mä olen ihan loppu tuon lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaaargh + huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaaargh + huokaus

Vieras
kohta annan pois tuon pojan johonkin missä se ei kehtaa olla tuollainen......... esikoinen, vielä 5v, tänä vuonna eskariin menossa. joka päivä saa väitellä ihan kaikesta!
periksi en anna, mutta ei tunnu poikakaan antavan. kaikesta tulee kiistaa, syömisestä, nukkumisesta, pukemisesta, peseytymisestä. ihan kuin muka kiusallani olisin keksinyt että syödään, nukutaan ja peseydytään.......... kiroileekin vielä perään. sitten huutaa ja raivoaa kun ruokaa ei ole syönyt, mutta haluaa jogurttia. naapurit varmaan ajattelee että taas siellä poikareppana joutuu huutamaan..........
tuo poika oli vielä reilu vuosi sitten ihan erilainen. tuntuu niin pahalta kun mikään ei tepsi ja poika vihaa mua kun en anna periksi........
mitä ihmettä mä teen että tuo poika ei raivoaisi kaikesta........?

tuohon taitaa meilläkin olla asiat menossa...aina olis pyytämässä vanukasta ja jugurttia vaikkei oo ruokaa syöny.tai ruokaa tunnin päästä aamupalasta kun ei kehotuksista huolimatta oo syöny kuin pari muroa jne.
tai jättää maidon juomatta ruualla ja pyytää mehua ...meillä tosin maito laitetaan jääkaappiin ja heit kun pyytää mehua niin sanon että maito ensin ja sillon se yleensä juokin sen!
aika aikaa kutakin...kai se ohi menee joskus!!

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Annat ajan kulua..................... :hug:
Tiedän tunteen, usko pois. Ihan normiuhmaahan tuo taitaa olla.

onko oikeesti ihan normaalia....? ei oo muutenkaan ollut kovin helppoa, niin meinaa vaan itku tulla kun kaikki on kamalaa vääntöä ja kenelläkään ei ole kivaa..... huolestuttaa tuo syöminenkin, tai siis kun ei syö. hoikka on aina ollut, niin ei ole paljon varaa pojalla laihtua. verensokerit heittelee ja sitten on entistä kiukkuisempi. mutta kun ei kukaan pakolla syö.....

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
tuohon taitaa meilläkin olla asiat menossa...aina olis pyytämässä vanukasta ja jugurttia vaikkei oo ruokaa syöny.tai ruokaa tunnin päästä aamupalasta kun ei kehotuksista huolimatta oo syöny kuin pari muroa jne.
tai jättää maidon juomatta ruualla ja pyytää mehua ...meillä tosin maito laitetaan jääkaappiin ja heit kun pyytää mehua niin sanon että maito ensin ja sillon se yleensä juokin sen!
aika aikaa kutakin...kai se ohi menee joskus!!

tuo saattaa salaa hakea mehupurkin kaapista, mietitty on että minkälainen lukko viritetään jääkaapin oveen. maitokin kyllä yleensä kelpaa, mutta eipä aina voi nestekuurilla olla kasvava poitsu. pienenä söi isoja annoksia, nyt vaan huutaa, milloin on kastike väärässä paikassa, milloin sitä on liikaa jne. ja oikeasti heti kiljuu ja valittaa, tuntuu unohtaneen että ensin vois pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Ja meidän 3v on jo nyt tuollainen! :o :'(
Jestas, on oikeasti tänään ollut sellainen päivä että luojalle kiitos kun tuolla jo nukkuu :saint: :heart: :ashamed:

mä käyn aina pojan nukkuessa vilkaisemassa, mutta en meinaa osata lähteä..... niin suloinen kun nukkuu ja surettaa kun koko päivänä mikään ei ole sujunut :(

olen seurannut vierestä monia 5v. lapsia ja niillä on just siinä vaiheessa se "syömättömyys"-kausi..ja toisilla on kovempi uhma ku toisilla. kyllä se siitä, kun tosiaan "annat ajan kulua". voimia sinne!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
olen seurannut vierestä monia 5v. lapsia ja niillä on just siinä vaiheessa se "syömättömyys"-kausi..ja toisilla on kovempi uhma ku toisilla. kyllä se siitä, kun tosiaan "annat ajan kulua". voimia sinne!! :)

kiitos, voimat tässä tosiaan on aika lopussa. toivottavasti eskariin meno vaikuttaisi vähän näihin kotijuttuihinkin, sitä ootellessa........

Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Ja meidän 3v on jo nyt tuollainen! :o :'(
Jestas, on oikeasti tänään ollut sellainen päivä että luojalle kiitos kun tuolla jo nukkuu :saint: :heart: :ashamed:

mä käyn aina pojan nukkuessa vilkaisemassa, mutta en meinaa osata lähteä..... niin suloinen kun nukkuu ja surettaa kun koko päivänä mikään ei ole sujunut :(

Joo minäkin sanoin monta kertaa että äiti rakastaa sua ihan hrveän paljon kun vein nukkumaan..Juuri ennen nukkumaanmenoa piti ärjäistä viimeisen kerran kun mikään ei taas mennyt perille mitä sanoin ja änkyröi vain :ashamed:
kaikista eniten inhoan tuota jos pitää illalla suuttua..

Meillä oli sama juttu esikoisen kanssa(nuorempi on vasta 11kk joten tota odotellessa),sillon tosiaan tuntu että voimat loppuu ja itsellä oli tosi paha mieli iltaisin päivän tapahtumista.Mutta vaikka tuntu pahalta niin pidin rajat ja se kannatti .Nyt esikoinen on pian 9V ja parempaan päin ollaan menossa,vaikka välillä tulee noita kiukunpuuskia niin ne kestää kyllä.Olen varmaan hirveä äiti kun neidin kiukuttelun aikaan vein hänet huoneeseensa rauhottumaan ja hän sai sieltä sitten tulla pois kun oli rauhottunut.Nykyään neidin kanssa siivoillaan kämppää,leivotaan,askarrellaan,ulkoillaan ja touhutaan kaikenlaista ihan sovussa.Meillä toi oli pahimmillaan eskarin aikaan joten tarhasta annettiin neuvoja ja tukea ja kun meille sitten päätettiin hankkia toi pikku kakkonen niin ongelmat paheni ja apuun tarvittiin ihan kaupungilta psygologi joka sai solmut auki ja sen jälkeen neiti on ollut kuin eri ihminen.Iltaisin tuntu että oisin saanut tehdä näin :headwall: :headwall:

Otat vaan päivä ja askel kerrallaan ,kyllä se siittä.Ja hae apua jos tuntuu siltä että omat keinot ei riitä.

Laita yksityisviestiä tai mailia osotteeseen heidiS80@hotmail.com jos haluat jutella se yleensä auttaa.

Jaksamisia ja haleja :hug: :heart: :heart:

Jos verensokeri on kärttyalhaalla, ei ruoka maistu, ja jos ei syö, laskee entisestään. Ikävä kierre. Olen Hekalle antanut Siripirin tai fruktoosipuristeen, odottanut 10-15 minuuttia ja tarjonnut ruokaa uudestaan. Yleensä tehoaa.

Mutta kaikki muksut ovat toisinaan rasittavia, kuuluu asiaan. Jos ei vuodessa, parissa tokene, mietitään uudelleen. =)

Yhteistyössä