mä en voi käsittää "perheitä" missä äidit hoitaa lapset yksin. isi korkeintaan leikittää joskus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällästä tällä erää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällästä tällä erää

Vieras
mä en vaan ymmärrä miten joku edes suostuu siihen puhun nyt lähinnä kotiäideistä kun miehet olettaa että illalla hän tulee kotiin hän vaan makaa sohvalla telkkaria katellen ..kun on ollu töissä juu niin on äitikin kokosen ajan ilman minkäänlaista taukoa päivässä ja illalla jos haluaa johonkin nii pitää anella lupaa poistua talosta että voisiko mahdollisesti lasten oma isä vanhtia niitä...en ymmärrä että kun isä tulee kotiin ei lapsia hoideta yhdessä...tiedän näitä äitejä monta en tajua miten sitten hankitaan useampi lapsi tommosten sovinistien kanssa... jospa joku tälläinen isä lukisi tämän ja rupaisi vähän miettimään..

Niin, ite tämmösestä hommasta vihelsin pelin poikki. en odota että pitäis tukka putkella tehä hommia mutta edes ne omat vaatteet laittaa koneeseen, pieniä juttuja tehdä mutta se oli liikaa meillä. :/

Tosin nyt on muuttunu ääni kellossa kun on ollu pois, että kyllä se jäähy ihan hyvää tekee jossain tapauksissa. =)

En mäkään käsitä.. mun mies on just tuollainen, töistä tultuaan vaan lukee, katsoo telkkaa ja juo kaljaa. Mitään ei käskemättä/pyytämättä älyä tehdä. IKINÄ ei leiki tai ulkoile lapsen kanssa, siivoa tai tee ruokaa.
:headwall:

mun mies on sellanen että se leikkii lasten kanssa,käyttää uimassa,kaupoissa jne. Toivoisin että jokaisella lapsella olisi sellainen isi,koska itse lapsena en koskaan saanu isäni huomioo,aina hän oli mukamas niin kiireinen ettei voinut olla minun seurassani,onneksi omilla lapsillani on toisenlainen isi.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
En minäkään. Tosin, asiahan on ok, jos se on äidille ok. Mää en vaan alkas moiseen.

no pitaisi siina lapsienkin mielipide kysya!!! eikohan lapset mielummin tahtoisi isan kuka on aidosti kiinnostunut lapsistaan, kun sohvalla makaavan isin.

ei se ole vaan vanhempien asia kuka lapsia hoitaa, siina pitaa ottaa se lapsen isasuhde huomioon. millainen miehenmalli ja isasuhde voi tulla lapsille, jos ukko vaan kay toissa ja makaa sohvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
En minäkään. Tosin, asiahan on ok, jos se on äidille ok. Mää en vaan alkas moiseen.

no pitaisi siina lapsienkin mielipide kysya!!! eikohan lapset mielummin tahtoisi isan kuka on aidosti kiinnostunut lapsistaan, kun sohvalla makaavan isin.

ei se ole vaan vanhempien asia kuka lapsia hoitaa, siina pitaa ottaa se lapsen isasuhde huomioon. millainen miehenmalli ja isasuhde voi tulla lapsille, jos ukko vaan kay toissa ja makaa sohvalla.

Niin, mutta jos se isä ei oikeesti halua lastensa kanssa olla, niin ykllä ne lapset sen vaistoaa. Valitettavasti. Mulla jos olis tollanen mies niin pistäisin vaihtoon. Tai siis mä en tollasta miestä edes huolis. Tai siis... :xmas:

Valitettavasti olen seurannut tälläistä perhe-elämää jo vuosia, sitten tämä perheen äiti mulle ihmettelee miten mun mies pärjää päivät lasten kanssa (hoitaa lapsia kotona, kun käyn töissä), että ei hänen miehensä kyllä ikinä pärjäis... öööö mitäpä tuohon nyt oikein vastaa toista loukkaamatta...

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

peesailen. Valitusvirsi raskaasta arjesta ilman isän apua loppuisi, jos vaan akat uskaltaisivat laittaa rakkaat miehensä selkä seinää vasten.

Minäkin laitoin eksän...ja sain kuulla olevani itsekäs lehmä. No, kun ilmoitin haluavani erota, kun monista varoiuksista huolimatta muutosta ei tullut, aneli että haluaa olla vielä yhdessä...mutta kun sitä muutosta ei tullut, niin väkisin heitin ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:

peesailen. Valitusvirsi raskaasta arjesta ilman isän apua loppuisi, jos vaan akat uskaltaisivat laittaa rakkaat miehensä selkä seinää vasten.

