Mä olen köyhä shoppailuholisti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelmainen nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelmainen nainen

Vieras
Joka kuukausi mä päätän, että en osta mitään ylimääräistä, että sais vähän rahaa säästöönkin. Ja paskat sanon minä. Yötä myöden surffailen netissä ja selailen Huutonettiä ja nettikauppoja ja mitä enemmän mä kaikkea kattelen, niin sitä enemmän tulee "tarpeita" :( Sit jos mä yritän pysyä poissa koneelta niin kaupoille on lähdettävä :D

No käytätkös sä niitä mitä olet ostanut?

Minä ostelin ennen kaiken kivan minkä näin. Arvaa oliko kaapit täynnä. Nyt se on loppu. Myin ylimääräisen kirpparilla ja shoppailuinto on onneksi laantunut. Kaupat on nyt kesäisin täynnä porukkaa, en välitä ihmismassoista joten jään kotiin :) Ihanaa :)

Mä kans :( ennen riitti kun kattelin, nyt ostelen melkein joka pv jotain. Tilaan kans ja usein käy niin, että jätän kaappiin lojumaan nekin vaatteet mitkä ei sovi kun kotona sit postissa tulleita sovittelen.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Mä kans :( ennen riitti kun kattelin, nyt ostelen melkein joka pv jotain. Tilaan kans ja usein käy niin, että jätän kaappiin lojumaan nekin vaatteet mitkä ei sovi kun kotona sit postissa tulleita sovittelen.

Just näin mullakin! Kaapissa roikkuu vaatteita, joissa on hintalaput kiinni. Sit jos päätän etten osta itelle, ostan lapsille.... Ja sit mussa on vähän "Sulo Vileniä": ostan paljon kaikkea, mitä en oikeastaan edes tarvitse, ihan vaan sen takia, että sain halvalla...

Yrittäkää laannuttaa shoppailuviettiä nettikaupassa, siten että laitatte hartaudella ostoskoriin haluamianne tuotteita, mutta ette koskaan vie ostostentekoa loppuun asti. Eli ette maksa tai kirjoita osoitetietojanne. Mulla se on laannuttanut.

Huh!En ole ainoa,joka on shoppailuholisti!Mulla myös tarve selata huutista ja nettikauppoja,kauppoihin pakko päästä hiplailemaan..ja rahaa ei olisi ylimääräistä!Mä olen "harrastanut" tuota,että laitan nettikaupassa koriin tavaraa,mutten tilaa..Ei ole mulla toiminut.

Alkuperäinen kirjoittaja Vinkki:
Yrittäkää laannuttaa shoppailuviettiä nettikaupassa, siten että laitatte hartaudella ostoskoriin haluamianne tuotteita, mutta ette koskaan vie ostostentekoa loppuun asti. Eli ette maksa tai kirjoita osoitetietojanne. Mulla se on laannuttanut.

Heh =) Mä teen tuota samaa. Lähiaikoina olen monta kertaa "ostanut olohuoneeseen maton ja sohvapöydän, sit viime hetkellä tyhjennän ostoskorin...

Alkuperäinen kirjoittaja Toimii.:
Alkuperäinen kirjoittaja Vinkki:

Heh =) Mä teen tuota samaa. Lähiaikoina olen monta kertaa "ostanut olohuoneeseen maton ja sohvapöydän, sit viime hetkellä tyhjennän ostoskorin...

Ei auta mulla, lähinnä ahistun vaan

muistatteko sen ohjelman kukkaron herraksi telkkarista, oiskohan jaksoja vielä nähtävissä jossain arkistossa, katsoin niitä jälkeenpäin netistä ja oli ihan hyvä nähdä, miten niistä voi selvitä. eräällä naisella taisi olla ihan oliko kymppitonni velkaa noista, en muista enää, mutta jotenkin se järjesteli niitä velkojaan.
auttaisikohan tuohon mikään taide- tai käsillänypläämisharrastus, niihin tuppaa tulemaan kova himo myös, jos aloittaa. ja silloin se aika kuluisi enemmän siihen :whistle:

Mä olen juuri päättänyt lopettaa enimmät shoppailut.

Tänään kävi niin, että kävin läpi vauvanvaatteita koossa 62 cm. Eli ne ovat jäämässä pieniksi ja myyn sitten osan jo pois...osan vielä säästä, kun ne menee viikon-pari vielä.

Ja mä totesin, että suurinta osaa vaatteista ei olla koskaan käytetty :o :ashamed: Siis kyllähän mä keksin (teko?) syitä moiselle, eli on ollut niin kuuma ettei olla tarvittu housuja/pitkähihaisia paitoja/sukkahousuja.

Sitten siirryin keskimmäisen kaapille...hän on käyttänyt samaa vaatekokoa jo puolisen vuotta...ja hällä sama tilanne. Suurin osa vaatteista käyttämättä :o

Ei helvetti, sanon minä.

Isomman vaatteet saan kyllä kaikki käyttöön mutta pienellä niitä on totaali liikaa.

Jotta nyt mä päätin etten osta YHTÄÄN MITÄÄN (tai sitten vaan ihan vähän) ennen kun olen saanut kaappeihin oikeasti tilaa. Jotta mä menen tosiaan nyt kirppikselle MYYMÄÄN enkä ostamaan...ja mä menen myymään myös ensviikolla. Jospa sitten hiljalleen ei enää opis liikaa vaatteita muksuilla.

Ja vaikka mielestäni olen minimalistinen muilta osin, niin on meillä turhaa tavaraakin, eli niitäkin karsin.

Uusimmat

Yhteistyössä