Mä olen vissiin saanut koiran rääkkääjän maineen :) No, koitan selittää parhaani mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WhiteSnow
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä, kissoilla ja koirilla on todellakin eroa. Koitapa saada kahdeksan kissaa vetämään rekeä umpihangessa. Noup. Jos kutsut kissaa, se usein ottaa viestin vastaan ja palaa asiaan halutessaan. 5000 vuotta sitten kissoja palvottiin jumalina, eikä ainakaan noi meidän kissat ole vielä unohtaneet sitä.

Kissa on miltei poikkeuksetta pomo perheessä, jossa on sekä koira että kissa. Kissoillakin on keskinäiset hierarkiansa, jonka yläpäässä on useimmiten leikkaamaton narttukissa. Kastraattikollit ovat niitä löllyköitä.

En nyt nähnyt ap:n alkuperäisessä tekstissä mitään ihan kauheaa, mutta mielipiteeni on edelleen suunnilleen aiemmin kirjoittamani kaltainen: Ihmisen ei tarvitse puuttua tähän arvojärjestyksen kehittymiseen, ylläpitoon tai ainakaan alkaa muuttamaan sitä. Jos kisa haluaa olla pomo, trust me, se sen paikan kyllä pystyy ottamaan. Jos koira hyppii nenille, kissa räppää sitä turpaan riittävän monesti. Ei siinä omistajan makkarasulkeiset auta yhtään mitään.

Voisitko kertoa mahd yksityiskohtaisesti tämän hyökkäilyn ja tilanteen? :D Pentukissat ei varmaankaan asiaa vielä ymmärrä. Ja milloin pitäisi ymmärtää ja mitä rangaistukseksi? :)

lapset istuivat katsomassa tv:tä, kissa hyökkäsi suoraan kasvoille. Ja kyllä, maalla kasvaneena ja elukoita paljon nähneenä se ei ole normaalia. Kissa ei ollut enää pentu.
Kissatkin voivat seota tai esim kuten tutulleni kävi niin sai jonkun kohtauksen lienee aivoverenvuodon tai kasvaimen takia. ( juoksi pää edellä ovea päin monta kertaa )

Kyllä, kissoilla ja koirilla on todellakin eroa. Koitapa saada kahdeksan kissaa vetämään rekeä umpihangessa. Noup. Jos kutsut kissaa, se usein ottaa viestin vastaan ja palaa asiaan halutessaan. 5000 vuotta sitten kissoja palvottiin jumalina, eikä ainakaan noi meidän kissat ole vielä unohtaneet sitä.

Kissa on miltei poikkeuksetta pomo perheessä, jossa on sekä koira että kissa. Kissoillakin on keskinäiset hierarkiansa, jonka yläpäässä on useimmiten leikkaamaton narttukissa. Kastraattikollit ovat niitä löllyköitä.

En nyt nähnyt ap:n alkuperäisessä tekstissä mitään ihan kauheaa, mutta mielipiteeni on edelleen suunnilleen aiemmin kirjoittamani kaltainen: Ihmisen ei tarvitse puuttua tähän arvojärjestyksen kehittymiseen, ylläpitoon tai ainakaan alkaa muuttamaan sitä. Jos kisa haluaa olla pomo, trust me, se sen paikan kyllä pystyy ottamaan. Jos koira hyppii nenille, kissa räppää sitä turpaan riittävän monesti. Ei siinä omistajan makkarasulkeiset auta yhtään mitään.

kissa voi tehdä myös pahaa jälkeä, siksi mielestäni ihmisen on hyvä puuttua siihen sisällä. Ulkona on eri asia, siellähän ne pääsee karkuun tarvittaessa. Tosiaan , kerrostalokämppä aivan eri juttu.

Joo, mun mielestä sun on turha edes selitellä. Palstalaiset veti jotain ihme kierroksia siitä edellisestä ketjusta, ja aivan turhaan. Mielestäni olet toiminut ihan järkevästi, eikä se ole väärin opettaa koiralle, että kissa saa ruoan ensin.

