Mä olen nyt niin p***een vihanen,epätoivoinen ja ihan s**nan hukassa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMonkey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MissMonkey

Vieras
Ei jumaneissöni!!
Mun isobroidi, alkkis/narkki, on piiputtamassa mutsin aivan totaalisesti.
Mutsi on vielä työelämässä mut tosi pienipalkkainen.
Broidi kuppaa sitä ja juoksuttaa sitä ja käyttää ihan sumeilematta hyväkseen. Mutsin rahat on aina ihan finito, kun se makselee broidin laskuja ja ulosottoja sun muita. Nytkin se itki tossa mulle et ei tiiä mistä tekee enskuun lainanlyhennys rahat, kun broidi tartti vuokrarästiinsä ettei saa häätöö.
JUMALAUTA mä olen niin raivoissani, mut perkele kun ei oo mitään konstii mitä tehdä!!!!

Josko saisit puhuttua äidilles järkeä, että lopettaa sen veljesi auttamisen. Aikuinen mies kuitenkin kai kyseessä, jolla on vastuu valitsemastaan elämäntyylistä. Ei äidilläsi.

Voimia ja jaksamisia.

Kyllä, äidin kanssa pitkä keskustelu aiheesta että veljesi on aikuinen ihminen ja itse valinnut elämäntyylinsä! Jos sen takia saa häädön kämpästään, niin sitten saa kun ei osaa elää säästeliäästi. Toki äidin tekee pahaa katsoa kun oma lapsi kärsii ja häntä haluaa auttaa parhaansa mukaan, mutta joku raja pitää olla.
Tuli myöskin mieleen että jos ei muu auta niin äitisi hankkii esim. lähestymiskiellon niin johan loppuu kinuaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Josko saisit puhuttua äidilles järkeä, että lopettaa sen veljesi auttamisen. Aikuinen mies kuitenkin kai kyseessä, jolla on vastuu valitsemastaan elämäntyylistä. Ei äidilläsi.

Voimia ja jaksamisia.

Mä olen puhunut sille, voi sen miljoona kertaa. Mä olen koittanut selittää et se tekee sata kertaa suuremman karhunpalveluksen broidille noin, kun ei sen ees TARVII oppii ajatteleen ketään muuta ku itteesä .Eihän se ees tuu oppiin ikinä kun mutsi on aina maksumiehenä ja jeesimässä. Mä olen koittanu selittää nätisti, oon itkenyt ja oon koittanu kovemmallakin sävyllä. Broidille olen sen tuhat kertaa koittanu takoo järkee sinne kuulaan, mut mitäs tollanen, aivot pehminneet piloille, mitään ymmärrä. Suuttuu ja ottaa nokkiisa vaan joka kerta ja yrittää venkoilla tyyliin "joo hyvä sun on sano kun sul on asiat hyvin" VITTU JOO!!! Hällä on ollu aivan tasan samat tsäännssit tässä elämässä ku mullakin. Ite se on kintuilleen kussu!

Ei prkleen prkl.....

Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
No ehkä sun äitis kannattais antaa veljesi hoitaa omat ongelmansa itse. Muuten tuo ei lopu ikinä jos veli huomaa että voi tossuttaa äitiä ihan niin paljon kuin lystää.

Sanoppa se. Ei se lopukkaan. Ei ennen ku jommast kummast aika jättää. Ja täl pelil se on mutsi...

Tiedän tunteen. Käyttääkö äitisi nettiä? Jos käyttää, niin laita sille tuo linkki vaikka sähköpostiin, tai avaa sen omalle koneelle suoraan. Anna rauhassa tutustua teksteihin ja juttuihin, älä painosta.
Valitettavasti et voi oikein mitään tehdä. Äitisi haluaa auttaa veljeäsi, mutta ei itse näe sitä, että tekee vain pahaa. Sillä, mitä mieltä sinä tästä olet, ei juurikana ole merkitystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä, äidin kanssa pitkä keskustelu aiheesta että veljesi on aikuinen ihminen ja itse valinnut elämäntyylinsä! Jos sen takia saa häädön kämpästään, niin sitten saa kun ei osaa elää säästeliäästi. Toki äidin tekee pahaa katsoa kun oma lapsi kärsii ja häntä haluaa auttaa parhaansa mukaan, mutta joku raja pitää olla.
Tuli myöskin mieleen että jos ei muu auta niin äitisi hankkii esim. lähestymiskiellon niin johan loppuu kinuaminen.

Käyty on keskusteluja sen sata kertaa.
Broidi on ollu tos tilantees about 15 vuotta, aina mutsi jeesannu. Mutsi on niin kiltti ihminen, ettei kukaan muu tuntemani..Siis ts. hyväksikäytettävissä täysin.

