mä olen ihan rikkipoikki :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
koska meidän terveyskeskuksessa ei ole asiantutevaa lääkäriä.

Kipis, voisitko vittu olla kommentoimatta, jos kuvittelet, että se onnistuu ihan niinvaan se niskasta kiinni ottaminen. Sehän se tässä masentaakin, kun en OSAA ottaa omin avuin hallintaan omaa elämääni.

Pääsetkö vaikka yksityiselle? Tietysti pitää saada sairaudet hoidettua ja lääkitykset kuntoon, ennen ku pääsee takas normaalirytmiin.
Ja ainakin masentuneiden keskuudessa toi "ota itteäs niskasta kiinni"-lässynlää koetaan enemmänki vaan vittuiluna ku kannustuksena. Sitä se varmaan oli nytki.

kyllähän yksityiselle pääsis, jos olis varaa maksaa. Mutta kun olen hölmöyttäni sössinyt raha-asiani, ei mulla ole varaa.
Mut diagnosoitiin eri sairaalassa, ja määrättiin hoito, jonka omalääkärin olisi pitänyt toteuttaa. Kuukausien jälkeen lopputuloksena on vain se, ettei omalääkäri edes suostu varaamaan aikaa mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja HuhHuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipis:
Voi herranen aika on sullakin murheet.

Sun ongelma ehkä joku muu kuin adhd? Meinaatko, jos saisit lääkityksen sitten aukeis taivas?
Ota ittees niskasta kiinni

Häpeä ymmärtämättömyyttäsi!

Ei tulis mieleenkään hävetä suorasanasuuttani.

Adhd tutkimuksissa suljetaan kaikki muut ensin pois, mm. masennus.
Kuka sinulle on tehnyt adhd diagnoosin jos sitä ei kerran lääkitä?

Saisitko tk:sta eri lääkärille aikaa? Entä jos käväset päivystyksessä, tai otat vaikka yhteyttä psyk. polille? Kyllähän jotain kautta pitää saada hoito kuntoon, ei se voi tuohon tyssätä.
Jos ei muuta, niin täältä löytyy ainakin jotain auttavia puhelimia: http://www.jibbo.net/jibbonuoret/Auttavatpuhelimetjatahot.html

:hug:

on ihan kunnolla tutkittu jne. jatkohoito vaan on eripaikassa kuin missä diagnoosi tehtiin.

Mä kuitenkin olen yrittänyt. ja yrittänyt, ja vielä kerran yrittänyt.
Ja aina vaan menee metsään.

En voi toiselle lääkärille varata aikaa, pitää kuulema olla psykiatri, ei suostu nuo yleislääkärit kirjottelee "huumereseptejä", ja meidän tk:n psykiatri taas ei usko lääkitykseen adhd:n hoidossa.

Koutsaus olis mulle ollut ehdoton, mutta sen maksuun en saa mistään minkäälaista tukea, joten jään ilman, on sen verran hinnakasta.

Jos kumminkin selittäisit tilanteen tk:ssa jos joku toinen lääkäri tai psykiatri vois jutella sun psykiatrin kanssa lääkityksestä? Muutenhan tuo on aivan idioottimaista, jos ei saa apua. Jos sun paikkakunnalla on esim. joku mielenterveystoimisto tms., niin pyydä lähetettä sinne.

Yhteistyössä