mä haluan naimisiin niin paljon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olen ihan akde kolmelle ystävälleni jotka täyttä päätä suunnittelevat kesän häitään... sama juttu viime kesänä, sisko ja kaks ystävää meni naimisiin.
taas kerran mulla on edessä polttareita, palvereita, suunnittelua ja koristelua -ja vieläkään juhlat eivät ole minun.
en pysty edes katsomaan noita tv:n hääohjelmia, tää on jo ihan pimeetä..
kun alettiin miehen kanssa seurustella 5v sitten, niin kummallekin oli itsestäänselvää että naimisiin mennään.
mies kosi vuoden seurustelun jälkeen ja nykyään kun kyselen naimisiinmenosta niin urahtelee vaan. kun laitan kovan kovaa vasten, niin sanoo et ei oo ehtiny ajatella koko asiaa. ei siis selvästi halua naimisiin enää, mutta ei voi sanoa sitä mulle. ja mun sydän särkyy pieniksi sirpaleiksi.
yhteinen lapsi, yhteinen laina, yhteinen omakotitalo, yhteiset autot, yhteiset koirat, yhteinen jääkaappi, yhteinen elämä. ja ei.
itkettää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä sinä siellä naimisissa tekisit? Näkymättömät "kahleet" ovat pitävimmät.

mulle se naimisiinmeno on tärkeä asia.
haluan saman sukunimen kun muu perhe, mahdollisuus leskeneläkkeeseen yms.järkisyyt ja se , että mä haluan naimisiin, haluan olla miehen kanssa hamaan loppuun asti, mä koen sen tärkeänä.

Haluatko sä naimisiin vai hääjuhlan? Se on eri asia ja miestä voi hirvittää sekä se rahanmeno että hössötys, ei niinkään se tahtominen.

Mieti eka asia itsellesi selväksi ja kysy sitten samaa mieheltä. Vastaus voi olla paljonpuhuva.

Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Ei naimisiin meno muuta mitään. Ja jos haluat pelkästään juhlien takia naimisiin... voittehan te pitää juhlat muuten vaan!

ei haluta juhlia.
kahden naimisiin ja sit jälkeenpäin juhlat kavereille.
en mä juhlien takia naimisiin mene.
mikä tässä on niin vaikee ymmärtää jos toinen haluaa naimisiin?!

Miehiä ei yleensä kiinnosta häät samoin kuin naisia, voi olla, ettei miehesi pidä asiaa niin tärkeänä. Koita vielä jutella hänen kanssaan, mutta älä painosta. Kerro, että sinulle olisi kovin tärkeää, että menisitte naimisiin. Rauhallinen keskustelu on paikallaan! Kannattaa kuitenkin valita keskustelun aika sopivasti, ettei juuri häiritse toisen lehdenlukua/telkkarin katsomista :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mies ei vaan halua olla sinun kanssasi naimisissa.

no voisko sen sitten sanoa suoraan?!!
on se kumma et muu yhteiselämä sille kelpaa, mut naimisiin ei voi mennä. avioliitosta voi erota, mut meillä on lapsi joka on ikuinen side meidän välillä, musta se on isompi juttu kun avioliitto!

Alkuperäinen kirjoittaja h:
Voisko olla, että mies haluaisi itse sitten kunnon häät eikä teillä olisi tällä hetkellä rahatilanne niin hyvä ja siksi odottelee parempia aikoja?

ei ole halunnut missään vaiheessa.
mä aluksi haaveilin kunnon häistä ja mies oli et ei halua. sit aloin iteki lämmetä sille, et mennään salaa naimisiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Mäkin tiedän nyt syyn miks mun mies halua mennä kanssani naimisiin. Olen vielä liian "lapsi" ja ajatukseni ovat liian avoimia ja suhteemme täytyy syventyä entisestään.

No eikö tuo ole aika loukkaavaa sinua kohtaan? :(

niin, onhan se sit toisinkin päin että mies saa leskeneläkkeen jos se oletkin sinä joka kuolee ensin. tuo taitaa olla ainoa juttu, minkä takia taloudellisesti kannattaa mennä naimisiin.
Meilläkin mies halusi ennen, enää ei. yhdessä oltu yli 10 vuotta. otetaan kohta isompi asuntolaina, joten eiköhän meidät ole liimattu sillä loppuelämäksi yhteen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Ei naimisiin meno muuta mitään. Ja jos haluat pelkästään juhlien takia naimisiin... voittehan te pitää juhlat muuten vaan!

ei haluta juhlia.
kahden naimisiin ja sit jälkeenpäin juhlat kavereille.
en mä juhlien takia naimisiin mene.
mikä tässä on niin vaikee ymmärtää jos toinen haluaa naimisiin?!

Ei mikään. Mä ymmärrän hyvin :hug: Puhu miehen kanssa kunnolla?

Yhteistyössä