Mä haluan kihloihin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kimpale
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kimpale

Vieras
Ja sitten tietenkin naimisiin... Mutta mä en enää kosi miestäni, olen kaksi kertaa kysynyt josko kihloihin mentäis, mutta vastaus on ollut kieltävä. Olen päättänyt että minä en enää ikinä kosi! Ollaan oltu yhdessä yli 6 vuotta ja meillä on yhteisiä lapsia, asunto ym.. Mulla on vissiin joku kriisi kun tuntuu että tämä meidän suhde ei "kehity" mihinkään, ollaan oltu pelkässä seurustelu-suhteessa yli 6 vuotta. Voishan sitä suoraan naimisiinkin mennä, mutta kun tuo mun mies on _HIEMAN_ hitaasti syttyvää tyyppiä niin tarviis sen kihla-ajan, jolloin päätetään hääpäivä.

Meillä oli vähän samankaltasta. Seurusteltiin 7 vuotta, josta viimeset kaks oon aika suoraan miehelle sanonu et tahon kihloihin. Kihloihin mentiin juuri. Selitykseksi näin jälkikäteen sain et hän oli odottanut "täydellistä tilaisuutta". Mikähän sellanen sit mahto ollakkaa, siihen meni turhan pitkään. Koska pari kertaa kävi mahollinen eroki mielessä ku ei kerran miestä alkanu kiinnostamaan. Nyt ollaan sovittu hääpäivä ja pieniä töppösiäkin taloon toivottas :)

Olethan jutellut joskus miehesi kanssa että haluaako hän koskaan naimisiin? sellasiakin ihmisiä oikeesti on jotka ei avioliitosta välitä tuon taivaallista. Kannattaa tarkistaa et onhan teillä samanlaiset haaveet tulevaisuudelta, ettette sit turhaan kiusaa toisianne mikäli päämäärät ja halut ovatkin erilaisia.

Tsemppiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hemp:
Kihlaus on lupaus avioliitosta. Kihloihin mennessä siis päätetään, että halutaan mennä naimisiin. :)

Juu, kyllä tiedän että silloin luvataan mennä naimisiin ja näin haluankin. Olen joskus kysynyt mieheltäni haluaako elää mun kanssa aina, vastaus oli että haluaa olla minun kanssani ihan mummoks ja papaks asti, mutta miks ei sit halua "vakiintua"...

Miks ootte hommannu lapset ja talon ennen avioliittoa? Toi on naisilta yleinen "virhe", sen jälkeen kun kaikki on jo hankittu, miestä on usein vaikea saada enää avioitumaan "kun mehän ollaan jo sitouduttu"...

Alkuperäinen kirjoittaja Leena:
Meillä oli vähän samankaltasta. Seurusteltiin 7 vuotta, josta viimeset kaks oon aika suoraan miehelle sanonu et tahon kihloihin. Kihloihin mentiin juuri. Selitykseksi näin jälkikäteen sain et hän oli odottanut "täydellistä tilaisuutta". Mikähän sellanen sit mahto ollakkaa, siihen meni turhan pitkään. Koska pari kertaa kävi mahollinen eroki mielessä ku ei kerran miestä alkanu kiinnostamaan. Nyt ollaan sovittu hääpäivä ja pieniä töppösiäkin taloon toivottas :)

Olethan jutellut joskus miehesi kanssa että haluaako hän koskaan naimisiin? sellasiakin ihmisiä oikeesti on jotka ei avioliitosta välitä tuon taivaallista. Kannattaa tarkistaa et onhan teillä samanlaiset haaveet tulevaisuudelta, ettette sit turhaan kiusaa toisianne mikäli päämäärät ja halut ovatkin erilaisia.