Jos broidi saa häädön, mä tiiän et se on mutsin luona sen jälkeen. Vaikkei siel tilaa ookkaan, niin tasan on mutsin sohvalla sen jälkeen. Ei sitä stressaa se mahdollinen häätö, kun se tietää et mutsi jeesii taas.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiira-:
Tiedän tunteen. Käyttääkö äitisi nettiä? Jos käyttää, niin laita sille tuo linkki vaikka sähköpostiin, tai avaa sen omalle koneelle suoraan. Anna rauhassa tutustua teksteihin ja juttuihin, älä painosta.
Valitettavasti et voi oikein mitään tehdä. Äitisi haluaa auttaa veljeäsi, mutta ei itse näe sitä, että tekee vain pahaa. Sillä, mitä mieltä sinä tästä olet, ei juurikana ole merkitystä.

Joo. Sehän täs kai kaikkein tuskastuttavinta onkin, kun TIEDÄN etten voi asialle yhtikäs mitään. Turhauttavaa ja raivostuttavaa.

Olen ollut samassa tilanteessa, pikkuveljeni kanssa. Ainoa vaan, että MINÄ olin se joka auttoi rajattomasti. Mies hoki kokoajan, että en saisi antaa rahaa / maksaa sen laskuja jne. Enpä minä sitä uskonut. Minä eksyin silloin vahingossa tuonne paihdelinkin kotikanavalle (jonne linkki oli), aluksi lueskelin sieltä niitä juttuja ja lopulta itse kirjoitin. Jotenkin pystyin lopettamaan sen paapomisen.. Vaikka vaikeaa se oli.
Valitettavasti sitä ei voi kukaan muu ymmärtää, kuin ihminen, joka on saman kokenut. Ja on turhauttavaa, kun sinä yrität vain auttaa, mutta kun ei..
:hug:

Olen ollut samassa tilanteessa, pikkuveljeni kanssa. Ainoa vaan, että MINÄ olin se joka auttoi rajattomasti. Mies hoki kokoajan, että en saisi antaa rahaa / maksaa sen laskuja jne. Enpä minä sitä uskonut. Minä eksyin silloin vahingossa tuonne paihdelinkin kotikanavalle (jonne linkki oli), aluksi lueskelin sieltä niitä juttuja ja lopulta itse kirjoitin. Jotenkin pystyin lopettamaan sen paapomisen.. Vaikka vaikeaa se oli.
Valitettavasti sitä ei voi kukaan muu ymmärtää, kuin ihminen, joka on saman kokenut. Ja on turhauttavaa, kun sinä yrität vain auttaa, mutta kun ei..
:hug:

En ole ap, mutta koska lopetit auttamisen ja mitä veljellesi nyt kuuluu? Miten hän reagoi?

Mun mies on raitistunut alkoholisti, ja ennen raitistumistaan ehti hyvän aikaa kupata äitiään niin, että tämän piti ottaa toinenkin työ että olisi selvinnyt taloudellisesti. Sitten tuli äidin mitta täyteen. Poika ei saanut enää jeesiä, ovi oli lukossa ja rahaa oli turha vongata. Mieheni sanoo nykyään, että se oli rakkaudellisin teko jonka hänen äitinsä on tehnyt. Miehen oli PAKKO alkaa ottaa vastuuta omasta elämästään. Oli ulosotot ja kaikki. Mies raitistui, alkoi tehdä töitä ja maksoi velkansa. Ollut raittiina 12v.

Ainut asia, mitä äitisi aikaansaa käytöksellään on juomisen mahdollistaminen. Hän on läheisriippuvainen, sairastunut poikasi vierellä.

Paras paikka hänelle olisi Al-Anon, suosittelen lämpimästi.

Alkoholistillekin olisi suotava mahdollisuus KANTAA ITSE VASTUUTA omasta elämästään. Kärsiä omat mokansa. Jos toinen koko ajan tasoittaa, ei pohja tuli koskaan vastaan eikä poika koskaan joudu kohtaamaan juomisensa seuraamuksia (ellei fysiikka petä).

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
Tuollainen rahallinen auttaminen jos on kyse päihdeongelmaisesta ei ole itseasiassa auttamista ollenkaan vaan sen päihdeongelman ylläpitämistä.

Mä tiedän tän ja mutsikin omalla tavallaan sen tietää. Mä olen mutsille sanonut ihan suoraan, että sitten jos hän täältä ennen mua lähtee, EN aio olla hänen manttelinperijänsä. Siin vaihees broidi on täysin omillaan. Mä en aio olla kainalosauvana. EN. Mulla on nyt sellanen raivo sitä jätkää kohtaan et voisin lyödä, mut tietty mä sitä rakastan ja tavallaan säälin, on se mun broidi kuitenki. Mut tää kykenemättömyys tekeen mitään on niin v**n raastavaa...

