Mä en oikein ymmärrä, uskovaiset ja nimet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pöh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pöh"

Vieras
Mikä ihmeen uskontunnustus se lapsen nimi on? Ei kai ne raamatunhenkilöiden nimet ole yhtään sen pyhempiä kuin muutkaan nimet? Itselläni on luontonimi enkä koe olevani sen vuoksi huonompi kristitty. Lapsellani on vanha, suomalainen nimi ja olen saanut osakseni voivottelua, että eikö mies ole suostunut raamatulliseen nimeen.. Ihan itse olen lapseni nimen päättänyt. Ei kaikki voi olla Ruuteja, Marioita, Hannoja, Salomeja..

Siis täh? En mä ole huomannut, että kaikki uskovat antaisi raamatullisia nimiä. Sitäpaitsi monet nimet tulevat enemmän tai vähemmän raamatusta. Niitä on vaan muokattu hieman.

Onhan se Jumala luonut luonnonkin...?

Mies suostunut? Eli oletko uskovainen ja mies ei ja jotkut pössöt kuvittelee että mies kieltäis nimen oton Raamatusta? Sanot suoraan että nimi on sellainen mistä tykkäät. Mäkin tiedän perheitä joissa kaikilla lapsilla nimi Raamatusta, outoa.

Mies suostunut? Eli oletko uskovainen ja mies ei ja jotkut pössöt kuvittelee että mies kieltäis nimen oton Raamatusta? Sanot suoraan että nimi on sellainen mistä tykkäät. Mäkin tiedän perheitä joissa kaikilla lapsilla nimi Raamatusta, outoa.

Mies on kyllä uskossa, mutta ei uskovasta perheestä. Ilmeisesti sitten tämä lapsemme nimi oli jollekulle osoitus siitä, että tarpeeksi uskovaisia ei olla. Ikään kuin sillä olisi mitään väliä, minkä niminen on. Yhtä lailla Jumala rakastaa Kyöstiä, Mariusta ja Pietaria.

Jotkut tykkää antaa nimet raamatusta, ihan jo siksikin, että tykkää niistä nimistä ja on kiva kun niillä on joku "teema". Mut en tosiaan ymmärrä, miksi PITÄISI. Ei tarvitse, mutta saa jos haluaa.

Onko joku sulle päätään aukonut tai jotain kun noin asia ärsyttää?

Jotkut tykkää antaa nimet raamatusta, ihan jo siksikin, että tykkää niistä nimistä ja on kiva kun niillä on joku "teema". Mut en tosiaan ymmärrä, miksi PITÄISI. Ei tarvitse, mutta saa jos haluaa.

Onko joku sulle päätään aukonut tai jotain kun noin asia ärsyttää?

Ontodellakin aukonut. Mummoni itki kun kuuli lapseni nimen. "Eikö siitä voisi tehdä Saaraa?". Äitini vielä kastejuhlassa yritti, että "jos siitä tehtäisiinkin Raakel?". Itse tykkään lapseni nimestä ja koen, että Jumala kohtaa häntä siinä missä muitakin Jeesukseen uskovia.

Meillä ei onneks tuollaista asiaa kauhisteltu, meidän perheessä kyllä ainakin joku nimistä on raamatusta, tai ainakin sinnepäin, mulla kolmas nimi marjaana, se siis Mariasta, mutta tuokin vähän niinku teeman takia, luulisin, ei ainakaan vanhemmat oo koskaan siitä erityisemmin kenellekään ylvästelleet että näin meillä. Itsekin kuulin asiasta vasta kun mietittiin nuorimmalle siskolle nimeä kymmenen vuotta sitten..

Yhteistyössä