Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka kököttää aina sisällä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän naapurissa on perhe, jossa vanhemmat eivät ole koskaan ulkona. Oli miten hieno päivä tahansa, he kököttävät sisällä ovet kiinni. Luulisi, että omakotitalossa olisi muutakin tekemistä...
Ollaan tässä vuosi asuttu ja rouvan olen tasan kerran nähnyt pihalla. Miestäkin näkee harvoin, silloin joko hakee polttopuita tms.
Mä tulisin hulluksi, jos joutuisin kököttämään koko päivän sisällä ja kävisin korkeintaan kaupassa!
Kesän asuin suurin piirtein ulkona.
Nytkin keli on ankea ja harmaa, mutta kohta laitan lenkkivaatteet niskaan. Ja jos ei jaksa lenkille lähteä, niin kyllä tossa pihalla touhuttavaa riittää...

luulisi edes aikuisten ulkona käyvän. Olen ihmetellyt samaa ap:n kanssa. Ymmärrän jos sairautta tmv ettei voi/pysty ulos meneen. Mutta terve ihminen ja kökkii lasten kanssa sisällä, tsiisus. Meillä ainakin lapset nukkuukin paljon paremmin kun saavat ensin raitista ilmaa.
Nyt pihalle!

Joo kyllä niitä lapsia tuossa ulkoilee keskenään, ovat jo sen verran isoja ettei niitä tarvi lähteä ulos vahtimaan.
Mulle tulis aivan älyttömän nuutunut ja sairas olo, jos en pääsisi raittiiseen ulkoilmaan! Ja mitä tekemistä sitä keksii, jos sisällä kaiket päivät?? Tuijottaa telkkaa?

Alkuperäinen kirjoittaja R:
Katsotko sinä koko ajan naapuriin päin?
Se voi olla myös syy, kun naapuri kyttää koko ajan.

Just näin, joo.
Tulihan se sieltä...
Kai mulla on silmät ja korvat päässä, siihen mitään erityistä kyttäystä tarvita.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Just näin, joo.
Tulihan se sieltä...
Kai mulla on silmät ja korvat päässä, siihen mitään erityistä kyttäystä tarvita.

Siis onko sulla esteetön näkymä koko tontille, ympäri talon, koko päivän ajan? Ehdikö rekisteröidä jos perhe lähtee lenkille/sienestämään/puistoon? Voihan olla että ulkoilevat muualla kun naapurin silmän alla :)

minä en ymmärrä ihmisiä joita minun sisällä kököttämiseni häiritsee. tosin asun kerrostalossa ja olisin varmasti enemmän ulkona jos asuisin omakotitalossa.

mutta olen ihminen joka pystyisi olemaan vaikka viikon sisällä :)

Minä taas viihtyisin melkein aina sisällä jos olisi mahdollisuus! Ei voisi vähempää kiinnostaa joku takapihan nyppiminen, nurmikon ajo tms.
Nyt olen viikonlopun yksin kotona ja sen verran olen käynyt pihalla, että kävin kävelemässä puolisen tuntia. Eikä tod tee tiukkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas viihtyisin melkein aina sisällä jos olisi mahdollisuus! Ei voisi vähempää kiinnostaa joku takapihan nyppiminen, nurmikon ajo tms.

Sama juttu mulla, mä en tule ikinä asumaan omakotitalossa (lapsena ja nuorena oli kyllä pakko, mut itsenäisesti asuvana en )

Mä asun kerrostalossa ja viihdyn todella hyvin kotona sisällä mutta tarvitsen jonkun happihyppelyn päivittäin. Pihalla puuhastelusta en juurikaan välitä paitsi jos on mukavaa seuraa.

Meillä mies ja lapset painaa tuolla pihalla vaikka kuinka ja minä se hommailen sisällä...
Tämä sopii minulle...
Rakastan kyllä ulkoilmaa, mutta jotenkin sitä hommaa (ja tv-ohjelmia ja tietokone-juttuja) riittää täällä sisällä, niin että aika ei edes riitä kaikkeen... :whistle:

Nytkin on YKSIN SISÄLLÄ ihanaa siivota ja kuunnella musiikkia (sitä mistä itse tykkää ) ja välillä kurkkia mitä muille mammoille kuuluu... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Just näin, joo.
Tulihan se sieltä...

