Mä en osaa puhua lapsenhoitajaa vai eikö osapäivähoidettava lapsi ole 'oikeasti' hoitolapsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Poika on siis tämän viikon harjoitellut hoidossa olemista.

10 vrk/kk, max 5 h /vrk on hoidontarve- siis osapäivähoito. n. klo 09-14

Ja siks ko mä teen töitä kotona ilman mitään virallista työaikaa.

No nyt hoitajat olis sit sitä mieltä että mun nimenomaan kannattais hakea poika hoidosta 3 tunnin jälkeen, ennen päivälepoa. Olis heille kaikkein helpoin ja mukavin kuulemma. Syy- poika ei ole suostunut syömään hoitopaikassa. Kun heillä on niin paha mieli ellei lapsi syö ennen päivälepoa. (eilen oli sen lepoajankin ja nukkui, vaikkei syönyt ollutkaan. )

Mutta, kun ei se 3 tuntia nyt mua vielä kovin hyödytä :/
Ja aikaisemmin jos yrittäisin viedä niin sit aikatauluja sotkee se että mies lähtee aikaisin töihinsä (seitsemäks) ja tyttö kouluun klo 9. Se olis yhtä ajelua sitten tytönkin kanssa ja aamut sitä myöten ihan katastrofaalisia- kyllähän te nyt mut tiedätte.

Mutta kurja sanoa, mutta eikö se ole hoitajien mures ellei poika syö? Eikä mun? Tai onhan se mun mures, mutta on kuitenkin syönyt kunnon aamupalan kotoa lähtiessä. Poika on pieniruokainen kuten oli siskonsakin eikä välttis aina kotonakaan syö kunnon lounasta vielä klo 11- usein meillä oikeastikin syödään se lounas vasta klo 13 aikoihin.
Siis oikeastiko mun pitäis myöntyä ja hakea aikaisemmin? Ja maksaa turhasta työajasta- eli siis nipistää taas ja jälleen omastani?

Ajatteleeko ne nyt musta että olen täys hirviömutzilla ja pidän kiinni siitä viidestä tunnista?

Hoitajat on kyllä aivan ihania ja kultaisia, tykkään kovasti.

Mutta taas on se fiilis että enhän mä sit kai oikeesti töitä teekään.

En minä tiedä |O :|

Jeps, se on hoitajien murhe, ettei lapsi syö, mutta tietysti myös sinun ongelmasi, jos lapsesi ei saa tarpeeksi ravintoa.

Lapsesi on ollut vasta muutaman päivän hoidossa, kyllä hän oppii siellä syömään. Mielestäni sinun ei tarvitse tinkiä omasta työajastasi tämän takia. Mieleeni tuli kuitenkin, että voisitko syöttää lapselle aamupalan vähän aikaisemmin, jolloin hänellä ehkä olisi nälkä silloin klo 11.

no mun mielestä tosi outo ehdotus hoitajilta. Luulis et he keksivät jotain ratkaisuu siihen syömiseen.. Ja tosiaa, eihä tuossa ajas mitää hommia ehdi tekee. Jos mä oisin sä, varmaan selittäisin et siinä ajas en ehdi töitäni tehä.. luulis et ymmärtävät ja sullahan on toi sopimus anyway, et kyl niiden nyt tarvii siihen tottua.

Olisiko voinut olla niin, että hoitajat tarkoittivat, että hakisit pojan nyt aluksi aikaisemmin. Esim viikon ajan? Että lapsi ehtisi tottua päiväkodin rutiineihin niin, että syöminenkin alkaisi sujua.
Muuten en näe mitään järkeä ehdotuksessa.

Mä ajattelin just tota että aikaistaisin aamupalaa.

Lapsi saa tarpeeksi ravintoa, vaikka onkin 'huono syömään'. Se asia on tarkistettu ylimääräisin neuvolakäynnein ja ravitsemusterapeutin kanssa.
Ja syöhän laps sitten kotona tokikin.

Harjoitteluna mä vielä tämän otan, on ollut pojalle kova paikka... mutta päivä päivältä reippaammin, vaikka itku aamuisin tuleekin jo kotona.

On tää niin vaikeeta- olla äiti. Vaikak kuinka tekee ja koittaa niin tuntuu ettei sittenkään osaa.
d030.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Tiu:
Olisiko voinut olla niin, että hoitajat tarkoittivat, että hakisit pojan nyt aluksi aikaisemmin. Esim viikon ajan? Että lapsi ehtisi tottua päiväkodin rutiineihin niin, että syöminenkin alkaisi sujua.
Muuten en näe mitään järkeä ehdotuksessa.

No aivan järkeenkäyvä ajatus tuo.

:ashamed: Mä en varmaan ymmärtänyt vaan.

On niin outoja asioita mulle nämä hoitojutskat...

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Tuli mieleen, että jos ne ei tiedä tai ymmärrä, että teet töitä siellä kotona, vaan luulee, että hengailet vain muuten?

Tässä voi olla perää.
Ja ei todellakaan sun tarvitse hakea poikaa aiemmin. Tottakai pidät häntä hoidossa sen 5h minkä töidesi vuoksi tarvitsetkin. Poika todennäköisesti alkaa syödä jossain vaiheessa paremmin, kun uudet maut tulevat tutummiksi. Aivan naurettavaa hoitajilta ehdottaa tuollaista!

Mä kysyn nätisti asiasta tiistaina kun on seuraava hoitopäivä, että tarkoittivatko että nyt alussa näin.
Mä vasta kotona aloin pohtia tätä asiaa tarkemmin, en oikein osannut sanoa mitään kun siitä tänään puhuivat.
Ja sanon vaikka ohimennen pojalle että hei hei, äiti lähtee nyt töihin.

Kun en mä oikein osaa ja kehtaa sanoa ja kysyä suoraankaan :ashamed:

Yhteistyössä