Mä en vaan jaksa ymmärtää, ei mun varmaan tarviikaan kun siitä ymmärtämisestä mulle ei makseta... Mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpiväsynyt hoitaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpiväsynyt hoitaja

Vieras
lastenhoidosta maksetaan.

Olen päiväkodissa töissä enkä jaksa lakata ihmettelemästä tätä lasten jatkuvaa hoidossa pitämistä vaikka vanhemmat lomalla tai vapailla.
Ja jos ei sitä omaa lasta siellä kotona kestä, niin voisko se olla hoidossa vaikka 10-15 tms eikä 7-17?!

Kiva painaa hirveitä ylitöitä siks kun hoitajilla lomat pyörii ja lapsia tosi paljon vaikka tiedetään 100% varmasti et joidenkin vanhemmat lomailee lepposasti kotona.
Tänään yks äiti hakiessaan ilmotti et jäikin jo lomalle, et nähdään taas aamulla :headwall:

MÄ EN KÄSITÄ!
NE LAPSETKIN TARVII LOMAA!!!
EI SE HOIDOSSA OLO NIILLE MITENKÄÄN HELPPOA OLE!!

Pikkusen alkaa itekin oleen loman tarpeessa kun lapset ihan kierroksilla ja väsyneitä ja tulee joka päivä ainakin tunti ylitöitä.
Valivali, mutta HERÄTKÄÄ IHMISET!!!!

Kiitos ja anteeksi.

En ymmärrä minäkään tätä asiaa.
kaveri pyörittelee omaa lastansa hoidossa melkein päivittäin sukulaisilla ja ystävillä.Yleensä yönkin yli.Ihan sama onko lapsi terve vai ei.

Joo, mulle tuli kahdesta ekasta kesäkuun viikosta 15 tuntia ylitöitä :D mutta sille alalle en enään palaa, halleluja, muiden penskoja en enään koskaan erehdy hoitamaan. Syksystä alkaa uudet kuviot.

Mun käy niin sääliksi niitä lapsia kun itse olen aivan poikki ja niin loman tarpeessa etten koskaan ennen ja silti pienten ihmisten pitäisi jaksaa joka päivä 8-10 tuntia... Äärettömän surullista. Ja puhun nyt tosiaan niistä joilla olisi mahdollisuus myös vapaisiin, lomiin tai lyhyempiin päiviin.

Mäkään en voi ymmärtää, jos vanhemmat lomailevat ja lapsi on päiväkodissa. Ainoastaan siinä kohtaa voin ymmärtää, jos lapsen on oikeasti parempi olla päivät muualla kuin kotona, mutta ne on aika marginaalisia tapauksia. Mua surettaa tässä kesässä se, että mun lapsellani on aika tarkkaan 9 päivää lomaa. Ja mä lomailen kun koulut on jo alkaneet. Mutta aina ei asiat mene niin kuin haluaisi. Ensi kesänä lapsi onkin sitten koululaisten kesälomalla, jolloin tulee uudet ongelmat eli miten kattaa koko 2,5 kuukautta kahdeksalla lomaviikolla....

Alkuperäinen kirjoittaja umpiväsynyt hoitaja;26547388:
Mun käy niin sääliksi niitä lapsia kun itse olen aivan poikki ja niin loman tarpeessa etten koskaan ennen ja silti pienten ihmisten pitäisi jaksaa joka päivä 8-10 tuntia... Äärettömän surullista. Ja puhun nyt tosiaan niistä joilla olisi mahdollisuus myös vapaisiin, lomiin tai lyhyempiin päiviin.

no koko ajanhan sun nikki kertoo että sä oot väsynyt! ootko ajatellut että lapset reagoi sun pahaan oloonkin?

He saikkua, älä rääy täällä. Kiitos ja anteeksi.

Tässä taas ymmärtämättömän vanhemman näkemys asiaan.

Saikkua ei noin vain haeta. Todellisuutta päiväkotien suhteen ei nähdä, mikä on todella surullista. Vielä surullisempaa on se, että lapset viettävät päiväkodissa suurimman osan ajastaan, vaikka toinen vanhempi olisi kotona. Lapsesta näkee, kun hän joutuu olemaan päiväkodissa jopa 7-17 :(

Tässä taas ymmärtämättömän vanhemman näkemys asiaan.

