Mä en oikein jaksa tätä monikulttuurisuus-ihannetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mä oon nyt aikas kyllästynyt tähän monikulttuurisuuteen. Mitään ei saa kritisoida, tai olet rasisti. Sillä ei ole väliä, vaikka olisi sata mamu-taustaista ystävää ja et olisi mitenkään rasisti. Turvapaikanhakijoiden aiheuttamista ongelmista ei vaan saa puhua, lapsia ei saisi varoittaa mamu-miesten porukoista jne.
Miten ihmeessä tästä on tullut tällaista?
Mulle on ihan sama mistä kukakin tulee, naapurissakin asuu mamu, mutta ainakin tuo naapuri on sopeutunut suomalaiseen kulttuuriin ja toimii sen mukaan. Miksi tänne tuleviin on sopeuduttava, miksi ne kaikki on miehiä ja miksi mistään epäkohdasta ei saa sanoa ääneen? Työpaikalla yksi henkilö oli tuonut esille krittisen suhtautumisen, nyt häntä kohdellaan suurinpiirtein spitaalisena vaikka työtehtävissä hän on ollut asiallinen kaikkia, myös mamuja kohtaan. Mutta kun väärä mielipide.
Umpirasistien porukat ei kiinnosta, koska ihmisen ihonväri ei mulle mitään merkitse, mutta tää ylisuvaitsevaisuus jossa ongelmat kielletään kokonaan ärsyttää niin että päätä puristaa!

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Samaa ihmettelen minäkin. En todellakaan ole rasisti mutta en ymmärrä tuollaista hyssyttelyä. Ja sitä että kouluissakaan ei enää suvivirttä lauleta ettei vaan kukaan loukkaannu. Joka suuntaan vaan kumarrellaan, paskat meidän kulttuurista kunhan mamut pysyy tyytyväisinä.

En kanssa ymmärrä.

Olen itse kiertänyt paljon maailmaa. Ja asunutkin useammassa eri maassa. Mulla on ystäviä ympärin tän pallon, mustia, keltaisia, punaniskoja (joo heidän asenne haaste ;) ) ja meitä valkolaisia.

Silti, en kiellä kultuurien eroja. Kultuurilla ja useimmitenmyös siihen liittyvällä uskonnolla on äärimmäisen suuri merkitys ja se on se mikä meitä erottelee. Suomalaisia tuppisuita pidetään kovin outoina yltiö avoimessa jenkkilässä. Kiinalaiset eivät taas ymmärrä meidän jatkuvaa kiirettä, ihan kuin me juostaisiin kellon perässä... etc. Näitä eroja on ja tulee aina olemaan. Ja sehän itseasiassa on rikkaus - silloin kun puhutaan kultuurien ja uskontojen niistä hyvistä ominaisuuksista jotka eivät satuta tai vahingoita toisia ihmisiä.

Mun tuttavapiirissä nämä hyvin suvaitsevaiset ovat liian usein niitä jotka ovat korkeitaan käynneet lomalla Kanarialla. Oppi muist kultuureista ja uskonnoista on saatu kirjoista lukemalla. Kuva uskonnon/kultuurin vaikutuksesta on vääristyny, eikä ihme. Suomen kulttuuri on loppujen lopuksi hyvin nuori, eikä millään muotoa niin vahva. Saati että meillä uskonnon asema olisi kovin vaikuttava. Mun mielestä tämä on se syy miksi suomalaiset hyvin nopeaan sopeutuu eri kulttuureihin, siis jos ollaan maailmalla pidempään. En nyt puhu mistää peräkammarin natsi-pojusta joka käväseen viemässä "eurooppalaista sivistystä" Thaimaahan loma-matkallaan.

