Mä en voi ymmärtää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juupajuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juupajuu

Vieras
Mä en voi ymmärtää sitä, et jos eron jälkeen lähivanhempi on pienempituloinen eikä aina pysty esim. kustantamaan lapsen harrastuksia tai kunnollisia talvivaatteita yksin. Niin mikä ihme siinä on, että jos toisella on varaa niihin hankintoihin osallistua ja siten taata lapselle esim. kehittävä harrastus maksamalla siitä osa elarien lisäksi niin sitä ei voi tehdä ja syyksi esitetään se "että helkutti mun tarvii sitä eksää elättää, onko se muka meidän muiden ongelma et se ei pysty sitä lapselle maksamaan...". Ok, lain edessähän asia on juuri noin, niihin kustannuksiin ei tarvitse osallistua ja sillä selvä. Mutta eikö ihmiset tajua, että se todellinen kärsijä tilanteessa ei ole se eksä kenellä ei ole rahaa niitä asioita yksin lapsille kustantaa vaan lapsi joka jää esim. ilman harrastusta!!! Eli silloin sen lähivanhemman vähätuloisuus kostetaan lapselle/lapsille... En voi ymmärtää...

Onneks mun eksä osallistuu just harrastuskuluihin ja isoihin vaatehankintoihin. Kun onhan se niin, et ei oo pakko osallistua, mutta en voi ymmärtää et joku jolla olis sitä rahaa auttaa lasta ei tee sitä siks kun ei oo pakko. Mä olen kyllä lähi, mutta pyrin aina antamaan lapselle sen mitä tarvitsee ja vähän ylikin vaikka sitten omien hankintojen kustannuksella niin en vaan ymmärrä... Onhan se lapsi sen eksänkin!

Mun miesystävä sanoi ettei hän ainakaan halunnu tapella vaan suostui kaikkeen mitä exänsä pyysi ja vaati ja vain ja ainoastaan sen vuoksi että lapset ei erosta kärsisi.Homma heillä menee siihen että heti kun elarit on saatu,250 per lapsi,seuraavalla viikolla tulee pyyntö,kengät maksaa 60 maksa puolet.Täähän on silkkaa rahastusta,mutta sopimuksessa lukee että kaikki mikä menee yli 50 isä maksaa puolet elareiden lisäksi.
Hän maksaa ikinä sanallakaan valittamatta mikä on minusta sellasen isän merkki joka ihan aidosti välittää lapsistaan ja haluaa että lapset kärsis erosta mahdollisimman vähän.
Toki se mahdollistaa sitten sille lähivanhemmalle kaiken ostamisen kalliimman mukaan =)
Mun exä ei osallistu kun karkkipussilla sillon tällön tai antamalla muutaman kuukauden välein kympin puheaikaa,eikä maksa minimiä.
Asianajajani sanoi kun kävin juttelemassa noista asianmukaisista elatusmakuista että näitä isiä löytyy pilvin pimein jotka ei halua osallistua lastensa elättämiseen mutta ovat suurimpaan ääneen huutamassa sitä miten tärkeitä lapset heille on.
Onhan ne niin kauan kun kokeista tulee kymppejä tai ne menestyy eikä tarvi rahaa laittaa yhtään lapsiin jotka on ihan itse ollut aikoinaan haluamassa.
Mutta kun mäkin pyysin että olis maksanu kahden muksun silmälaseista puolet niin heti se huusi että sähän saat jo elarit.
Hän myös muistaa yhteishuoltajuuden silloin kun voi tehdä sillä asialla mulle kiusaa tai jos hyötyy siitä jotain.
MUn lapset ei myöskään harrasta,ei ole varaa.Hyvä kun saa pakolliset lääkkeet ja ruuan pöytään,muuhun ei rahat riitä.

Juuri tällaista tarkoitan kun Clivian exä, et ei haluta osallistua yhtään "ylimäärästä" vaikka omista lapsista kyse. Enkä todellakaan tarkoita et jokaiseen vaatekappaleeseen tms. ollaan sitä rahaa kinumassa vaan sitä, et joskus osallistuisi se etävanhempikin niihin isompiin kustannuksiin vaikka sitten sen elarin yli.

Yhteistyössä