Tsemppiä jatkoon, osaat varmasti hoitaa eläimiäsi parhaalla mahdollisella tavalla! :) Älä välitä nillittäjistä, pääasia, että teidän lemmikit VOIVAT HYVIN, ja sinä varmasti tiedät palstalaisia paremmin, mikä tilanne kotonanne on!

[QUOTE="vieras";26973452]Mäen tajunnut, mitä teit väärin. Koira voi halutessaan kuitenkin tappaa kissan, jos se erehtyy luulemaan, ettei kissa ole sun suosiossa. Mielestäni teit ihan oikein ja ihmiset ylireagoivat ja olivat todella ilkeitä. Meni kiusaamiseksi ja vittuiluksi [/QUOTE]

Näin, samanlaiset fiilikset jäi. Perusmeininkiä palstalaisilla, kun kokee, että joku tekee väärin (kun on siis itse eri mieltä), lähtee meininki lapasesta ja aletaan joukolla vittuilemaan ja kiusaamaan.

Minusta hitaasti kulkeminen ja maan haistelu ei ole liikuntaa :( Totta, se väsyttää mutta fyysistä kuntoa se ei pidä yllä. Meillä haistelupuoli hoidetaan metsässä jälkiharjoituksillla ja lenkit on sitten oikeita lenkkejä.
Meillä sai milloin kissa, milloinn koirat ensin ruuan, eikä koirat kissaa jahdanneet. Mutta samahan se miten ne opettaa ja kouluttaa, kunhan homma toimii. Silloinhan se ei toimi, jos jompikumpi stressaa toista jahtaamisella jne.

Minusta hitaasti kulkeminen ja maan haistelu ei ole liikuntaa :( Totta, se väsyttää mutta fyysistä kuntoa se ei pidä yllä. Meillä haistelupuoli hoidetaan metsässä jälkiharjoituksillla ja lenkit on sitten oikeita lenkkejä.
Meillä sai milloin kissa, milloinn koirat ensin ruuan, eikä koirat kissaa jahdanneet. Mutta samahan se miten ne opettaa ja kouluttaa, kunhan homma toimii. Silloinhan se ei toimi, jos jompikumpi stressaa toista jahtaamisella jne.

Liikuntaa hänkin saa, älä hätäile. Ja tässäkin suhteessa löytyy erilaisia koiria. Myös oikea ravinto on tärkeää, siksi vertailin laatua sekä hintoja. Kaupan sapuskoista Hau Hau on laadukkain jos eläinkauppaan ei pääse tai hinta tulee vastaan.

[QUOTE="vieras";26973452]Mäen tajunnut, mitä teit väärin. Koira voi halutessaan kuitenkin tappaa kissan, jos se erehtyy luulemaan, ettei kissa ole sun suosiossa. Mielestäni teit ihan oikein ja ihmiset ylireagoivat ja olivat todella ilkeitä. Meni kiusaamiseksi ja vittuiluksi ja muodostin aikalailla monesta palstalaisesta mielipiteeni uudestaan. Fortunatea esimerkiksi olin luullut ihan mukavaksi, mutta en luule enää, kun hän päätti alkaa nimittelemään, vain, koska oli eri mieltä. Halveksuttavaa.[/QUOTE]

Siihen nimittelyyn vaikutti se, että WhiteSnow oli itse aika ylimielinen siinä ketjussansa.

No joo, mut ylireagoin joka tapauksessa, ei olisi tarvinnut mennä noin kärkkäästi arvostelemaan.
Sekin varmaan kannattee vielä lisätä, etten mä WhiteSnowta läpeensä "typeränä" pidä, vain tässä yhdessä asiassa, muuten olen saanut ihan fiksun ja mukavan kuvan palstapersoonasta.

No joo, mut anteeksi kuitenkin WhiteSnowlle, ei mun olisi tarvinnut noin mielipidettäni ilmaista. :)

Siihen nimittelyyn vaikutti se, että WhiteSnow oli itse aika ylimielinen siinä ketjussansa.

