Mä en voi ymmärtää tällaista korvien silpomista, eikös tuo ole kielletty Suomessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"auts"

Vieras
kuva1428.jpg

Hyi halvattu! Mä katsoin netistä noita espanjanmastiffien kuvia ja mun henkilökohtainen mielipide on se, et noi on paljon nätimpiä kun niillä on korvat tallessa.

Noita siis tuodaan ilmeisesti valmiiksisilvottuna Suomeen. Hyi halvattu! Jos mä joskus haluaisin tuonrotuisen koiran, mä hankkisin sellaisen yksilön, jolla on korvat tallessa.

Ja joo, olen itse hommaamassa jonkun sorttista koiraa, mut rotu on edelleen hakusessa. Törmäsin tähän rotuun siis hakureissuillani tuolta netin syövereistä.

:x

Minuakin ärsyttää että maahan saa tuoda silvottuja koiria. Naapurillakin on dobermanni jolta korvat ja häntä typistetty. Minusta pitäis olla kielletty koko maahantuontikin!!! En tajua mikä niissä viehättää :X

Korvien typpääminen tehdään nukutuksessa, toimenpiteen jälkeen tarvittaessa särkylääkettä. Eipä tuo kipua aiheuta.

Täysin turha toimenpide, josta ei konkreettista hyötyä kellekään. Ei etenkään koiralle. Niin eläimen kuin ihmisenkään nukuttaminen ei ole riskitöntä. Jälkikipuja ja komplikaatioita voi olla ja tulla.

Annetaan koirien pitää korvansa ja häntänsä.

• Tykkää
Reactions: Dongxi
Minulla on typistetty häntäinen koira. Typistys ei ollut syy koiran ottamiseen vaan se, että se oli silloin sen paikan nuorin koira. Koira on rescue-koira. Myös tutullani on typätty rescue ja syy ottamiseen ei ollut typistys, vaan ihan muut seikat.

Yhteistyössä