Saikkua ei noin vain haeta. Todellisuutta päiväkotien suhteen ei nähdä, mikä on todella surullista. Vielä surullisempaa on se, että lapset viettävät päiväkodissa suurimman osan ajastaan, vaikka toinen vanhempi olisi kotona. Lapsesta näkee, kun hän joutuu olemaan päiväkodissa jopa 7-17 :(

Mä olen vaan lopen kyllästynyt näihin "pk:n täteihin" jotka ovat umpiväsyneitä.

Kyllä mäkin väsyn töissäni, mutta en en mä kaada vitutustani mun asiakkaiden niskaan vaikka nämä käyttäytyisivät kuinka ääliömäisesti.

olenko mä sanonut, että olen kaatanut asiakkaideni niskaan väsymykseni?
olenko mä sanonut, että olen joku ihmishirviö/raunio ja etten kykenis työtäni ja hoitolapsiani hoitamaan?
En. Mä olen sanonut, että olen loman tarpeessa ja väsynyt.
Mutta mä pystyn aikuisena ihmisenä käsittelemään sen väsymykseni, toisin kuin lapset jotka ovat aivan seinillä ja isommatkin nukkuvat lähes poikkeuksetta päikkärit vaikka normaalisti eivät nuku.

Mä kirjoitin tän tänne siksi, että edes yksi sellainen vanhempi lukisi tämän joka kuvittelee lapsen hoitopäivien olevan lapselle helppoja, rentouttavia ja ns.pelkkää leikkimistä.

Mä olen vaan lopen kyllästynyt näihin "pk:n täteihin" jotka ovat umpiväsyneitä.

Kyllä mäkin väsyn töissäni, mutta en en mä kaada vitutustani mun asiakkaiden niskaan vaikka nämä käyttäytyisivät kuinka ääliömäisesti.

Tämähän on nykysuuntaus, jos valitetaan että töissä on rankkaa, niin ohje on että vaihda alaa. Valitettavan moni on vaan jo näin tehnyt, ja se alalla näkyy. Pätevää henkilökuntaa ei ole.

Valitettavasti päiväkodissa henkilökunta joutuu jopa päivittäin tilanteisiin, mihin heidän ei koskaan pitäisi joutua työssään.

Sen sijaan jotain tarttis tehdä, että ne vähät alalla olijat jaksaisi sitä työtä tehdä eläkeikään saakka ja ala alkais vetämään.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja umpiväsynyt hoitaja;26547565:
Mä kirjoitin tän tänne siksi, että edes yksi sellainen vanhempi lukisi tämän joka kuvittelee lapsen hoitopäivien olevan lapselle helppoja, rentouttavia ja ns.pelkkää leikkimistä.

Ihan turhaan. Nämä tällaiset vanhemmat eivät toimintaansa muuta, vaikka kuinka siitä paasattaisiin.

[QUOTE="vieras";26547583]Tämähän on nykysuuntaus, jos valitetaan että töissä on rankkaa, niin ohje on että vaihda alaa. Valitettavan moni on vaan jo näin tehnyt, ja se alalla näkyy. Pätevää henkilökuntaa ei ole.

Valitettavasti päiväkodissa henkilökunta joutuu jopa päivittäin tilanteisiin, mihin heidän ei koskaan pitäisi joutua työssään.

Sen sijaan jotain tarttis tehdä, että ne vähät alalla olijat jaksaisi sitä työtä tehdä eläkeikään saakka ja ala alkais vetämään.[/QUOTE]

Tähän on sellainen ratkaisu kuin että hoitajat ja lto:t pistävät lakon- jotta pk:hin palkataan lisää henkilökuntaa- pystyyn eivätkä ala nynnyillä.

Se ei auta että täällä väsynyt hoitaja huutaa työtaakkansa alla.