No joo, mut ylireagoin joka tapauksessa, ei olisi tarvinnut mennä noin kärkkäästi arvostelemaan.
Sekin varmaan kannattee vielä lisätä, etten mä WhiteSnowta läpeensä "typeränä" pidä, vain tässä yhdessä asiassa, muuten olen saanut ihan fiksun ja mukavan kuvan palstapersoonasta.

No joo, mut anteeksi kuitenkin WhiteSnowlle, ei mun olisi tarvinnut noin mielipidettäni ilmaista. :)

Ei haittaa :heart: Ja mä jo myönsin että provosin. En mä tod. ole mikään rääkkääjä jolla ei pitäisi eläimiä ollakaan vaan mitä parhain omistaja. Näin olen ainakin kasvattajilta kuullut ja ollaan ihan viikoittain yhteydessä + nähdään usein.

ja eläimet ovat olleet varsin tyytyväisiä ja terveitä mikä tärkeintä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: fortunate
En ole sitä toista ketjua edes avannut, mutta tuo ap:n juttu vaikuttaa mun mielestä ihan järkevältä. Ilmeisesti jossain on ollut jotain porua?

Meillä on koira, joka halutessaan voisi tappaa kissan. Alku olikin vähän hankalaa, koska oli todella kiinnostunut kissasta ja kissa ei pidä koirista ollenkaan. Pelko oli, että koira tunkee uteliaisuuksissaan liian lähelle, kissa alkaa antamaan vasenta suoraa, josta koira ehkä hiiltyy ja päästää kissan päiviltä. Koira ei ole kissanvihaaja, mutta alussa kun en vielä tuntenut koiraa, en voinut olla varma että mitä tapahtuisi. Nyt ovat kyllä hyvää pataa, eivät nyt ylimpiä ystäviä kuitenkaan, mutta tulevat toimeen. Nyt meillä on hoitokoira, joka yrittää pomottaa kissaa ja tämän asian kanssa väännetään..

No mä tartuin siihen aiempaan ketjuun juuri siitä syystä että uudet koiranomistajat lukevat liikaa kasvatus- ja koulutusohjeita netistä, eivätkä tukeudu osaavien koiranomistajien, koirakoulujen ohjaajien tai ihan kouluttajien neuvoihin!

Netissä on PALJON jopa vaarallisia neuvoja ja ohjeita koulutukseen, niitä neuvoja ei ikinä saa ottaa suoraan, vaan parempi kysyä toista mielipidettä.

Se että joku tunnin syöttää kissalle makkaraa kiusaten koiraa "oikean" laumajärjestyksen saamiseksi kertoo siitä miten pihalla tämä ihminen oikeasti on ja siinä vaiheessa kaikki soveltaminen on lopetettava tyystin ja kysyttävä osaavalta ihmiseltä.

Netti on saatanasta.

[QUOTE="vieras";26975881]No mä tartuin siihen aiempaan ketjuun juuri siitä syystä että uudet koiranomistajat lukevat liikaa kasvatus- ja koulutusohjeita netistä, eivätkä tukeudu osaavien koiranomistajien, koirakoulujen ohjaajien tai ihan kouluttajien neuvoihin!

Netissä on PALJON jopa vaarallisia neuvoja ja ohjeita koulutukseen, niitä neuvoja ei ikinä saa ottaa suoraan, vaan parempi kysyä toista mielipidettä.

Se että joku tunnin syöttää kissalle makkaraa kiusaten koiraa "oikean" laumajärjestyksen saamiseksi kertoo siitä miten pihalla tämä ihminen oikeasti on ja siinä vaiheessa kaikki soveltaminen on lopetettava tyystin ja kysyttävä osaavalta ihmiseltä.

Netti on saatanasta.[/QUOTE

yhä, meillä ei kärsi kissat eikä koirat.