Olin auttanut melkein 2 vuotta. Aloitin kun olin 20v, ja melkein jo sössin omat raha- asiani veljeni kanssa. Veljelläni oli masennusta (ei diagnosoitu), käytti joitain huumeita ja joi reilusti. Lisäksi uhkapelejä pelasi.
Maksoin veljen laskun, ostin ruuat + vaatteet ja annoin käyttörahaa. Tein kolmea työtä tuohon aikaan, että sain maksettua sekä omat että veljen laskut. Parhaimmillaan tein 3kk putkeen töitä, sitten 1pvä vapaata ja taas. Ei meinannut riittää siltikään, ensi vuoden alussa saan luultavasti maksettua pois viimeisen erän lainasta, jonka olen veljeni toilailuiden vuoksi ottamaan.
Lopetin, kun sain tukea Kotikanavalta. Kävin psykologilla, joka myös kannusti lopettamaan auttamisen. Veli soitti, ja pyysi taas maksamaan jonkin laskun, ja suuttui, kun sanoi etten maksa. Puoli vuotta meni, ettemme olleet missään yhteyksissä. Sanoin, että voin silloin tällöin ruokaa ostaa (en siis antaisi rahaa, vaan veisin ruokaa), mutta ei käynyt.
Nyt veljellä menee suhteellisen hyvin. Luottotiedot hänellä silloin meni, velkaa noin 10 000e. Tällä hetkellä on töissä, seurustelee ja tällä hetkellä ei ole masennusta. Ja nyt olemme jo yhteydessä, lähes päivittäin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja MissMonkey:
Tuollainen rahallinen auttaminen jos on kyse päihdeongelmaisesta ei ole itseasiassa auttamista ollenkaan vaan sen päihdeongelman ylläpitämistä.

Mä tiedän tän ja mutsikin omalla tavallaan sen tietää. Mä olen mutsille sanonut ihan suoraan, että sitten jos hän täältä ennen mua lähtee, EN aio olla hänen manttelinperijänsä. Siin vaihees broidi on täysin omillaan. Mä en aio olla kainalosauvana. EN. Mulla on nyt sellanen raivo sitä jätkää kohtaan et voisin lyödä, mut tietty mä sitä rakastan ja tavallaan säälin, on se mun broidi kuitenki. Mut tää kykenemättömyys tekeen mitään on niin v**n raastavaa...

Se että ei suostu kupattavaksi ja maksa laskuja ei tarkoita sitä ettei sitä läheistä rakastaisi :)

Se että ei suostu kupattavaksi ja maksa laskuja ei tarkoita sitä ettei sitä läheistä rakastaisi :)

Kyllä mä sen tiedän. Ja mä en voi ymmärtää etteikö muka mutsikin tietäis.

Kyllä mä sen tiedän. Ja mä en voi ymmärtää etteikö muka mutsikin tietäis.

Läheisriippuvainen saa suhteesta jotaki itselleeki, vaikka kärsiikin ehkä. Mahdollisesti tyydytyksen tunnetta siitä että joku on "riippuvainen" rahallisesta tms. avusta, tunne että on tärkeä toiselle. Hyvin sairas suhdehan se on - molemmin puolin. Mutta jos tuonne päihdelinkkiin saat äitisi katsomaan, tai ehkä tulostettua materiaalia luettavaksi? Tosin se ei auta jos ei itse halua tilanteeseen muutosta.

Olin auttanut melkein 2 vuotta. Aloitin kun olin 20v, ja melkein jo sössin omat raha- asiani veljeni kanssa. Veljelläni oli masennusta (ei diagnosoitu), käytti joitain huumeita ja joi reilusti. Lisäksi uhkapelejä pelasi.
Maksoin veljen laskun, ostin ruuat + vaatteet ja annoin käyttörahaa. Tein kolmea työtä tuohon aikaan, että sain maksettua sekä omat että veljen laskut. Parhaimmillaan tein 3kk putkeen töitä, sitten 1pvä vapaata ja taas. Ei meinannut riittää siltikään, ensi vuoden alussa saan luultavasti maksettua pois viimeisen erän lainasta, jonka olen veljeni toilailuiden vuoksi ottamaan.
Lopetin, kun sain tukea Kotikanavalta. Kävin psykologilla, joka myös kannusti lopettamaan auttamisen. Veli soitti, ja pyysi taas maksamaan jonkin laskun, ja suuttui, kun sanoi etten maksa. Puoli vuotta meni, ettemme olleet missään yhteyksissä. Sanoin, että voin silloin tällöin ruokaa ostaa (en siis antaisi rahaa, vaan veisin ruokaa), mutta ei käynyt.
Nyt veljellä menee suhteellisen hyvin. Luottotiedot hänellä silloin meni, velkaa noin 10 000e. Tällä hetkellä on töissä, seurustelee ja tällä hetkellä ei ole masennusta. Ja nyt olemme jo yhteydessä, lähes päivittäin :heart:

Olen aidosti iloinen sekä sinun että veljesi puolesta. Joskus näinkin päin näissä jutuissa. :)

Yhteistyössä