Mä inhoan tätä selkäkipua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Nyt on pakko kertoa, et mulla autto osteopatia aivan järkkyihin alaselkäkipuihin. Useita vuosia oli kipua, aina jaksoittain. Kävelemään pääsin just ja just silleen laahustaen. Sit kaverin suosituksel menin ja kokeilin osteopatiaa. Se tehos! Oli ihan uskomatonta! Mä olin ihan mutkal, ku sinne menin ja pari senttii pidempänä sielt lähin.

Mitä se sit teki? Outo juttu mulle =)

Jaa-a, en osaa tarkalleen kertoo, et mitä teki. Jotenki paineli niit nivelii, nivel rakoi tms. paikoilleen. Kamala pauke kuulu ja mä jo aattelin, et en kävele enää ikinä tän käsittelyn jälkeen. Ei se sattunu, mut oli sellanen jännä fiilis. Mä kävin sit yhteensä neljä kertaa siel ja sen jälkeen ei oo ollu mitään. Nii ja kesäl kävin siel.

Se pakottaminen ei onnistu. Mullekin sanottiin jotain semmoista että oot jotenkin kenossa, eikä mitään siitä miten se korjataan. Sit törmäsin tähän Callanetics-voimisteluoppaaseen, tai siis sen saman kirjoittajan vähempi muodikkaaseen vanhempaan opukseen, missä se näytti miten se tehdään. Sillä tädillä oli itellään selkä sökö, eli asiantuntija...

Eli ensin kattellaan peilistä sitä sivukuvaa, sitten päästetään polvet koukkuun ja käännetään lantio alle (=koonnetaan, voimisteluterminä), pidetään vattalihaksilla se asento ja annetaan selkäpuolen rentoutua. (Kaikki hölmöt ammattilaiset korostaa selkälihastreeniä, vaikka vatsalihakset on paljon tärkeemmät jos vaiva on tämmöinen).

Sitte mä kuljin polvet pikkuisen koukussa pari viikkoo, kunnes alkoi reisilihakset sopeutua uuteen asentoon. Sitten vähitellen ojensin ne polvet, ja asento alkoi silti säilyä. Siihen loppu kärsimys, noin pääasiassa.

Eli se täytyy korjata alhaaltapäin se virhe, eikä selkää ojentelemalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
ahmalle vielä, et kerro jotain "kivaa" mitä tulevaisuus tuo tullessaan tälläsellä selällä? :xmas:
Pahimmassa tapauksessa...?

Tuskin sulla ihan sama vika on ku mulla, mankneettikuvassa näkyi kaksvitosena, että kaks alinta välilevyä oli kuivat, eli mallia kahdeksankymppinen. Isä ja täti vannoi ja vakuutti, että heillä on ruvennu helpottaan iän myötä, itellä auttoi toi ryhdinkorjaus. Ennen sitä olin 2kk sairaslomalla, enkä senkään jälkeen meinannu pystyä istumaan...

En mä nytkään silleen terveselkäinen ole, että ykskin nosto pyrstö pitkänä veis sairaslomalle. Mutta teen välillä raskaitakin hommia täällä maalla, eikä se työstä sinänsä pahastu. Kaiken huippu oli, kun lapioin semmoiset sata kuutioo sepeliä tohon ratsastuskenttään. Aloitin varovasti, ja kun urakka oli valmis, selkä oli parempi kuin koskaan. Eli kyllä se lihaskuntokin jotain merkkaa...

mä kävin alaselkäkivun takia kiropraktikolla ja se totesi ekalla kerralla että lantioni on kierteellä ja siksi toinen jalkani on 1cm lyhyempi kuin toinen ja toinen olkapää alempana kuin toinen. on naksautellut niitä kuntoon, täytyy käydä sarjana että auttaa. mulla auttoi tosi hyvin jo parin kerran jälkeen ja nyt on ylläpitohoito

ydinvika voi hyvin olla joku muu, mutta kyllähän se ryhtivirhe altistaa. Eli jos sen saa kuntoon ja olo helpottuu, on voitto kotona...

On se silti karmein mahdollinen treeni, että suoraan juoksemaan rappuja taakan kanssa työkseen. Että ei tarvi olla iso vika selässä niin se taatusti raivostuu. Onnea, ja kerro auttoiko se koukkupolvena kulkeminen vai tuliko nekin kipiäksi... :|

Kiropraktiikasta mulle jäi semmoinen maku, että auttoi siksi hetkeksi eikä sen pitempään. Lisäksi se löysi kanssa musta kaikenmaailman kieroutta, jonka todellisuuspohjaa kyllä jälkikäteen epäilen. Ihminen löytää mitä se on tottunut etsimään. Niinkuin joku mehiläisammattilainen totesi töllössä, niin amerikkalaiset tutkijat on virusspesialisteja, ja eurooppalaiset loistutkijoita. Niin sitten tulos on se, että mehiläistuhot johtuu amerikkalaisten mielestä viruksista ja eurooppalaisten mielestä loisista. Alkusyy voi kuitenkin olla ihan joku muu, tai yhteisvaikutus...

Yhteistyössä