Mä en oo onnellinen tai siis tavallaan oon mutta moni asia mättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku vaan

Vieras
Mies puuttuu, lapsi täyttää kohta vuoden. En lasta kadu, mä oon aina toivonu lasta ja sen sain, tosin en sellaisessa tilanteessa kuin oisin halunnut eli parisuhteessa kunnollisen miehen kanssa. Nää on taas näitä elämän kummallisuuksia, kunnollisen kanssa tuli ero, rentun kanssa lapsi. Päätin pitää lapsen yksin vaikken tienny mihin tuntemattomaan hyppään. Olishan voinut olla ettei toista tilaisuutta olis enää tullut...

Mä oon koko ajan väsyny ja yksinäinen. Ei mulla oo enää ketään kavereita kun mä oon kotiäiti. Ennen näin kavereita viihteellä. Kukaan ei haluu tulla käymään eikä kukaan pyydä kylään. Oon käyny juttelemassa terkkarissa, mutta mitäpä se mun yksinäisyyteen auttaa. En mä osaa tutustua uusiin ihmisiin enkä jaksa lähtee mihinkään leikkipuistoihin. Jotenkin ahdistaa ihmistenilmoilla.

Lapsi näkee mummiaan joka päivä ja mulla tulee hirveen paha mieli kun mua ei oo lapselle olemassakaan kun mummi on maisemissa. Siis mä oon kateellinen mun omalle äidille. Kai siitä huokuu sellanen turvallisuus. Ja se on aina ilonen ja laulaa ja leikkii.

Mä pyöritän arjen ja oon hapannaama, myönnän. Joskus mä oon rähjännytkin lapsen kuullen, tuntuu että se joskus pelästyy mua jotenkin jos oon vaan hirmu vakava ja surullisen ja ahdistuneen näkönen. Ei se halua olla mun sylissä ja kiukkuaa mulle paljon.

Olipa vuodatus...

tiesitkö, äiti on se, jolle lapsi turvallisesti uskaltaa kiukutella. Hän tietää, ettet sinä häviä mihinkään hänen elämästään...tai ainakin aistii sen. Jos olet hapannaama koko ajan, lapsesi voi heijastaa sen itseensä luullen, että hän on syy siihen. Joten ryhdistäydy: älä anna valtaa katkeruudelle, mustasukkaisuudelle. Sinä voit muuttaa itse asenteesi. Helppoa se ei ole, mutta mahdollista. Kokeile, et menetä mitään. ps. ja joskus mielialaan ja ihmispelkoon voi auttaa psykoterapia, joskus masennuslääkitys, joillekin uskoon tulo yms. Sun täytyy löytää oma tiesi.

Yhteistyössä