Tsemppiä! :)

On mies sanonut että olisi järkevääkin jopa mennä naimisiin kun on yhteinen asunto, lapsia jne... En mä kaipaa mitään täydellistä tilaisuutta, en tahdo mitään yltiöromanttista kansan edessä polvistumista, kuhan nyt vaikka kahvia ryystäessä kysäisis että mentäiskös kihloihin tai jotain.. Mies tietää että minä tahdon naimisiin, sen olen varsin selväksi tehnyt. Enää en edes jaksa puhua mistään kihloihin menemisestä tai muusta, on hänen vuoronsa tajuta... Jos ei tää tästä rupea etenemään, niin en mä tahdo enää tällaista.. En käy kiristämään miestäni, mutta mitä mä aikaani kulutan tällaisessa suhteessa joka ei etene mihinkään. Kun tahdon suhteen etenevän!!

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Miks ootte hommannu lapset ja talon ennen avioliittoa? Toi on naisilta yleinen "virhe", sen jälkeen kun kaikki on jo hankittu, miestä on usein vaikea saada enää avioitumaan "kun mehän ollaan jo sitouduttu"...

Suoraan sanottuna molemmat lapset ovat olleet vahinkoja, onnellisia vahinkoja, talo on vanha sukutalo joka ostettiin, kun ei haluttu että joutuu muille, pois suvulta. Meillä on monta ystäväpariskuntaa, jotka ovat menneet naimisiin vasta lasten saannin ja talon hankkimisen jälkeen.. Ei se nyt aivan noinkaan mene! Mun mielestä miehen pitää sitoutua myös MINUUN, ei pelkästään lapsiin.. Mies tietää että haluan naimisiin, jos ei tajua ottaa vähän vauhtia asioihin ja se ei tarkoita seuraavaa 6 vuotta, niin sit mä lähden..

Mä en kyllä ymmärrä sellaista ajattelutapaa että ollan jo sitouduttu niin mitä sitä naimisiin.. Me kyl ajateltiin että totta kai naimisiin kun nuo kaikki muut on hommattu.. Ihan jo sen takia että turvataan perheemme arki mikäli jotain tapahtuu toiselle... Ja rakkautta tietenkään unohtamatta :heart: Mutta mikä siinä on niin vaikeaa siinä avioliitossa jos kerran on jo lapset ja talo ja muut... lapsettomasta avioliitosta on paljon helpompi lähteä kuin lapsellisesta avoliitosta, että siinä mielessä paljon sitoutuneempi sitä on kun lapsia tekee.. Ja sitäkään en ymmärrä että miten ihmiset vasta kuuden vuoden jälkeen alkaa tällaisesta puhumaan, kyllä meillä ainakin puhuttiin alusta asti meidän tulevaisuudesta.. Ja molemmilla siihen kuului avioliitto.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:

Mä en kyllä ymmärrä sellaista ajattelutapaa että ollan jo sitouduttu niin mitä sitä naimisiin.. Me kyl ajateltiin että totta kai naimisiin kun nuo kaikki muut on hommattu.. Ihan jo sen takia että turvataan perheemme arki mikäli jotain tapahtuu toiselle... Ja rakkautta tietenkään unohtamatta :heart: Mutta mikä siinä on niin vaikeaa siinä avioliitossa jos kerran on jo lapset ja talo ja muut... lapsettomasta avioliitosta on paljon helpompi lähteä kuin lapsellisesta avoliitosta, että siinä mielessä paljon sitoutuneempi sitä on kun lapsia tekee.. Ja sitäkään en ymmärrä että miten ihmiset vasta kuuden vuoden jälkeen alkaa tällaisesta puhumaan, kyllä meillä ainakin puhuttiin alusta asti meidän tulevaisuudesta.. Ja molemmilla siihen kuului avioliitto.

Olen puhunut miehelle jo silloin joskus aikanaan, mies on tiennyt sen että haluan naimisiin. Kosaisin silloin kun odotin ekaa lastamme, mies sanoi että meillä ei ole mikään kiire, ei olekaan, mutta tässä 6 vuoden jälkeen rupeaa tuntumaan jo aika turhauttuvalta!