Mä olen aivan kauhea äiti, mutta nyt kun teini ei ole kotona, mä aion heittää kaikki sen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ni kerta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ni kerta

Vieras
rikkinäiset vaatteet roskiin.
Tytöllä on liian monta toppia, joista on sivusamat rikki, siis hirveet reiät ja kun se pitää viiskyt paitaa päällekäin ja kaikissa sivussa reikä niin.. Olen sanonut sille että heittää ne paidat pois, mut ei suostu. Ja ei ole kyse siitä, etteikö sillä ois vaatteita vaikka vaatekaupan perustamiseen.

Joten nyt, kun se on isällään, mä heitän kaikki sen rikkinäiset vaatteet surutta roskiin. Tulkoon mikä huuto sitten tahansa, mutta mun lapset ei rikkinäisissä vaatteissa kulje.

Näin meillä on pitänyt toimia aina tytön tavaroiden kanssa. Mitään ei ole saanut ikinä heittää pois ja huone on ollut kuin kaatopaikka. Tyttären ollessa poissa, huone on tullut siivotuksi monta kertaa.

ehkö olis syytä mieluummin opettaa lapselles kuinka ne korjataan ja jos ei suostu korjaamaan niin sit vasta heittää pois.
Kuinkahan hyvän raivokohtauksen sä saisit jos tuo tyttös heittäis sun lempi vaatteet roskiin??

ettekö vois yrittää yhdessä karsia sieltä jotain pois niin tyttös ei suuttuis ehkä niin pahasti.Mä en menis ikinä omin päin heittelee pois oli sit mite rikki tahansa.

Aika rajua minusta. Onko se nyt niin kauheaa, jos vähän on reikäisiä? Entä jos vaan kasaisit nuo reikäiset vaatteet ja kun teini palaa kotiin niin annat sen siitä valita ne vaatteet mitkä ehdottomasti haluaa pitää?

No ne on kaikki sen lempipaitoja, mutta pitäiskö mun antaa sen pitää rikkinäisiä vaatteita?? Oikeasti? :o
Saako teidän lapset kulkea saumoistaan revenneissä vaatteissa ihmisten ilmoilla?! Etenkin kun ne nyrkin kokoiset reiät näkyy kauas?!!

Voi apua! Miten kauan omasta nuoruudestasi on? Mulla oli vaatteita kera muistojen. Muistan kun äiti kerran vahingossa kutisti pesussa mun yhden "muistopaidan" ja mä itkin niin vuolaasti, että sain siitä halpis-paidasta korvaukseksi sikakalliit farkut :D

Älä oikeesti tee sitä :(

Mä vihasin mun äitiä ja osittain vihaan edelleenkin juuri tuon takia! Kävi mun vaatekaapeilla tonkimassa, heitti vaatteita roskiin, "korjaili" niitä vaikkei osannut ja muutenkin tuhosi vaatteitani.. Esim jos jotkut farkut oli vähän rispaantunut lahkeista, äitini päätti sit leikata lahkeista rikkinäiset pois ja ommella uudet saumat... Jooh, oli kivan näköset yli-lyhyet housut!!

En tekisi noin.

Siis haluaako tyttö välttämättä että niissä paidoissa on reikiä? Ettekö voi yhdessä katsoa mitä voisi korjata, jos on sellaisia joita oikeasti haluaa säilyttää.

Sitten vaikka tekisitte jonkun diilin että jos suostuu heittämään osan pois niin lähdette shoppailemaan yhdessä ja hän saa valita uusia tilalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ni kerta:
No ne on kaikki sen lempipaitoja, mutta pitäiskö mun antaa sen pitää rikkinäisiä vaatteita?? Oikeasti? :o
Saako teidän lapset kulkea saumoistaan revenneissä vaatteissa ihmisten ilmoilla?! Etenkin kun ne nyrkin kokoiset reiät näkyy kauas?!!

Yllätä se ja korjaa ne. Sano, että rikkinäisissä vaatteissa ei kuljeta.

Alkuperäinen kirjoittaja jookjokojk:
Mä vihasin mun äitiä ja osittain vihaan edelleenkin juuri tuon takia! Kävi mun vaatekaapeilla tonkimassa, heitti vaatteita roskiin, "korjaili" niitä vaikkei osannut ja muutenkin tuhosi vaatteitani.. Esim jos jotkut farkut oli vähän rispaantunut lahkeista, äitini päätti sit leikata lahkeista rikkinäiset pois ja ommella uudet saumat... Jooh, oli kivan näköset yli-lyhyet housut!!