Minäkin laitoin eksän...ja sain kuulla olevani itsekäs lehmä. No, kun ilmoitin haluavani erota, kun monista varoiuksista huolimatta muutosta ei tullut, aneli että haluaa olla vielä yhdessä...mutta kun sitä muutosta ei tullut, niin väkisin heitin ulos.

toivottavasti eksäsi oppi virheistään.

lapsen hoitamisen ymmärrän ja sen että isältä "vaaditaan" siinä mutta en mitään kotitöiden puolittamista jos äiti on kotona ja isä tekee oiken työpäivän ihan oikeita töitä siellä oikeassa työpaikassa. Kotona kun kuitenkin voi ottaa hiukkasen rennommin ainakin minä pystyin ottamaan kahden 2.5 v vuoden ikäeron lapsen kanssa enkä todellakaan odottanut että mies alkaisi illalla laittaa ruokaa tai siivoamaan.

täällä yksi äiti joka hoitaa huushollin ja lapset työn ohessa..ja se mies...no se ei tee mitään..makaa sohvalla tai on tietokoneella..ja valittaa miten raskasta on ja et väsyttää..en ole nyt muutamaan kuukauteen laittanu ruokaa enkä pessy pyykkiä..lapset saavat ruuat hoidossa koska teen pitkää päivää..mies saa ettiä ruokansa vaikka nakkarilta jos ei ite osaa sitä valmistaa... meidän suhde on hiuskarvan varassa ja kaikki pallot on miehellä..jos ei muutosta tule niin saa lähteä ettimään uutta piikaa! ja puhuttu on ja saarnattu, mut ei tunnu auttavan..joten en voi enää tehdä mitään..oon kantani sanonut..rakastan kyllä miestäni vaikka se tollanen onkin mut en jaksa tällaista enää..voimat on loppu ja hermot

Alkuperäinen kirjoittaja Huopatossu:
Minä hoidan meillä kaiken lapsesta kotitöihin kun mies on aina töissä joten en näe tässä mitään ihmeellistä.

Juu, kyllä minäkin lapset ja kodin hoidan kun mies on töissä/koulussa. Mutta se, että kun mies on kotona ja makaa vaan ja nainen tekee kaikki :kieh: :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:
Minä hoidan meillä kaiken lapsesta kotitöihin kun mies on aina töissä joten en näe tässä mitään ihmeellistä.

Juu, kyllä minäkin lapset ja kodin hoidan kun mies on töissä/koulussa. Mutta se, että kun mies on kotona ja makaa vaan ja nainen tekee kaikki :kieh: :kieh:

Mun äijä kävi viime yönä nukkumassa 4 tuntia ja lähti takas duuniin enkä tiedä milloin tulee takaisin joten mä suon sille ton pienen ilon

Juups, no tuo ap:n juttu kuulostaa ihan erään minun kaverini suusta (näppikseltä) tulleelta. Se on aika mielenkiintoista, miten jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen arvioida toisten (perhe-)elämää... Minulla siis mies käy töissä, tekee pitkää päivää, ja on aivan varmasti illalla väsynyt. Kuitenkin meillä muksut kyllä tietää että isi rakastaa ja lapset onkin tärkeintä isälleen. En muista koskaan valitelleeni tälle "ystävälleni" miehestäni, ei minulla ole siihen mitään syytä. Joskus olen saattanut sanoa, että väsyttää, mutta täällä pikkupaikkakunnalla pyörii sitten juttuja siitä, miten olen vankina omassa kodissani, eikä mies tee mitään (se siis kuulemma makaa sohvalla ja ryystää kaljaa...). Minulla on alkanut tulla mitta täyteen, enkä siis ymmärrä millä serusteella kukaan voi väittää oman elämäsnä olevan toisen elämää parempaa, mikäli esim. perheen äiti on omaan osaansa tyytyväinen. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaappuva iskuporakone:

Mun äijä kävi viime yönä nukkumassa 4 tuntia ja lähti takas duuniin enkä tiedä milloin tulee takaisin joten mä suon sille ton pienen ilon

Jep, teillä onkin vähän erilainen tilanne ja ymmärrän kyllä :)

Yhteistyössä