. Ja muista toteuttaa uhkailut. Siis uhkailla ei saa, jos niitä ei toteuta. Itse tosin ennen uhkailin, mutta en toteuttanut uhkailuja. Tyttö ties, että en toteuta, joten jatkoi samaan malliin. Nyt jos uhkailen, niin kyllä tottelee.

Tyyliin näin, että "jos nyt et laita yövaatteita päälle, niin huomenna et saa jälkiruokaa" ja jos ei pue yökkäriä päälle, niin sitten ei myös anneta sitä jälkkäriä.

• Tykkää
Reactions: Naspula
Kuulostaa hyvin tutulta. Minullakin lapsi on toisinaan iltaisin hyvin "hektinen" ja koko ajan menossa + koko ajan äänessä. Tykkää myös komennella, että tee sitä ja tee tätä jne jne. Mutta on myös iltoja, että lapsi on kiltisti ja rauhallisesti. Meillä tenavalla on ADHD. Tsemppiä arkeesi!! Ymmärrän täysin, että pinnasi on kireällä.