Mä haluan yrittäjäksi!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja unelmatyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

unelmatyö

Vieras
Mulla on hirveä hinku yrittäjäksi! Mutta mitäpäs sitä yrittäisi... oon miettinyt, että missä oon hyvä jne. Lapset on vielä melko pieniä, joten sekin rajoittaa...

Koulut on käyty ja nyt sitä pusketaan uraputkessa :/ Mutta mä haluaisin heittäytyä pois tästä oravanpyörästä ja tuottaa ihmisille iloa ja onnea, ihania elämyksiä! Joku hoitola-systeemi olisi niiiin mun juttu :) Jotain hierontaa, hoitoja, kynsijuttuja... hemmottelua ja mielenrauhaa näille stressaantuneille ihmisille! Mä näen jo silmieni edessä työtilanikin... Meillä on nimittäin sellainen talo, että tässä olisi 60neliön työtilat valmiina :)

No joo, tää oli tälläinen purkaus... kun nyt uskaltaisi tästä hypätä sivuun, opiskella vähän ja sitten...! Mies ja sisko on yrittäjiä, joten ihan sinisilmin en hommaa haaveile :)

Alkuperäinen kirjoittaja unelmatyö:
Mulla on hirveä hinku yrittäjäksi! Mutta mitäpäs sitä yrittäisi... oon miettinyt, että missä oon hyvä jne. Lapset on vielä melko pieniä, joten sekin rajoittaa...

Koulut on käyty ja nyt sitä pusketaan uraputkessa :/ Mutta mä haluaisin heittäytyä pois tästä oravanpyörästä ja tuottaa ihmisille iloa ja onnea, ihania elämyksiä! Joku hoitola-systeemi olisi niiiin mun juttu :) Jotain hierontaa, hoitoja, kynsijuttuja... hemmottelua ja mielenrauhaa näille stressaantuneille ihmisille! Mä näen jo silmieni edessä työtilanikin... Meillä on nimittäin sellainen talo, että tässä olisi 60neliön työtilat valmiina :)

No joo, tää oli tälläinen purkaus... kun nyt uskaltaisi tästä hypätä sivuun, opiskella vähän ja sitten...! Mies ja sisko on yrittäjiä, joten ihan sinisilmin en hommaa haaveile :)

Haluat oravanpyörästä laskuläjään. Kyllä mä ainakin sukulaisille tms. kaunistelen tilannetta. Yksikään sukulaiseni ei tiedä kuinka heikoilla mennään...

Alkuperäinen kirjoittaja unelmatyö:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
En suosittele. Mutta jos yrittäjäksi haluat, niin onnea matkaan!!

Miksi et? Onko sinulla huonoja kokemuksia yrittäjyydestä?

Vastaan nyt vähän toisen puolesta...

Huonoja kokemuksia yrittäjyydestä löytyy toooooosi monelta. Itseltänikin. Voithan sinä niitä kuunnella, mutta älä anna niiden latistaa intoa. Keskity mielummin miettimään, kuinka kova se hinkusi on ja kuinka realistiset odotukset sinulla on ja onko oikeasti kykyä pärjätä yrittäjänä. Se on kovin, kovin erilaista kuin palkkatyöläisen elämä.

Itse tiesin jo yrittäjäksi ryhtyessäni, että into lopahtaa alkuunsa. Liekkö koskaan intoa olikaan, tuli vain sopiva sauma... Olisin varmaan kyllä tuonut leivän pöytään yrittäjänä (ihan hyvin mulla siis meni sen aikaa, kun viitsin), mutta kaikilla ei vaan ole yrittäjän sielua.

Minäkin puhuin työkkärissä yrittäjyydestä yhtenä vaihtoehtona, kun oman alan työtä ei ole.

Kysyi sitten virkailija, onko minulla kokemusta siitä tai kukaan sukulainen, ja vastasin rehellisesti, että eipä ole ei.

No hän unohti sen vaihtoehdon sitten siihen ja alkoi puhua tukityöpaikoista... ikävää, olisin toivonut vähän tukea ja tietoa tuosta ajatuksesta. Valmistuin yliopistosta ja silloin puhuttiin työvoimapulasta omalla alallani.

Huono lähtökohta tuo, että haluaa yrittäjäksi. Niillä on mahdollisuus onnistu jotka haluavat todella aikaa ja vaivaa säästämättä tehdä jotain juttua ja päätyvät sitä kautta yrittäjäksi. Tietysti, jos ylimmääräistä rahaa löytyy niin voi leikkiä yrittäjää huvikseen, kun sillä ei tarvitse pystyä elämään.

Minä en jotenkin näe tuota yrittäjyyttä niin pahana asiana... liekö sitten syynä se, että lähipiirissä yrittäjyydestä on kuitenkin enemmän hyviä kokemuksia :) Siskoani seuratessa huomaan, että töitä saa paiskia niskalimassa, mutta niinhän minä teen nytkin, tosin vain työnantajalle, en itselleni!

Olen kova tekemään töitä ja jos johonkin asiaan tunnen intohimoa ja innostuneisuutta, niin sitten olen mukana tekemisessä vielä kovemmin! Siskoani ja miestäni seuratessa huomaan kuitenkin sen, että se oma vapaus on tietyllä tapaa se mitä halajan. Saisin itse päättää tekemisestä, tai ainakin osasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Rahalla saa ja autolla pääsee:
Huono lähtökohta tuo, että haluaa yrittäjäksi. Niillä on mahdollisuus onnistu jotka haluavat todella aikaa ja vaivaa säästämättä tehdä jotain juttua ja päätyvät sitä kautta yrittäjäksi. Tietysti, jos ylimmääräistä rahaa löytyy niin voi leikkiä yrittäjää huvikseen, kun sillä ei tarvitse pystyä elämään.

