Mä lähen tästä pian synnärille... (ois kysyttävää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Mul on nopeita synnytyksiä siis ku meen sinne niin saatan olla 9cm auki. Nyt tulee kipeähköjä supistuksia mut ei säänöllisesti. Kysynki et jos me nyt piakkoin lähetään ja oonki vaan 4cm auki niin saankohan jäädä sinne ja voiko sitä vauhdittaa sielä tipoilla tmv et alkais paikat aukeaan nopeemmin eikä tarttis palata kotiin? Entä spinaali misä vaiheesa sen voi antaa?? Paljon pitää olla auki ja millon sitä ei voi enään antaa? KIITOS jos joku vaivautuu.

mulle annettiin spinaali ku olin täysin auki =). Kätilö katsoi että "8cm auki" ,vartin päästä tuli lääkäri, laitto spinaalin ja sanoi "täysin auki, voit ponnistaa". Eli olin varmaan jo täysin auki ku spinaali laitettiin.Ponnistuttikin ihan hirveesti mut en puhunu mitään et mun spinaalia ei peruta =D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
tuskin vauhdittavat jos nopeita synnytykset ollu. saat varmasti jäädä sinne.

Mut kumminki on mahollista et joiltaki vauhditetaan synnytystä jos paikat on liian vähä auki? Ei oo kokemusta niin en tiiä näistä.

sain spinaalin kun olin jotain 5-6cm auki,synnytys oli nopea..sehän on sellanen et se vaikutus alkaa hetkessä mutta ei kestä kuin 1-2 tuntia..ja jos oot 4cm auki ni varmaan saat jäädä..

mulle annettiin spinaali ku olin täysin auki =). Kätilö katsoi että "8cm auki" ,vartin päästä tuli lääkäri, laitto spinaalin ja sanoi "täysin auki, voit ponnistaa". Eli olin varmaan jo täysin auki ku spinaali laitettiin.Ponnistuttikin ihan hirveesti mut en puhunu mitään et mun spinaalia ei peruta =D

Kerkeskö auttaa? Joo vois itekki valehella et ei se vielä tuu.. ku näyttää et aina joudun synnyttään luomuna. Ois niin unelma saada se spinaali.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mut kumminki on mahollista et joiltaki vauhditetaan synnytystä jos paikat on liian vähä auki? Ei oo kokemusta niin en tiiä näistä.

No kai ne vauhdittaa jos näyttää että synnytys ei etene? Mut jos synnytys ei käynnissä, ni en tiedä vauhdittaako. Tai jos synnytys käynnissä mut etenee..=)

En tiedä sun tapauksessa kun ollut vauhdikkaita aikasemmat synnytykset...tuskin kotiin päästävät, vai miten viikkoja?

Minut ainaki otettiin sisään pari viikkoa sitten kun olin niin kipeä. Supistukset oli tosi kipeitä mutta niistä puuttui säännöllisyys. Nää siis oli kipeempiä kun esikoisesta olleet käynistetyt supparit eikä tosiaankaa kärsiny olla kotona. Mentiin saliin saman tien, olin just 4 cm auki. Koska ne supparit oli 4-15 min välein laitettiin tippa koska paikat ei jatkanu avautumista omien supistusten kanssa. Tipan kanssa avatuminen oli 4->9cm puolessa tunnissa sitten.

Tsemppiä sinne koitokseen :flower:

No kai ne vauhdittaa jos näyttää että synnytys ei etene? Mut jos synnytys ei käynnissä, ni en tiedä vauhdittaako. Tai jos synnytys käynnissä mut etenee..=)

En tiedä sun tapauksessa kun ollut vauhdikkaita aikasemmat synnytykset...tuskin kotiin päästävät, vai miten viikkoja?

ok. viikot 39 :)

Mulla eka nopea ja tokasta lähdin ajoissa synnärille. Sain huoneessa odotalla ,että käynnistyy kunnolla. Kotia ei edes ehdotettu. No ½ tuntii tarvi oottaa niin salissa täys tohina päällä.

Kerkeskö auttaa? Joo vois itekki valehella et ei se vielä tuu.. ku näyttää et aina joudun synnyttään luomuna. Ois niin unelma saada se spinaali.

Kerkes, tunto lähti kahdessa sekunnissa!Oli aivan TAIVAALLINEN ponnistaa ku ei tuntenu mitään ...

Ehdottomasti minispinaalin otan jos viel kolmannen teen ja saan =)

Alkuperäinen kirjoittaja Anno:
Minut ainaki otettiin sisään pari viikkoa sitten kun olin niin kipeä. Supistukset oli tosi kipeitä mutta niistä puuttui säännöllisyys. Nää siis oli kipeempiä kun esikoisesta olleet käynistetyt supparit eikä tosiaankaa kärsiny olla kotona. Mentiin saliin saman tien, olin just 4 cm auki. Koska ne supparit oli 4-15 min välein laitettiin tippa koska paikat ei jatkanu avautumista omien supistusten kanssa. Tipan kanssa avatuminen oli 4->9cm puolessa tunnissa sitten.

Tsemppiä sinne koitokseen :flower:

No onpa ihana kuulla. :) Kiitos. Vois alkaa lähtemään et saisin varmasti tuon puudutteen. Näyttää et aika harvakseltaan jaksaa kohtu supistella nyt mut tuntuu kyllä.

ok. viikot 39 :)

JA riippuu tietenki et onko kiire niillä jne..mut en usko että kotiin laittavat varsinkaan jos toteavat että synnytys käynnissä.

Mä synnytin kuopuksen 2kk sitten (40+6), mulla myös esikko oli vauhdikas joten menin heti ku supistukset alkoi. Kätilö totesi klo 1.00 yöllä ku mentiin, että synnytys ei ole käynnissä. Supistukset loppuikin melkeen heti mut kätilö sanoi että jäädä yöksi, aamulla vauhditetaan jos ei tapahdu mitään. 06.30 supistukset alkoi uudestaan, 07.52 oli tyttö sylissä <3

Yhteistyössä