Mä olen niin kyllästynyt tähän ylipainoon:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskiperse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läskiperse

Vieras
Hankala olla, kun vatsamakkarat hankaa ja rullautuu, rintaliivit puristaa selkäläskejä, mikään vaate ei näytä niin nätiltä kuin hoikalla, on iso ja paha olo. En tunne itseäni kauniiksi, enkä voi tunteakaan niin kauan kun olen iso. Mitat mulla 169 senttiä/84 kiloa. En ole hillitön läski, mutta on paha olla, kun olen kuitenkin ollut aikuisena sen 57 kiloa.. Olispa ihanaa nauttia tulevasta keväästä ja 28-vuotissynttäreistä hoikkana. Tuntuu, että se on ikuisuusprojekti ja en pysty siihen:/

Haluaisin käydä uimassa ja kuntosalilla, mutta mä en vaan kehtaa mennä tämän näköisenä. Tai kehtaisin, mutta koko ajan ahdistaa, kun olen niin tietoinen kropastani.

Otat itseäsi niskasta kiinni ja päätät onnistua. Joko kokeilet laihtumista yksin tai liityt johonkin yhteisöön.
Eipä se muuta vaadi. Tekosyitä on aina helppo keksiä. Kun mitta tulee tarpeeksi täyteen, motivaatiokin alkaa olla kohdillaan.

Nimim. Xtravaganza, 2 v 10 kk ja -40kg. Ei enää tekosyitä.

Nyt vain päätös ja tiukkana. Itse olin huhtikuussa 162 cm ja paino 81 kg eli siis tuhdimpi kuin sinä. Vähensin herkkuja ja lopetin iltapalan syömisen. Iltaisin, kun voileivät ja jogurtit maistuneet liiankin hyvin. Olen saanut 10 kg pois. Kesällä kävelin hurjasti. Kahden ison koiran kanssa kävin lenkit erikseen. Nyt elokuun lopulla aloin hölkkäämään. Hölkkään 15-20 km viikossa ja lisäksi päivittäin kävelen koirien kanssa. Itselläni on vielä 10 kg pudotettavaa ja nyt vain pitäisi olla tiukkana syömisen suhteen. Tuo hölkkä on mukavasti kiinteyttänyt ja kaventanut. Onhan se rankkaa, mutta sen jälkeen hyvä olo. Tsemppiä!

Kaikki palstamammathan laihduttavat Jutta-dieetillä, eli nykyään nimeltään GoFatGo. Kun vähän googlea kaivelet löydät ne ohjeet kyllä, vaikka juuri nyt ei olekaan käynnissä varsinaista haastetta.

Selkeät ohjeet, ruokavalio pitää nälkää ja tuloksia tulee!

Jos taasen tarvitset ryhmän tukea ja olet siitä valmis maksamaan JA ennen kaikkea valmis laittamaan elämäsi uusiksi, kokeile esim. Xtravaganzaa tai Cambridge-kuuria. Molemmissa aloitetaan pusseilla jotta saa kunnon startin ja ruokatavat nollattua ja sen jälkeen aletaan asteittain syödä ruokaa.

Laihduttaminen ei ole mahdotonta. Vaikeaa se monesti on, jos pää ei ole hommassa mukana. Se pitää ymmärtää ja sisäistää ja hyväksyä, että koskaan enää ei voi syödä niin paljon kuin mitä ennen elämäntapamuutosta syö. Tai ehkä määrällisesti, jotain kevyttä salaattia ja marjoja ilman hiilihydraatti- ja rasvalisuketta saa syödä niin paljon kuin ikinä jaksaa, mutta ne kalorit...

Mun mitat oli ennen 161/80 ja olin aikasen läski. En todellakaan ollut oma itseni, ei huvittanut mennä minnekään, tunsin itseni niin epäonnistuneeksi isoksi norsuksi. Kaikki mun energia meni niiden läkskien kiroomiseen. Sitten tuli tollanen totaalinen kyllästyminen siihen tilanteeseen ja aloin laihduttaa. Aluksi olin painonvartijoissa, ja se toimi. Nyt olen 161/59, ja olen rakastunut liikuntaan ja uuteen minääni. Ihan oikeesti se vaikuttaa kaikkiin osa-alueisiin elämässä, uskallan ottaa ihan erilaisia haasteita elämässä vastaan ja löytänyt itsestäni puolia, joita minulla toki oli ennenkin, mutten uskaltanut niitä näyttää. En ole vieläkää laiha, vaan enemmänkin sporttinen ja lihaksikas, just sellanen kun haluan. Usko mua, sä onnistut jos vaan löydät alkuun motivaation ja tulosten näkyessä saat sitä motivaatiota sitten lisää! Usko itseesi :)

Apteekin Alli auttaa laihduttamisessa :) .

Aluksi voit ihan hyvin hoitaa "salin" kotona erilaisilla liikkeillä. Yritä myös maksimoida hyötyliikunta välttämällä hissiä yms.

Ruokapäiväkirjan pitäminen helpottaa hommaa, koska siitä näet mitkä ovat sun "kipukohdat".

Ja älä vaan vaihda sokeria lightiin! Makeanhimo helpottaa kyllä vähitellen, kun ei vain syö makeaa.

Suklaahimoon kannattaa hankkia tosi tummaa suklaata kotiin. Yksi pala himoon auttaa kummasti.

[QUOTE="vieras";24843762]Apteekin Alli auttaa laihduttamisessa :) .

Aluksi voit ihan hyvin hoitaa "salin" kotona erilaisilla liikkeillä. Yritä myös maksimoida hyötyliikunta välttämällä hissiä yms.

Ruokapäiväkirjan pitäminen helpottaa hommaa, koska siitä näet mitkä ovat sun "kipukohdat".

Ja älä vaan vaihda sokeria lightiin! Makeanhimo helpottaa kyllä vähitellen, kun ei vain syö makeaa.

Suklaahimoon kannattaa hankkia tosi tummaa suklaata kotiin. Yksi pala himoon auttaa kummasti.[/QUOTE]

No ei sitä salia oikein kyllä voi yhtä tehokkaasti kotona hoitaa. Kyllä kehittymiseen ja laihtumiseen tarvitaan vastusharjoittelua eikä vain jotain kotijumppaa. Ja onhan se nyt mukavampi harjoitella kunnon tiloissa. Puuduttavaa touhua kotona.

Ymmärrän, että jos on ihan rapakuntoinen, niin kotijumppakin voi olla aluksi hyvä, mutta mistäs sinä tiedät, millainen tausta ap:lla on. Mua vituttaa, kun kun ylipainoisia pidetään aina automaattisesti rapakuntoisina ja tietämättöminä, vaikka monella on esim. urheilutausta ja hyvinkin tarkka käsitys siitä, miten pitäisi syödä ja harjoitella. Sitten puhutaan kuin vajaaälyiselle, mitä ovat proteiinit ja mitä hiilarit ja miten karkissa on ihan hiiirveän paljon energiaa. Huoh.

Btw, kaikki ei pidä suklaasta. Tässä toinen ihme oletus.

Yhteistyössä