Tuossa onkin oltava tarkkana. Jossain vaiheessa kaikki kaappien siivous muuttuu lapsen mielestä tonkimiseksi ja urkkimiseksi. Lukeekohan äiti myös päiväkirjoja kun vaatteet tonkii?

Juu, en anna käyttää rikkinäisiä vaatteita, mutta asia pitää hoitaa jotenkin "fiksusti".

Oot kyllä julma! Ja ei, mun lapset ei kulje rikkinäisissä vaatteissa, koska ne ei ole vielä tuossa iässä muotia. Mutta sitten kun ovat teinejä, niin pukeutuvat miten tykkäävät, enkä minä siihen puutu. Mä muistan kun mun isä ei suostunut ottamaan mua teininä auton kyytiin, kun mulla oli sen mielestä niin kauheat vaatteet jne.

Jaaha :( Kai mä sitten meen ja kaivan ne rikkinäiset paidat tuolta roskista. Ihan oikeesti, mä oon hämmästynyt teidän vastauksista :o

En puhu nyt mistään rikkinäisistä farkuista tai vastaavista, vaan topeista joiden SAUMAT on rikki niin, että niissä on ainakin kymmenen sentin reiät! Ja ne reiät todellakin näkyy, kun tytöllä on ne kaikki topit vedettynä päällekäin. Reiät siis paitojen alaosissa. Ja ei, ei tuommoista muotia ole, en ihan niin dinosaurus ole ettenkö sen vertaa tajua.

Musta on vaan järkyttävää, että lapsi kulkee rikkinäisissä vaatteissa, vaikka olis ehjiäkin ja varaa ostaa uusia.

Olen sanonut asiasta tytölle aiemminkin, mutta ei vaan ole heittänyt hajanaisia paitojaan pois.

Mä oon vähän :o
Siis oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Alkuperäinen kirjoittaja jookjokojk:

Tuossa onkin oltava tarkkana. Jossain vaiheessa kaikki kaappien siivous muuttuu lapsen mielestä tonkimiseksi ja urkkimiseksi. Lukeekohan äiti myös päiväkirjoja kun vaatteet tonkii?

Juu, en anna käyttää rikkinäisiä vaatteita, mutta asia pitää hoitaa jotenkin "fiksusti".

Mä en tongi tytön vaatteita, vaan pesen pyykkiä ja sitä mukaa kun ne tuolta kuivausrummusta tulee, ajattelin heittää pois. En ole menossa tonkimaan lapsen kaappeja ja lipastoja, vaan likapyykkikorista pesen pyykkejä pois.

ET voi tehdä tollain..... ei kukaan hyvä äiti meni ilman lupaa ronkkimaan lapsensa vaatteita tai tavaroita ja päättää onko ne heitettävä roskiin vai ei. OLET hirveä jos sen menet tekemään. Muistan itse kun olin nuori ja jonkun karverin äiti teki jotain tollaista, niin se oli outoa ja sitä äitiä pidettiin huonona. Ei hänkään varmasti saa sun tavaroita heitellä roskiin!!!!! HELVETTI SOIKOON!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä en tongi tytön vaatteita, vaan pesen pyykkiä ja sitä mukaa kun ne tuolta kuivausrummusta tulee, ajattelin heittää pois. En ole menossa tonkimaan lapsen kaappeja ja lipastoja, vaan likapyykkikorista pesen pyykkejä pois.

Siinä tapauksessa en laittaisi vaatteita kaappiin vaan kysyisin, saako ne ottaa siivousräteiksi.
:D

Jos saumat on rikki, niin ne on kyllä erittäin helppo ja vaivaton korjata, koneella vaan sursur. Ne on varmasti lempparipaitoja, jos kerran se niitä pitää. Sitä ei näköjään rikkinäisyyskään haittaa.

Vaikka se on naurettavaa, että pitää rikkinäisiä ja että ne on tärkeitä, niin mä muistan vieläkin, että mulla oli pari paitaa, jotka hävisi. En tiedä, mitä niille kävi, mutta vieläkin harmittaa, että missä ne oikein on. Ne paidat 10 vuoden takaa.

Yhteistyössä