Siis onko sulla esteetön näkymä koko tontille, ympäri talon, koko päivän ajan? Ehdikö rekisteröidä jos perhe lähtee lenkille/sienestämään/puistoon? Voihan olla että ulkoilevat muualla kun naapurin silmän alla :)

Get the point, ääliö!

Mitä, jos ulkoievat aina sun lenkin ajan? Niin mä ainakin tekisin, jos joku jatkuvasti seuraisi mun tekemisiä ;) Meillä on liian avonainen tontti ja mulla on ulkoilut vähentyneet, koska ei saa olla omassa rauhassa. Onneksi muutetaan lähiaikoina, niin saan kulkea vaikka alasti pihalla, jos siltä tuntuu.

Lasten vuoksi: et voi tietää onko joku terve vai sairas ja itse asiassa sehän ei kellekään edes kuulu.

Mä taas en ymmärrä ihmisiä joita häiritsee naapureiden elintavat!

Kun me asuttiin rivarissa, en ikinä ulkoillut samaan aikaan kun muut, koska mua ahdisti ne naapurit ja koko taloyhtiö. Nyt kerrostalossa asuvana ulkoilen paljon enemmän, ja jopa päiväsaikaan :D mutta kuitenkin huomattavan paljon vähemmän kun moni muu. En kuitenkaan voi käsittää, että se häiritsisi jotakuta.

Mä en nauti ulkoilusta, enkä näe yhtään syytä hengailla pihalla aamusta iltaan kun sisällä on enemmän tekemista :whistle:

Mä en kanssa tajua tuota ulkona olemisen ihanuutta. En keksi siellä mitään tekemistä vaikka iso tontti onkin. Eikä se ainakaan mulle tuo mitään lisäarvoa. Vauvat toki nukkuu pihalla paremmin.

Mulla naapuri kysyi kerran, miksei me KOSKAAN olla lasten kanssa ulkona.. Me käydään lasten kanssa päiviitäin ulkona, mutta ei olla useinkaan tuossa omalla pihalla,koska pihapiirissä (asutaan siis kerrostalossa) on niin veemäisiä äitejä, jotka kyttää ja juoruaa koko ajan, en siis viihdy tuossa. lähdetään siis aina lähiopuistoon, eikä naapuri imeisesti ole meidän lähtöjämme ja tulojamme nähnyt, koska hänen mielestään emme koskaan käy ulkona..

Oletko kertaakaan ajatellut siitepölyallergikkoja? :saint:

En väitä että naapurillasi pakosti on, mutta meillä ei mies ymmärtänyt miten vakavasta asiasta on kyse kunnes tuli kerran mukaan allergiapolille. Mulla alkaa pajusta maaliskuussa ja nyt kun pujo lopettelee, olo helpottaa. Tällä välillä on koivu, heinät, kukkivat kukat jne joten ei kiva. Astmaattiset oireet takaa sen että talvikaan ei ole helppoa. Ainoa mille EN toistaiseksii ole allerginen on home, eli voi sanoa että rakastan syksyn sateita kun se on ainoa aika kun VOIN olla ulkona ja olo on normaali.

Että syitä voi olla monia, tai sit naapurisi vaan ei tykkää olla ulkona.

En mäkään ulkona paljoa viihdy. Pojan takia lähinnä tuleekin ulkoiltua.
Onneksi asutaan kerrostalossa niin ei tarvitse uteliaiden naapureiden pitää kirjaa ollaanko pihalla vai ei.

kans rakastan ulkoilua ja ulkona puuhastelua. Asutaan omakotitalossa ja kyllä tässä aina välillä pihalla naapureihin törmää/ pakostikin huomaa, että nekin touhuavat omalla pihallaan jotain. Ei siihen mitään kyttäystä tarvita vaan normaalia havannointikykyä. Jos ei KOSKAAN näe jotakuta naapuriaan pihalla, se on kyllä todella outoa. Luulisi että edes joskus osuisi samaan aikaan ulos. Ei siitä voi vetää kuin sen johtopäätöksen, että kökkivät sisällä päivät pitkät, oli kesä tai talvi, ilta tai aamu.
Minua se ei HÄIRITSE ja tuskin aapeetäkään, mutta en voi kuin ihmetellä. Mitä sellaiset ihmiset tekevät edes omakotitalolla??

Yhteistyössä