Jokainen ihminen väsyy joskus työhönsä, jos näin ei ole, niin ihme.
Mä tykkään mun työstä ja tykkään mun hoitolapsista, mutta niiden vanhemmat riepoo mua toisinaan ihan todella paljon. V*tuttaa tällaset subjektiiviset oikeudet kun niitä ns.väärinkäytetään ja henkilökunnan pitää vaan naama hymyssä kestää lähes kaikki...
Mullakin vielä useampi viikko lomaan ja voin kertoa et sit meneekin koko loma siihen et oon varmaan jossain ihan lamaantuneessa tilassa... Mulla ei koskaan ennen ole kesäloman ja edellisen loman välillä ollut näin pitkää väliä ja se näkyy kyllä sitten kotona kun vaan nukun ja kiukuttelen...

Joo mä siis kyllä todellakin olen ap:n kanssa samoilla linjoilla siinä, että miksi ihmeessä lapset ovat päiväkodissa jos toinen vanhemmista on kotona?? Ja ihan sama kuuluuko asia mulle vai ei, mutta silti en kyllä tätä todellakaan ymmärrä! Mutta on myös kamalaa niille, jotka oikeasti joutuvat olemaan syystä siellä päiväkodissa kesällä tuollaisten väsyneiden hoitajien kanssa... Valittaa ja purkaa saa mieltänsä, mutta toivon että ne lapset kuitenkin hoidetaan hyvin siellä hoidossa, koska he eivät ole syyllisiä siellä oloonsa.

[QUOTE="minna";26547804]Joo mä siis kyllä todellakin olen ap:n kanssa samoilla linjoilla siinä, että miksi ihmeessä lapset ovat päiväkodissa jos toinen vanhemmista on kotona?? Ja ihan sama kuuluuko asia mulle vai ei, mutta silti en kyllä tätä todellakaan ymmärrä! Mutta on myös kamalaa niille, jotka oikeasti joutuvat olemaan syystä siellä päiväkodissa kesällä tuollaisten väsyneiden hoitajien kanssa... Valittaa ja purkaa saa mieltänsä, mutta toivon että ne lapset kuitenkin hoidetaan hyvin siellä hoidossa, koska he eivät ole syyllisiä siellä oloonsa.[/QUOTE]

Joskus ne lapset ovat päiväkodissa vaikka vanhemmat ovat kotona. Tänne viikon perjantaina meillä se tilanne. Mulle tehdään icsi.

Kuten aiemmin kirjoitin, niin itse aikuisena ihmisenä pystyn käsittelemään sen väsymykseni, eikä se tarkoita sitä et olisin siellä mikään tiuskiva ämmä.
Mun jokainen hoitolapsi joka tällä hetkellä on, on ollut 3-5 vuotta ns.mulla hoidossa ja heistä on tullut mulle tärkeitä. Mä olen pyrkinyt aina siihen, että hoida hoitolapset kuin toivoisit omasi hoidettavan. Onneksi on kesä ja voi järjestää piknikkejä, kävelyretkiä yms vaihtelua, paistetaan makkaraa päikyn pihassa ja muuta extraa että jaksettaisiin kaikki :)
Omasta puolestani voin sanoa, että parhaani teen ja toivon tekeväni hoitolasteni päivistä mukavia, menee itselläkin aika nopeammin. Mutta väsynyt olen silti.

Tiedän tunteen. Olen vielä pienten puolella töissä niin ei edes pääse viemään lapsia retkille tai muuhun mukavaan vaan tämä kesäaika on vaan sellaista kökkimistä sisällä ja ulkona.

Nämä jotka hokee aloittajalle, että 'vaihda alaa', voisivat ajatella asian niin, että 'ÄLÄ HANKI LAPSIA, JOS ET JAKSA NIITÄ HOITAA'. Tässä yksi näkökulma: nämä idiootit, joiden mielestä tarvitsee notkua 8h Facebookissa ja pistää lapsi hoitoon siksi aikaa, ovat ilmeisesti sitä mieltä, että heissä ei ole mitään vikaa. Ne, joilla on oikeasti töitä, joutuvat odottamaan lapsilleen hoitopaikkaa ja änkäämään sitten lapsensa pakon edestä tupatentäysiin päiväkoteihin sen takia, että nämä 'vaihda alaa- tyypit' tahtovat pitää lomailusta lomaa. Perkele. Provosoitukaa siitä.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood

Yhteistyössä