Mä en välttämättä halua naimisiin. -turha-

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kihlat vailla häitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kihlat vailla häitä

Vieras
Itse asiassa mullei ole minkäänlaista hinkua mennä naimisiin. Mies on ja se onkin mulle juuri se parhain ja kaikkien näiden vuosien jälkeenkin ollaan onnellisia yhdessä.

Mä en ikinä ole haaveillut häistä, mutta aiemmin haaveilin kyllä siitä, että olisimme naimisissa joskus. Jossain matkan varrella on nähtävästi käynyt niin, että haaveet on muuttuneet, eikä naimisiinmeno olekaan ollenkaan tärkeää.

Kysyn ihan mielenkiinnosta, että koska kihlaus on lupaus avioliitosta, niin ettekö te kihloihin mennessä päättäneet hääpäivää? Vai menittekö kihloihin vaan, kun kihloihin mennään, ilman sen syvempää pohtimusta siitä, että milloin on häät? Yleensähän sitä mennään kihloihin ja sitten aletaan suunnittelemaan häitä.

Ja en ole mikään uskovainen tai muutenkaan kirkon ystävä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kössi:
Kysyn ihan mielenkiinnosta, että koska kihlaus on lupaus avioliitosta, niin ettekö te kihloihin mennessä päättäneet hääpäivää? Vai menittekö kihloihin vaan, kun kihloihin mennään, ilman sen syvempää pohtimusta siitä, että milloin on häät? Yleensähän sitä mennään kihloihin ja sitten aletaan suunnittelemaan häitä.

Ja en ole mikään uskovainen tai muutenkaan kirkon ystävä.

No, meillä mentiin kihloihin eri syystä. (kivittäkää ihan rauhassa :D) Meillä mentiin kihloihin merkiksi sitoutumisesta toisiimme. Silloinkaan ei ollut mitään ajatusta, että oltaisiin missään vaiheessa menty naimisiin. Se naimisiinmenosta haaveilu kävi mielessä joskus kihlautumisen jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Pelkäätkö että se muuttaisi liikaa asioita tai sitoisi?

En. Jos menisin naimisiin, niin tämä mies se olisi. Ollaan kohta vuosikymmen vietettty yhdessä eikä ole tullut mitään kutinoita vapauteen. :laugh:

Mun on tosi vaikea samaistua suhun, koska mä oon tällänen super romantikko jolle avioliitto merkitsee paljon. :D Mutta jos mietitään ihan järjellä että olette kuitenkin ajatuksen tasolla sitoutuneet toisiinne loppuelämäksi, niin muistaa että avioliitto antaa paremman suojan jos esim. toinen kuolee. Oletteko näitä asioita miettineet?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
:D

Ymmärrettävää... paitsi kihlat ;)

Mä arvasin, että tuohon takerrutaan. :D

Pakko se oli. :saint: :D

Mutta siis, täysin ymmärrettävä ratkaisu.

Itse olen ollut yli 15 vuotta tuon äijän kanssa samassa osoitteessa, lapsia on 4 yhteistä, eikä pienintäkään tarvetta naimisiinmenoon.

Ainostaan jos äijä muuttaisi Malesiaan eläkeläisviisumilla, olen liian nuori saamaan samanlaista, mutta puolisolle se myönnetään, oli ikä mikä tahansa. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja versatile:
Mun on tosi vaikea samaistua suhun, koska mä oon tällänen super romantikko jolle avioliitto merkitsee paljon. :D Mutta jos mietitään ihan järjellä että olette kuitenkin ajatuksen tasolla sitoutuneet toisiinne loppuelämäksi, niin muistaa että avioliitto antaa paremman suojan jos esim. toinen kuolee. Oletteko näitä asioita miettineet?

Kyllä jonkin verran on käytännön asioitakin katsottu, mutta toisaalta tällä hetkellä on melko kuolematon olo. :D Saattaa tuo ajatus kostautua, never know.
En minä sinällään avioitumista mahdottomana pidä, jotenkin se tällä hetkellä tuntuu vaan turhalta hössötykseltä. :o

Jännä, että avioliittoa tuetaan kaikissa lakiasioissa ja useimmissa käytännön pikku asioissa (lomakkeet sun muut), vaikka todistettavasti eläisikin avioliittoon rinnastettavassa parisuhteessa.

Avioliitto on juridinen sopimus mikä kannattaa sopia kun on löytänyt henkilön jonka kanssa haluaa elämänsä jakaa.

Millään muilla sopimuksilla ei saa vastaavaa turvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi sana riittää:
Avioliitto on juridinen sopimus mikä kannattaa sopia kun on löytänyt henkilön jonka kanssa haluaa elämänsä jakaa.

Millään muilla sopimuksilla ei saa vastaavaa turvaa.

Tiedän kyllä, että omistan tässä avoliitossani nyt vain puolikkaan talon kun avioliitossa omistaisin kokonaisen talon yhdessä mieheni kanssa. Tuntuu kovin väärältä, että asia on näin. :(

Yhteistyössä