Mä en voi sanoa tätä ääneen mutta täällä voin myöntää, ja mun taitaa olla vähän pakkokin myöntää edes jonnekin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Mä luulen että syömisen tarkkailu on taas päässyt vähän käsistä.. Mulla on suurimman osan ajasta ällöttävä ja läski(??!!) olo.

Mä niin olisin halunnut että musta vois tuntua hyvälle kun laihdun, mutta mun kuva itsestäni menee alamäkeä, mitä enemmän hoikistun... Mietin koko ajan syömistä, ja tunnen huonoa omaatuntoa siitä että syön. Heti jos on vähänkään turvotusta niin häpeän tätä kroppaa. Enkä näe peilistä kuin turvotukset ja muut huonot jutut.

Mutku mä en millään haluaisi lakata ajattelemasta syömisiäni vaan haluaisin vaan laihtua ja laihtua lisää. Tajusin että mulla alkaa ongelma taas pilkottamaan kun katsoin haikeana sellaista hentoista keijukaisrakenteista tyttöä tuolla liikenteessä. Tosin sellaista musta ei voi koskaan tulla, en tajua miksi haikailen nyt taas niin kovasti olevani sellainen.

Juu... Yritän saada tän nyt hallintaan. Jos en saa niin lopetan kattomasta syömisiäni.. Mikä on hemmetin vaikeaa, mutta kun siihen on ennenkin pystynyt niin kyllä mä uskon pystyväni uudelleen.

Kaikista uskomattominta on että parhaiten mä olen ollut sinut kroppani kanssa kun olin lihava. Oli niin ihanan täyteläinen olo :D

Nyt vaan tuntuu että joka paikassa on jotain korjattavaa..

Sen voin sanoa, että on parempi vaan hyväksyä itsensä kaikkine juttuineen. Se, että luulee mielen tulevan paremmaksi laihduttamalla tms. on useimmiten vain tuntemus, jos kyse ei ole suoranaisesta ylipainosta. Lopulta huomaa, että olo on entistä pahempi. Sitä paitsi joku + - 7 kg sinne tai tänne ei edes näy useimmissa ihmisissä mitenkään, niin mitä sitä vahtimaan. Vahtaat liikaa itseäsi. Koita kehittää itsetunnon tueksi joku harrastus tms. Laihuudella päteminen ei tee onnelliseksi ketään!

[QUOTE="hmm";24343515]Sen voin sanoa, että on parempi vaan hyväksyä itsensä kaikkine juttuineen. Se, että luulee mielen tulevan paremmaksi laihduttamalla tms. on useimmiten vain tuntemus, jos kyse ei ole suoranaisesta ylipainosta. Lopulta huomaa, että olo on entistä pahempi. Sitä paitsi joku + - 7 kg sinne tai tänne ei edes näy useimmissa ihmisissä mitenkään, niin mitä sitä vahtimaan. Vahtaat liikaa itseäsi. Koita kehittää itsetunnon tueksi joku harrastus tms. Laihuudella päteminen ei tee onnelliseksi ketään![/QUOTE]

Nii, mä oon taistellut tän saman ongelman kanssa ennenkin. Mutta nyt harmittaa lähinnä se että tunnistan että ongelma on taas saamassa vallan.

Vielä kymmenisen kiloa sitten olin niin tyytyväinen itseeni ja niin varma siitä että mä olen ihana :D Mut nyt, mä en osaa enää nähdä itseäni samalla lailla :( Tosin fyysisesti on helpompi olo kyllä..

Mitäpä jos et hommaiskaan sitä puntaria tai käykään siellä Prismassa ;)?! Mitä jos vaan...opettelisit ajattelemaan että "mä oon todella hyvä just nyt just tämmösenä" :heart:..?! Sä oot jo tehnyt hurjan muutoksen, ei varmaan tarttis enempää...ja tämän hetkinen tilanne varmaan sallisi sen +-2 kilon heiton....

Nyt heität numerot narikkaan, nainen :D!

• Tykkää
Reactions: Kerpele ja Jätkä
Nii, mä oon taistellut tän saman ongelman kanssa ennenkin. Mutta nyt harmittaa lähinnä se että tunnistan että ongelma on taas saamassa vallan.

Vielä kymmenisen kiloa sitten olin niin tyytyväinen itseeni ja niin varma siitä että mä olen ihana :D Mut nyt, mä en osaa enää nähdä itseäni samalla lailla :( Tosin fyysisesti on helpompi olo kyllä..

Saathan kaikkia ravintoaineita? Ethän rasita itseäsi liikaa? Nämäkin vaikuttaa korvien väliin. Tsemppiä vaan kovasti! Miksi et olisi ihana nytkin? Et sinä ihmisenä mihinkään ole muuttunut :) Niin ja totuus on, ainakin minusta, että jollekin se +10kg sopii kyllä paljon paremmin kuin laihuus! Hoikalla on usein suuri epäsuhta ala- ja yläkropan välillä, mikä lihavammalla ei pääse niin oikeuksiinsa (paitsi oikein megapersuksilla ;))

[QUOTE="hmm";24343603]Saathan kaikkia ravintoaineita? Ethän rasita itseäsi liikaa? Nämäkin vaikuttaa korvien väliin. Tsemppiä vaan kovasti! Miksi et olisi ihana nytkin? Et sinä ihmisenä mihinkään ole muuttunut :) Niin ja totuus on, ainakin minusta, että jollekin se +10kg sopii kyllä paljon paremmin kuin laihuus! Hoikalla on usein suuri epäsuhta ala- ja yläkropan välillä, mikä lihavammalla ei pääse niin oikeuksiinsa (paitsi oikein megapersuksilla ;))[/QUOTE]

Juu, en tällä hetkellä tee mitään epätervettä.. Tossa ruokaa laittaessa vaan välähti että miten paljon saisinkaan rahaa säästettyä jos ensi viikolla kun lapset ovat pois, yrittäisin syödä mahdollisimman halvasti/vähän... Ja siitä sitten ajatukset ajautuivat taas siihen että, niiiiiiin... "Jospa laihtuisin jos söisin vain sitä ja tätä..." ym. Ja oli pakko taas herätellä vähän itteään..

Auttaa kun voi edes jonnekin avautua. Tuntuu vaan nololta kellekään sanoa ääneen. Mulla olis tässä enemmänkin kaikkia ongelmia ja tää nyt on niistä varmaan se pienin, mutta mua itteäni häiritsee miten mun aivot alkavat aina kaikenmaailman ruokavalioyritysten myötä jankkaamaan mulle että "ei riitä, vielä vähän...".

Yhteistyössä