Mä en usko että tämä jatkuva verinen vuoto raskaana on normia:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Ja jatkuvasti hoetaan että se on vaaratonta ja kaikki on kunnossa:(
Alusta asti on ollut veristä tai ruskeaa vuotoa.
Viimeset viikot joka pvä on vuotanut kirkasta verta.
Viikkoja on nyt 17+2.
Muissa raskauksissa oli alussa vuotoa mikä loppu hyvissä ajoin,mutta nyt vieläkin on tätä paskaa.
Onko muilla ollut vuotoa pitkälle ja oliko mitään syytä siihen?

mulla vuosi enemmän ja vähemmän aina viikolle 25 asti. Olin myös aivan varma,että ei kaikki voi olla kunnossa,mutta joka kerta kun tutkitiin niin ei ollut mitän vikaa missään. Istukka oli hyvin lähellä kohdunsuuta ja se saattoi olla se syy miksi vuotaa,mutta kukaan lääkäri ei sitä varsinaisesti varmsitanut vaan oli epäilys.
Tietysti jos sinulla on hematooma niin se voi siellä vuodella. Joskus siitä voi purkautua enmmän verta ja silloin se on kirkkaampaa,mutta jos tule vain vähän niin silloin tummempaa eli hitaasti valunutta verta.

Tiesän,että on tosi rankkaa olla raskaana kun vuotaa ja jokainen päivä on huoli pinestä,mutta yritä olla mahdollisimman rennosti josko se auttaisi hieman :)

Ootko käynyt ultrassa?

Mulla oli esikoisesta muistaakseni viikolla 11 todella runsasta vuotoa (ensin sitä verta tuli niin kuin olisi pissannut täydellä teholla pari minuuttia, sitten istuin muutaman tunnin kylpyammeessa ja wc-istuimessa että enimmät veret tuli pois, ihan kirkasta verta, hyytymiä ja joka paikka oli veressä). Olin satavarma että tämä ei voi olla muuta kuin keskenmeno. Soitin äippäpolille ja sieltä vaan sanottiin että kun ei ole kipuja niin kaikki on ok vaikka vuotais mitä (meinasin tulla puhelinlankoja pitkin että ei tämä normaalilta vaikuta). Menin yksityiselle ultraan ja siellä se vauveli hengissä oli. Oli vain iso hematooma joka vuoteli, ensin rajusti ja sitten muutaman viikon niin kuin olisi ollut menkat. Se oli ihan kamalaa aikaa ja kuopusta odottaessa pelkäsin koko ajan että taas tulee se hematooma muttei tullut.

Tsemppiä raskauteen, toivottavasti on vaaratonta vuotoa ja vauva voi hyvin :)

Minulla vuoti kans kolmannessa raskaudessa useamman viikon, alkoi rv 14 ja vaikka oli hematooma, oli myös kipua. TK:ssa todettiin sisätutkimuksen jälkeen keskenmenoksi ja annettiin särkylääkkeet mutta en ottanut niitä kun en uskonut jotenkaan vaikka verta tuli valtavasti, seuraavana päivänä tunsin liikettä ja tiesin jotenkin että kyllä siellä joku asustaa ja vaadin ultrauksen ja tuossahan tuo keskenmeno nyt nukkuu. :)
Mutta onhan noita useampiakin syitä verenvuodoille eikä niistä mitään haittaa ole sikiölle, rasittavaa tottakai.

Mulla vuosi viime raskaudessa 6 viikkoa, viikolle 9+3 saakka, jolloin tuli keskenmeno. Nyt on toinen raskaus menossa. Rv 4-8 vuosi joka toinen päivä. Sitten vuoto väheni. Nyt tulee viikon välein verta. Todella stressaavaa. Gynegologi sanoi, että "kummallista vuotoo". Minkäs teet. Hulluksi tulee, kun eilen vielä np-ultrassa pienellä näytti olevan kaikki hyvin ja tänään taas vuotaa.

Yhteistyössä