Mä en tykkää äitienpäivästä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yks vaan

Vieras
Haluaisin joskus itsekin nauttia siitä päivästä, mutta ei.. Aamulla mies tuo lasten kanssa aamupalan sänkyyn ja lapset tehneet kortit. Tämä on aivan ihanaa, mutta sitten se alkaa.. Kaikki lapset pakata autoon ja lähteä ensin ajamaan mun äidin luokse, sitten minun äidin äidin luokse, sitten miehen äidin luokse ja vielä minun isän äidin luokse..
Mä olen yrittänyt ystävällisesti sanoa,et jos tultais joku toinen päivä käymässä,että saataisiin viettää äitienpäivä oman perheen kesken kotona, koska olen minäkin äiti..
Mutta ei tunnu sopivan kenellekään, joten sunnuntai aamusta meidän perhe taas ahtautuu autoon heti aamusta ja ajellaan koko päivä paikasta toiseen.. Yhteensä päivän aikana kertyy melkein 500 kilometriä..

Johan helpotti :D

minä en suostuisi moiseen. sen verta pidän huolen, että kun elämä antaa valinnanmahdollisuuksia, niin valitsen meidän perheen edun. ihminen sairastuu, jos ei osaa määritellä omia rajojaan ja sanoa ei. ja olet oikeassa siinä, että voitte kyläillä toisena vkonloppuna sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
minä en suostuisi moiseen. sen verta pidän huolen, että kun elämä antaa valinnanmahdollisuuksia, niin valitsen meidän perheen edun. ihminen sairastuu, jos ei osaa määritellä omia rajojaan ja sanoa ei. ja olet oikeassa siinä, että voitte kyläillä toisena vkonloppuna sitten.

ei ole aina suostumisesta kiinni! Ap:n tavoin meillä sama kuvio toistuu joka äitienpäivä ja isänpäivä. Paikkoja meillä vain minun vanhempani sekä mieheni, muut ovat haudassa. Mutta riittää päivään silti liikaa, koska juuri nuo pitkät välimatkat :(, sekä se, että yritetään ajoittaa samaan muiden sisarusteni tai mieheni sisarusten kanssa, jotta näkisimme heitä siinä samalla. Aika sumplimista on ja stressaavaa. Enpä muista, koska viimeksi olisin hiukset hulmuten remmolla mielellä lähtenyt visiiteille.

Määki toivosin että saisin tätä ensimmäistä äitienpäivääni viettää miehen ja tyttären kans kotona.. Mut anoppi oottaa että tullaan käymään..ja mies tottakai lähtee. Mut mun ääidin tykö ei mennä.

no kuulepa, teette tuon kierroksen lauantaina ja vietätte sen sunnuntain oman perheen kesken. Me ei ainakaan mennä minnekään äitienpäivänä, meidän perheessä juhlitaan sillon ihan meidän perheen äitiä, ja se olen minä! :D Heh!

Mua nyt kuiteski hiukan häiritsee se ajatus et teiän omat äidit/anopit ei oo ansainnu lapsiltaan ja lastenlapsiltaan huomiota kyseisenä päivänä?

Kyllä mä ihan mielelläni pakkaan lapset autoon ja mennään viemään kortit ja lahjukset äidille, anopille ja kahdelle isoisoäidille. Koska ne on äitejä.

Mites sitten kun teiän omat lapset on jo isoja? Saako ne teiän puolesta olla rauhassa oman perheensä kanssa kotona. Vai odotatteko heitä sitten mummille ja paapalle kyläilemään?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja spraitti:
Mua nyt kuiteski hiukan häiritsee se ajatus et teiän omat äidit/anopit ei oo ansainnu lapsiltaan ja lastenlapsiltaan huomiota kyseisenä päivänä?

Kyllä mä ihan mielelläni pakkaan lapset autoon ja mennään viemään kortit ja lahjukset äidille, anopille ja kahdelle isoisoäidille. Koska ne on äitejä.

Mites sitten kun teiän omat lapset on jo isoja? Saako ne teiän puolesta olla rauhassa oman perheensä kanssa kotona. Vai odotatteko heitä sitten mummille ja paapalle kyläilemään?!?!

niin totta

Tehkää klaanin äitien yhteinen kokoontuminen, jonnekin matkan puoliväliin. Menkää vaikka yhdessä ravintolaan syömään tms. Kaikki saavat juhlaa, eikä kukaan joudu kohtuuttomasti venymään.

meillä on niin oman perheen kesken tuo päivä. Todellakin tulisin hulluksi jos pitäisi ajella omat vanhemmat, mummo (joka on minulle kuin äiti), miehen vanhemmat sun muut läpi. Rauhoittakaa nyt tilanne, sanotte vaikka että meette syömään jonnekin ja jätätte kaikki vouhotukset.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs toinen:
Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

ei ole aina suostumisesta kiinni! Ap:n tavoin meillä sama kuvio toistuu joka äitienpäivä ja isänpäivä. Paikkoja meillä vain minun vanhempani sekä mieheni, muut ovat haudassa. Mutta riittää päivään silti liikaa, koska juuri nuo pitkät välimatkat :(, sekä se, että yritetään ajoittaa samaan muiden sisarusteni tai mieheni sisarusten kanssa, jotta näkisimme heitä siinä samalla. Aika sumplimista on ja stressaavaa. Enpä muista, koska viimeksi olisin hiukset hulmuten remmolla mielellä lähtenyt visiiteille.

miten se ei olisi suostumuksesta kiinni? miten voi pakottaa aikuisen ihminen ramppaamaan kylässä vasten tahtoaan??? jos tahtoo kyläillä koko päivän, niin asia ok, sitten ei vinguta. mutta jos ei taho, niin sanoo ei. elämä on valintoja.

Yhteistyössä