Mä olen tyrmistynyt miten yksinhuoltajia kohdellaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BananaMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

BananaMama

Vieras
Ollaan miehen ( ei naimisissa) kanssa asuttu eri paikkakunnilla nyt puolisen vuotta hänen työnsä vuoksi. Hän on siis kirjoilla siellä ja minulla on oma vuokra-asunto. Minun työni vuoksi joudumme nyt vaihtamaan asuntoa ja voi luoja miten vaikeaa tämä on ollut! Kukaan ei halua vuokrata yksinhuoltajalle asuntoa. Kaikki ilmeisesti olettavat, että olen työtön luuseri ja elän sossun tuilla. Suurempi ihmetys ihmisille tuntuu olevan se, että mies on mukana kuvioissa. Saan sääliviä katseita ja kommentteja ihmisiltä. Tää menee kyllä henkisesti rankemmaksi olla yksinhuoltaja kuin olla erossa miehestä suurin osa vuotta.

Hassua, mä olen oikeasti yksinhuoltaja, enkä ole koskaan kokenut mitään tuollaista. Ennemminkin täällä ollaan yllättyneitä kun mies ei ole kuvioissa mukana, ja kaikki olettavat minun käyvän töissä jne.

Siellä nyt on muuten vaan tiukkaa vuokrakämpistä tai sitten vika on muualla kuin yh jutus. esim jos oot huoran tai narkkarin näköinen. mikäs sen parempi vuokralainen kun sossun asiakas, aina 100%vuokra, sossu vielä maksaa!!! kyllä se vika nyt sori vaan ihan muualla on.

En ole yksinhuoltaja, mutta huivipäinen ja ihmiset kuvittevat eletään sossun tuilla. Ajattelin liimata otsaani lapun omaisuuksistani ja tuloista. Eli et ole ainoa vaikka asia on eri.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Mä sain kerran tosi alentavaa kohtelua.
Kävin kattomassa vuokra-asuntoa ja sitä ei vuokrattu sen takia, koska mukana ei olis ollu miestä.

niin no eikait jos olit miehen kanssa muuttamassa ja hän ei ollut paikalla.

Olen ihan totaaliyksinhuoltaja -
kohtelu on ollut aivan asiallista - pankista saan uuteen asuntoon lainaa 200000,
lainaa olisin saanut myös hoitovapaalla ollessani.
Nyt olen työelämässä takaisin - vakituisessa paikassani.
Toki on entinen asunto vakuutena.
Olen erityisesti korostanut , että perheeni on minä ja pieni tyttäreni.

Veikaan minäkin että kohteluun on joku muu syy kuin 'yksinhuoltajuus' epäily.

Jos "miehesi" asuu "tilapäisesti" toisella paikkakunnalla ja on kirjoilla siellä, niin teillä on vain seurustelusuhde muiden ihmisten kannalta. Olet todellakin yksinhuoltaja ja tämä miespuolinen muuallla asuva henkilö ei ole millään tavalla mukana muiden silmissä teidän asunnonhakuprojektissa.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Mä sain kerran tosi alentavaa kohtelua.
Kävin kattomassa vuokra-asuntoa ja sitä ei vuokrattu sen takia, koska mukana ei olis ollu miestä.

niin no eikait jos olit miehen kanssa muuttamassa ja hän ei ollut paikalla.

En ollu muuttamassa miehen kans ku lasten kans.
Vuokranantaja kysy ihan että yksinkö ajattelit tähän muuttaa lasten kans?
Sen jälkeen tuumas että ei oo kyllä ihan meille soveltuva asunto.

hassua. Itse vuokraisin mielummin yksinhuoltajalle. Pareissa on se huono puoli, että yleensä haluavat kuitenkin muuttaa omistusasuntoon ja heillä on siihen myös varaa (kahden aikuisen tulot). Yksinhuoltaja voi toki olla luuserisosiaalipummi, mutta todennäköisemmin haluaa itselleen ja lapselleen katon päänsä päälle ja hänestä voi saada pitkäaikaisen vuokralaisen.

Yhteistyössä