Mutta kun monessa maassa on rajusti vahvempi kulttuuri& uskonto tausta. Siitä ei osata tai edes voida "poistua". Monella muuttuminen "länsimaiseksi" tarkoittaa sitä että hän häpäiseen perheensä/yhteisönsä/ maansa. Siksi muuttuminen voi olla jo ihan periaatteessa vaikeaa. Painostus joka tulee vahvasta uskonnosta ja kulttuurista on niin vahvaa että me "joustavat suomalaiset" ei sitä edes voida käsittää.

Kaikilla Suomeen tulevilla on mielestäni oikeus omaan kulttuuriinsa mutta se että tullaan tänne vaatimaan meitä muuttamaan omaa kulttuuriamme kun se on heidän mielestään loukkaavaa, on väärin. Mutta helppohan se on vaatia kun ei päättäjiltä näköjään löydy selkärankaa, suvaitsevaisuus menee jo liian pitkälle.

Mua ihmetyttää että maailma on mennyt niin sössöksi, että poliisitkin ilmoittavat etukäteen lehdissä ja netissä, missä tekevät ratsioita ja missä on turvakameroita.
Onko enää todellista. Varmaan sitä pidettäisi nyt ihmisoikeusloukkauksena, jos poliisi ratsaisi autoilijan ihan ilmoittamatta etukäteen medialle.
Tositvtaukit pääsee jopa maailmanvallan johtajiksi vihollisvallan hakkerien avustuksella. Onko tää painajaista.
Osasyynä tuohon populistisen sekoilun kasvuun on se että ne puolueet jotka pitivät ennen tavallisen kansalaisen puolta keskittyvät julkisen kuvan perusteella enää vain homoihin (vaikka toki he vieläkin ajavat pienen ihmisen asiaa, mutta julkisuus näyttää että muu ei enää kiinnosta kuin marginaali sateenkaariväki). Homot osaavat huolehtia kyllä itsestään, pienen ihmisen arkiset asiat ovat tärkeämpiä kuin heidän seksuaaliset suuntauksensa yms luonneasiat. Ihmisoikeudet kuuluvat kaikille, tärkeämpi olisi puhua taas ihmisistä, eikä jaotella leireihin.
Voisi kiteyttää että hipsterit antavat valtaa populisteille ja pilaavat hyvät puolueet älämölöllä sateenkaariväestä, jolloin tuohon paskaan kyllästynyt pienituloinen kansalainen antaa äänensä pahimmassa tapauksessa puolueelle, joka sylkee kaikkein pahiten hänen päälle ja potkii päähän. Tästä on seurauksena että tuo pienituloinen kansalainen tulee vielä vihaisemmaksi kun häneltä viedään tuhkatkin pesästä, hän ihastuu vielä pahempiin populistisiin sekoihin jotka lupaavat hälle kuun taivaalta, samalla hän haluaa purkaa vihaansa sateenkaarisössöjä kohtaan. Vaikka toki nuo sössöttäjät eivät ole niitä jotka veivät häneltä kaiken. Mihin tuo kierre päättyy muuta kuin sotaan loppuviimeksi.

Meillä töissä kahvipöytäkeskustelussa ei saa tuoda kantaansa esille. Jos et ole suvaitsevainen, olet seuraava lähdössä firmasta. Niinpä meitä on monia, jotka pitävät päänsä kiinni.

Kaikilla Suomeen tulevilla on mielestäni oikeus omaan kulttuuriinsa mutta se että tullaan tänne vaatimaan meitä muuttamaan omaa kulttuuriamme kun se on heidän mielestään loukkaavaa, on väärin. Mutta helppohan se on vaatia kun ei päättäjiltä näköjään löydy selkärankaa, suvaitsevaisuus menee jo liian pitkälle.
Saavathan he vaatia kaikkea mitä haluavat. Ihan yhtä hyvin mekin voimme mennä esim. Irakiin vaatimaan oikeutta kristinuskoon ja kertoa että islam loukkaa meitä (mitä se ei siis oikeasti tee). Kyllä he sopeutuisivat meidän kulttuuriimme aivan varmasti.