Mä en uskalla mennä hammaslääkäriin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Tuntuu että ei ole takahampaita kohta ollenkaan ja reikiä on vaikka miten, juurihoidon jätin kesken n. 3 vuotta sitten. Pelottaa pelottaa pelottaa! Kun tuntuu se kipu silti niin kovana vaikka puudutetaan, ja menen paniikkiin ja silloin yritän väistää kipua ja "karkaan" eli käännän pään pois jolloin pora on ties missä. Viimeksikin hoitaja joutui pitämään kiinni, mutta silti ei auttanut.

En asialle vaan mahda mitään, mutta pakko tässä on jotain tehdä jos ei jo ole myöhäistä..

Itkettää ihan kun ajatteleekin koko hammaslääkäriä.

Oisiko sinulla mahdollisuutta nukutuksessa tehtävään täysremonttiin? Tai sitten se, että saisit rauhoittavaa esihoidoksi, olisit rento ja luottavainen, minulla se on auttanut, kun pelkäsin kovasti toimenpidettä. Apua on kyllä saatavissa ja jos vain pystyy,sitä kannattaa hommata. :)

Täällä toinen pelkääjä:( Itselleni tulee paniikki siitä kun istuin kallistetaan niin alas ja sitten kun sillä vedellä huuhdellaan suuta, tuntuu että tukehdun:(
Onneksi täällä on niin ihana lääkäri joka ymmärtää pelkoni ja ei kallista sitä istuinta niin alas.

En ole noin pelkoinen, mutta vähän kyllä. Olen huomannut, että jostain syystä helpottaa, kun pudottaa toisen jalan siitä tuolilta alas ja keskittyy heiluttamaan sitä. :) Hiljaa tietenkin, ettei potkaise lääkäriä pyllyyn.. Keskittää kaikki ajatukset vain siihen jalan heiluttamiseen, niin menee hyvin.

En ennen pelännyt ollenkaan siellä käydä, kunnes vaihtui tuo lääkäri ja nyt tosiaan en enää uskalla edes sinne mennä. Ja hänelle jo viimeksi koitin asiasta sanoa, mutta sanottiin vaan että lopeta tuollainen vikinä, pikkulapsikin tämän kestää!

Mä opin kantapään kautta sen, ettei kannata pitkittää... mulle ei normaalisti ole juurihoito koskaan sattunut, mutta kerran pitkin hoitoon menoa niin kauan, että hammas ehti tulehtua. Ja sitten ei puudutteet enää toimineet :( .

Sinuna mä satsaisin siihen, että menisin sellaiseen paikkaan, joka tekee hoitoja nukutuksessa. Voi hiukan kirpaista lompakossa, mutta on sitten sen arvoista. Saat purukaluston kuntoon ilman paniikkihäiriötä.

Ja siis se on se kipu mikä aiheuttaa tuon reaktion, ja se on sitä kivun pelkäämistä, ei niinkään itse sen hammaslääkärin. Minulla on todella matala kipukynnys jo muutenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mä opin kantapään kautta sen, ettei kannata pitkittää... mulle ei normaalisti ole juurihoito koskaan sattunut, mutta kerran pitkin hoitoon menoa niin kauan, että hammas ehti tulehtua. Ja sitten ei puudutteet enää toimineet :( .

Sinuna mä satsaisin siihen, että menisin sellaiseen paikkaan, joka tekee hoitoja nukutuksessa. Voi hiukan kirpaista lompakossa, mutta on sitten sen arvoista. Saat purukaluston kuntoon ilman paniikkihäiriötä.

Sepä se kun ei ole rahaa mennä yksityiselle, nukutushan olisi se helpoin tapa.. :) Mutta eipä kotihoidontuella olevalla yh:lla ole varaa, ja pitää vaan koittaa kunnalliseen uskaltautua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja siis se on se kipu mikä aiheuttaa tuon reaktion, ja se on sitä kivun pelkäämistä, ei niinkään itse sen hammaslääkärin. Minulla on todella matala kipukynnys jo muutenkin.

Joo, niinhän se on, sanotaan että pelätään hammaslääkäriä, vaikka se toimenpide ja kipu pelottaa :) Olisiko mahdollista vaihtaa toiselle lääkärille? Kyllä jokaisen lääkärin pitäisi ottaa huomioon pelkäävän potilaan tarpeet. Kysy esilääkitystä, siihen on jokaisella oikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:

Joo, niinhän se on, sanotaan että pelätään hammaslääkäriä, vaikka se toimenpide ja kipu pelottaa :) Olisiko mahdollista vaihtaa toiselle lääkärille? Kyllä jokaisen lääkärin pitäisi ottaa huomioon pelkäävän potilaan tarpeet. Kysy esilääkitystä, siihen on jokaisella oikeus.

Itse olen myös vaihtoa miettinyt, ja sitä tiedustelin heiltäkin, mutta vain muuttamalla onnistuu kuulemma. No me ollaan ensi keväänä muuttamassa, mutta samalla alueella yritetään pysyä, eli sekään tuskin auttaa.. Pitääkin tuota esilääkitystä kysellä. :)

Itse olen myös vaihtoa miettinyt, ja sitä tiedustelin heiltäkin, mutta vain muuttamalla onnistuu kuulemma. No me ollaan ensi keväänä muuttamassa, mutta samalla alueella yritetään pysyä, eli sekään tuskin auttaa.. Pitääkin tuota esilääkitystä kysellä. :)

Minä oikein ponnistelin rohkeuteni äärimmilleni ja kerroin, että pelottaa ja sain oikein hyvää hoitoa, en koskaan sitä yhtä kertaa lukuunottamatta tarvinut esilääkitystä, kun lääkäri tiesi miten minua pitää hoitaa :) Se ei ole mikään häpeä, että pelkää kipua.

Yhteistyössä