Minusta taas yrittäjyydessä on kyse juuri tuosta haluamisesta :) Eli haluat todella kovasti saada ajatuksesi ja toiveesi julki ja toimimaan niin, että voisit sillä elää! Eihän unelmilla elä, kovalla työllä ja vaivannäöllä kylläkin.

Meillä on tosiaan se hyvä puoli, että asumme näinkin isossa talossa, johon voisin hyvin avata toimitilat. Tässä talossa on muuten asunutkin ennen meitä kaksi perhettä, joissa toisessa oli perheen nainen yrittäjä ja toinen perhe oli yrittäjäperhe kokonaisuudessaan :) Eli vähän velvoittaa jo talon historiakin :D!

Minä en erityiseseti halua yrittäjäksi, mutta tykkään omasta työstäni, johon valmistuin, enemmän kuin noista tukityöpaikoista. Joten jos ainoa vaihtoehto tehdä oman alan töitä olisi oma yritys, niin siksi harkitsin sitä.

´Huvikseenkaan en aio leikkiä yrittäjää, koska ainoa syy hakeutua perheellisenä töihin on raha. Kyllähän kotona on työtä jos tekee ruoat itse ja vie lapsia harrastuksiin ja leipoo ym. ja kun lapset kasvavat, alkavat vanhukset olla hoivattavia.

No ei se yrittäjäksi haluaminen nyt käsittääkseni kovin huono lähtökohta voi olla... Kyllä sitä on vähän pakko halutakin, muuten ei pääse kovin pitkälle.

Ei ap vaikuta niin asioista tietämättömältä, etteikö ymmärtäisi edessä olevaa työn määrää. Ymmärtää todennäköisesti vallan mainiosti, kun on läheltä nähnyt yrittäjän elämää.

Helppo on heittää epäkannustavia kommentteja, mutta eikö olisi parempi antaa rakentavia neuvoja, jos sellaisia löytyy?

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Mun kokemus yrittämisen vapaudesta on se, että siinä saa itse päättää tekeekö töitä paljon vai ihan helvetisti. Myös sen saa itse päättää, että koska pitää palkatonta lomaa.

Niin ja jaat rahasi ensin kaikkialle muualle (toimintaan tarvittaviin juttuihin, mainostajille, verotoimistoon, vuokriin, palkollisille yms.) ja sitten katsot, että jäikö itselle mitään millä sitä vois vaikka ostaa ruokaa lapsille.

Alkuperäinen kirjoittaja aina ei jää:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
Mun kokemus yrittämisen vapaudesta on se, että siinä saa itse päättää tekeekö töitä paljon vai ihan helvetisti. Myös sen saa itse päättää, että koska pitää palkatonta lomaa.

Niin ja jaat rahasi ensin kaikkialle muualle (toimintaan tarvittaviin juttuihin, mainostajille, verotoimistoon, vuokriin, palkollisille yms.) ja sitten katsot, että jäikö itselle mitään millä sitä vois vaikka ostaa ruokaa lapsille.

Ap:han kirjoitti että olisi omat toimitilat kodin yhteydessä, sehän on plussaa! Eikä menisi tilojen vuokraamiseen siis mitään.

Rohkaisen ap:ta jatkamaan kohti unelmaasi! Yrittäjiä tarvitaan! Voisit ottaa netistä kaikki mahdolliset selville ja mennä paikkakuntasi yritysneuvojalle miettimään asioiden realistisuutta. Kaikessa voi epäonnistua, mutta toisaalta voi onnistuakin! Kun pitää järjen kädessä ja ei aloita liian suurin toivein, niin tulosta alkaa pikkuhiljaa syntymään. Kannustan ehdottomasti itse yrittäjäperheen lapsena ja oman yrityksen aloittelijana.

Itse olen yrittäjä ja kiinni työssä 24/7. Toki yrittäjyydessä on puolensa mutta se on myös raskasta ja töiden määrä on pitkälti kiinni asiakasuhteissa, taloudellisissa vaihteluissa ja omassa maineessa. Itse mieluummin olisin vieraalla töissä, saisin tehdä 8- tuntista työpäivää 5 päivänä viikossa, lomat ja kunnon palkkaa. Ei pihassa ramppaavia asikakkaita, ei jatkuvaa puhelimen pirinää jne.

Täällä ollaan juuri lopettamassa omaa yritystä. Ei ollut meidän juttu. Äitini on yrittäjä, joten itsekään en ryhtynyt yrittäjäksi sinisin silmin.
Meistä tämä vain alkoi tuntua ahdistavalta ja varsinkin kun työtilat on kotona, niin olo on kuin olisi 24/7 töissä. Lisäksi luonteeni on äitini kaltainen; kun on vapaa- aikaa, ei voi silloinkaan kokonaan unohtaa töitä. Itse myös muistan sen minkälainen oma yrittäjä- äitini oli minun ollessa pieni ja sitä en perheellemme halua, nyt enkä koskaan.
Jos sinulla on tarmoa, intoa, hyvät markkinointi- ideat ja intohimoa omaa alaasi kohtaan, niin anna mennä =) Se vaatii paljon, kuten varmasti jo kokemuksista tiedätkin.