Mä olen niin loppu että vaan itken

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saanko lakata olemasta?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saanko lakata olemasta?

Vieras
Kaikki kaatuu päälle. En jaksa enää.
Olen yh, opiskelen, lapsia on tarpeeksi. Ei ole rahaa, velat on järkyttävät, niin suuret etten niitä saa koskaan maksettua pois. Velkaannuin edellisen suhteen aikana, kun elin väkivaltaisen, alistavan ja julman miehen kanssa. Nyt ne sitten maksaa korkoa, luottotiedot on menneet, enkä koskaan pysty viettämään normaalielämää.
Yksi lapsista oireilee. Puhuu itsensä tappamisesta ja ikää on vasta 7. Isä ei halua tavata, mutta jatkaa kyllä minun kiusaamistani ja uhkailua. Mun koulu menee penkin alle, kun on pakko olla kotona hoitamassa sairastuneita lapsia. Nytkin ollaan kohta kolme viikkoa oltu kuumeessa ja flunssassa. Minä samoin. Taas nousee kuume, paha olla, väsyttää.
En jaksa itseänikään. Itsetunto on nollassa, tarviiko sanoakaan että parisuhdetta ei ole. En vaan saa ketään normaalia, sekopäät kiinnostuu musta ja mä en jaksa niitä enää.
Kämppä on ihan sekaisin. En vaan jaksa siivota. Ja jos jaksan, on asunto taas puolen tunnin sisällä yhtä sekaisin -kiitos lasten. Lapsia en saa tottelemaan, en vaan jaksa komentaa enää. Olkoon.
Ei tässä varmaan edes puolet kaikesta mikä painaa. Mua itkettää, on niin paha olla. Mun koko elämä on epäonnistunut samoin kuin mä ite.

En mä neuvolassa. Asun niin pienellä paikkakunnalla ja olen tänne muualta muuttanut, että tuntuu jo muutenkin että kaikkitarkkailee meitä suurennuslasin kautta. Siis päikkärin ja koulun jne ihmiset. Eksän takia pitää juosta lastenvalvojalla, ja mua painostetaan viemään niitä asioita oikeuteen joten kai mun pitäis koettaa olla järjissäni ettei se saa multa lapsia vietyä. Käyn kyllä kriisiterapiassa mutta ei se auta tähän etten mä jaksa mitään enää.. Kun koko ajan jotain tulee, ei helpota hetkeksikääntää paska.

voi kun surullista.
pyydä sossusta sitä 60? joulurahaa,että saatte vähän joulua laitettua.
voimia sinulle.mielelläni auttaisin ja tukisin jos jotenkin voisin.
itselläni ex:än suhteen samanlaista ilkeilyä.lähestymiskielto hakemus vireillä.tätä joulua en anna sen pilata itseltäni ja lapsilta.
hyvää joulua sinulle ja lapsillesi

Alkuperäinen kirjoittaja Saanko lakata olemasta?:
En mä neuvolassa. Asun niin pienellä paikkakunnalla ja olen tänne muualta muuttanut, että tuntuu jo muutenkin että kaikkitarkkailee meitä suurennuslasin kautta. Siis päikkärin ja koulun jne ihmiset. Eksän takia pitää juosta lastenvalvojalla, ja mua painostetaan viemään niitä asioita oikeuteen joten kai mun pitäis koettaa olla järjissäni ettei se saa multa lapsia vietyä. Käyn kyllä kriisiterapiassa mutta ei se auta tähän etten mä jaksa mitään enää.. Kun koko ajan jotain tulee, ei helpota hetkeksikääntää paska.

:hug: :hug: älä välitä muiden paskapuheista tai tarkkailusta,haet apua nyt ihan jokaikisestä paikasta mistä sitä on vaan mahdollisuus saada,lasten takia. Ihmisten typeryyttä puuttua toisten asioihin jos eivät koko kuviota tiedä. Nyt äkkiä pyydät apua kotiin,olet siihen täysin oikeutettu.

Otan osaa myös. Yksinhuoltajana itseltäkin voimat välillä loppu, lapsia kumminkin vaan yksi kappale. Mutta sitäkin voimakastahtoisempi ja parhaassa uhma-iässä. Koettelee rajoja ja kärsivällisyyttä harva se päivä. Töihin meno tuntuu "levolta". Onneks ei ex-miehestä haittaa, kun on riittävän kaukana, mutta ei vapaa päiviäkään oikein koskaan ole. Isovanhemmat ottavat kerran kuukaudessa. Koita jaksaa ja anna kodin olla sotkuinen. Ei se kuitenkaan siistinä pysy...

Jos koulu menee penkin alle muutenkin kuin lasten sairastelun takia, siis yleisten jaksamisongelmien takia niin voisitko jäädä sairaslomalle koulusta esim. masennuksen tai väsymyksen takia, ihan virallisella lääkärintodistuksella? Saisit siltä ajalta varmaankin sairaspäivärahaa ja siinä olisi yksi murhe vähemmän.

Minkä ikäisiä lapset on? Voisitko neuvolan kautta pyytää perhetyöntekijää tai kotiapua teille? Turhaan mun mielestä pelkäät neuvolan "kyttäämistä", kaikki tarkkailuthan on vaan auttamista varten. Tai muuttakaa sit isommalle paikkakunnalle?

:hug: