Mä en vaan enää ymmärrä. Asiaan on aivan pakko liittyä jotain yliluonnollista.

Kirraava Kuuppa

Aktiivinen jäsen
08.10.2008
1 779
0
36
Miksi siis kaikki mun viherkasvit kuolee ja vielä samalla tavalla? Koetan kastella niitä ja hoitaa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mutta ne kiittämättömät tekee aina saman tempun. Ne kuolee, kuivuu pystyyn. Näyttävät ihan terveiltä ja eläviltä, kunnes erehdyt koskettamaan niitä ja huomaat että ne on kuivuneet hengiltä.

Mä en enää ymmärrä, en. Mulla on uponnut ja hirvittävä summa viherkasveihin, kun mä haluan niitä kotiini mutta kun ne *sensuroitu* kuolevat parissa viikossa!!

Miks ne tekee tuon? Mitä ihmettä mä teen väärin?? Mä en halua tekokukkia, mutta ei taida juuri olla enää muuta vaihtoehtoa :/

Ne on joko sukua mun kasveille tai mun viherpeukaloni sun viherpeukalolle.
Joulukaktukset on ainoat jotka viihtyy mulla. Mulla on aivan upean ihana vanha joulukaktus, joka kukii mahtavasti 2 kerta vuodessa. Mä kastelen sen altakasteluruukun piripintaan kun se nuokahtaa ja muuta hoitoa se ei saa. Lisäksi on muutama rönsylilja, mutta ne ei ole yhtä hyvin voivia.

Ei ne varmasti saa liian vähän vettä, tai siis pyrin pitämään mullan sopivan kosteana. Ei ne liikaakaan voi saada, kun ne siis kuivuu pystyyn??? Eivät edes tiputa lehtiään ja kuole pikkuhiljaa antaen jotain ennakkomerkkejä että ehtis jotain tekemäänkin, vaan ihan yks kaks yllättäen vaan kuolevat. Jos niihin ei koskis, niin ne näyttäis kuolemansakin jälkeen ihan eläviltä.. nytkin ollut yksi kuollut muratti kirjahyllyn päällä jo kauan eikä kukaan ole huomannut että se ei ole elävä :(
Paikasta riippumatta, valon määrästä riippumatta, lajista riippumatta, ne kaikki kuolevat samalla tavalla ja hyvin nopeasti.
Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
minä en saa pysymään edes kaktusta elossa :whistle:

en minäkään. ostin pari vuotta sitten muutaman kaktuksen, tapettuani ensin varmaan sata muuta rehua ja eiköhän ne kaktuksetkin kuolleet... kuivuuteen... :ashamed:

Onkos ne kasvit jossain patterin päällä olevalla tasolla tms? Entä kulkeeko seinän takana joku lämminvesiputki tai muu vastaava joka vois lämmittää seinää ja kasveja huomaamatta?
Oletko laittanut kasvit aina samaan kohtaan asuntoa, voisit kokeilla miten ne viihtyvät eri huoneissa. Siinä voisi olla eroa jos et ole sitä vielä kokeillut... kannattaa myös kysyä kukkakauppiaalta mimmoisessa huoneenlämmössä kukkasi viihtyvät, ja miettiä niiden sijoitusta (ja patterin lämpötasoa) siltä pohjalta. :)

Tosin joskus ne vaan ei kertakaikkiaan viihdy. Mun edellisessä kämpässä viherkasvit viihtyi mutta leikkokukat muuttui hetkessä kuivakukiksi vaikka ne olikin maljakossa joka oli täynnä vettä, eli ei se kastelemisesta ollut kiinni. Joku siinä huone-ilmassa vaan vaikutti koska ei muuttanut tilannetta sekään oliko ne olkkarissa vai keittiössä, ikkunalaudalla vai huoneen perällä... liljat kuivu rupsakoiks yhtäkaikki ja ruusuista tuli kuivakukkakimppu parissa päivässä. =( Täällä nykysessä kämpässä ne on vaikuttanut viihtyvän hyvin ne pari kertaa kun mulla moisia on ollut. Mutta on jäänyt kammo leikkoi vastaan kun tuntuu et ne on ihan turhia vaikka oikeestihan niiden kuuluis pysyy viikkokin ihan nättinä. Traumat jäi! :'(

Mulla on ollu vaikka mitä. En edes kaikkien nimiä muista. Eikä noita kukkia kastele kukaan muu kuin minä. Mutta siis ostan noita ihan peruskasveja, en mitään erikoisia jotka vaativat jotain ihmejuttuja. Vaan ihan sellaisia helppohoitoisiksi nimettyjä, jotka viihtyvät tavallisissa olosuhteissa, normiasunnossa.

En oo huomannut mitään ötököitä noissa kasveissa, enkä muuallakaan asunnossa. Ja ihan sama mihin huoneeseen kasvin laitan, sitä odottaa sama kohtalo kuin muitakin edeltäjiänsä.

Moikkis! Huomasin saman asian kun ostin näitä "marketti" kasveja, eli ne kuivuvat pystyyn, ja elävät muutenkin kituliaasti.

Mutta! Jos ostat marketista esim. juorun, voit helposti leikata siitä pistokkaita, upottaa suoraan multaan ja VOLA! sulla on juoru joka elää, vaikka se marketin kasvi heti kuoleekin.. Nimim. kokemusta on! Vois olla ehkä hyvä idea vaihtaa niihin heti mullat, koska ne markettikasvithan kasvaa yleensä turpeessa. Ja pistokkaitahan voi ottaa aika monista kasveista. Ei pelkästään juoruista =)

Eli, ehkä niihin on vaan lisätty kaikkia myrkkyjä? En tiiä, mutta oon huomannut saman.

Kannattaa käydä myös mummun kasveilla, ne on kans takuuvarmoja eläjiä =D

Jos asuisit lähellä, niin voisin jakaa sulle pistokkaita =)

Mulla on ihan sama kans et mikä kasvi ja vaikka kuinka hoitasin oikein ni kuolee... mä saan jopa muovikukista lehdet putoomaan |O

Onneks tuo isäntä on enempi viherpeukalo ku minä ;)

Mä taas en hoida nykyään mitenkään muutakuin kastelen juurelle silloin kun muistan eli n. 1x/vko ja kasvit voi paremmin kuin koskaan. Multaa en ole muistanut vaihtaa ainakaan viime keväänä. Orkideakin kukkii aina vaan uudestaan ja uudestaan, nytkin ollut alkukesästä lähtien komeassa kukassa.
Eli mun vinkki: lakkaa hoitamasta niitä sääntöjen mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Mindre:
Mä taas en hoida nykyään mitenkään muutakuin kastelen juurelle silloin kun muistan eli n. 1x/vko ja kasvit voi paremmin kuin koskaan. Multaa en ole muistanut vaihtaa ainakaan viime keväänä. Orkideakin kukkii aina vaan uudestaan ja uudestaan, nytkin ollut alkukesästä lähtien komeassa kukassa.
Eli mun vinkki: lakkaa hoitamasta niitä sääntöjen mukaan...

milla on vehka ja joku juoru ja kulta köynnös mitkä saa vettä kun muistan viskata ne on puolvarjossa..ja mies :D vaihtaa mullat joka kevät.. ja hyvin jaksaa joka toinen viikko siis lirautan niille vettä..

ja nyt kuopus visko kissan maidon ja murot pitkin lattiaa.. heh :D :headwall: :laugh: :heart: :| :ashamed: :p :wave: :xmas:

Yhteistyössä