Itse nyt en pidä eläintenrääkkääjänä ihmistä joka nyt vain ei anna koiran jokaiseen kerjäykseen suupalaa. Kyllä koira joutuu katsomaan kun me ihmisetkin syödään, eikä hän joka kerta voi saada siitä suupalaa itselleen. Vai kerjääköhän näillä muilla palstamammoilla rakit pöydän juuressa ruokaa ja sitten nämä hoomoilaset vielä heittelevät herkkupaloja heille pöydästä.
Minusta tuossa nyt ei ollut mitään kauheaa, että koira näki kun kissa söi. Joskus se menee myös niin että koira on jo ruokansa syönyt ja vielä ylimääräistäkin ja kun kissa tulee reissuiltaan kotiin niin hänelle annetaan kissan ruokaa ja koiran on kestettävä se tosiasia. Minä en ainakaan aijo lihottaa koiraani ja aiheuttaa monta terveysriskiä, vaan että koiralle tulee paha mieli kun joku muu syö hänen nenän edessään.

[QUOTE="vieras";26975881]No mä tartuin siihen aiempaan ketjuun juuri siitä syystä että uudet koiranomistajat lukevat liikaa kasvatus- ja koulutusohjeita netistä, eivätkä tukeudu osaavien koiranomistajien, koirakoulujen ohjaajien tai ihan kouluttajien neuvoihin!

Netti on saatanasta.[/QUOTE

yhä, meillä ei kärsi kissat eikä koirat.

Mistä sä olet oppinut näitä "koulutuskeinoja"?
Kuten se makkaransyöttö?
Mistä yleensäkin otat oppeja kokeiltavaksi?
Käytkö koirakoulussa?
Luetko netistä,kirjoista?

lapset istuivat katsomassa tv:tä, kissa hyökkäsi suoraan kasvoille. Ja kyllä, maalla kasvaneena ja elukoita paljon nähneenä se ei ole normaalia. Kissa ei ollut enää pentu.
Kissatkin voivat seota tai esim kuten tutulleni kävi niin sai jonkun kohtauksen lienee aivoverenvuodon tai kasvaimen takia. ( juoksi pää edellä ovea päin monta kertaa )

Meidän monni teki tuota aikuisille nuorempana, pari kertaa joutu kollille ojennuksen tekemään ja sit se loppu. Jos sillon olis ollut lapsia talossa niin tilanne olis meilläkin varmaan ollut toinen.
Ihan suht normaalina kissana tuo kolli sit eli siihen asti kunnes kroppa petti.

Täältä ilmoittautuu toinen rääkkääjä, olen ruokaillut koirieni edessä tunnin ruokailuhetkiä, jos meillä on vieraita. Koirat valitettavasti eivät saa yhtään mitään meiltä, koska heidän ei kuulu saada ihmisten ruokapöydästä yhtään mitään namupaloja. Emme opeta heitä sellaiseen.
Olen siis syyllistynyt törkeään kohteluun, toinen koirista nimittäin oli välillä keittiössä ja näki kun ruokailin muiden ihmisten kanssa.
Kyllä kai koiran pitäisi saada syödä aina silloin kun joku muukin syö, oli kyseessä hamsteri tai kissa.

Kerran myös ruokin akvaariokalamme koiriemme nähden, kalat uivat pintaan nappailemaan ruokaansa. Koirat joutuivat tuijottamaan tätä tapahtumaa ja toivo ettei heille jäänyt pahoja traumoja siitä, että kalat söivät, eivätkä he sillähetkellä saaneet mitään.

[QUOTE="...";26975957]Täältä ilmoittautuu toinen rääkkääjä, olen ruokaillut koirieni edessä tunnin ruokailuhetkiä, jos meillä on vieraita. Koirat valitettavasti eivät saa yhtään mitään meiltä, koska heidän ei kuulu saada ihmisten ruokapöydästä yhtään mitään namupaloja. Emme opeta heitä sellaiseen.
Olen siis syyllistynyt törkeään kohteluun, toinen koirista nimittäin oli välillä keittiössä ja näki kun ruokailin muiden ihmisten kanssa.
Kyllä kai koiran pitäisi saada syödä aina silloin kun joku muukin syö, oli kyseessä hamsteri tai kissa.

Kerran myös ruokin akvaariokalamme koiriemme nähden, kalat uivat pintaan nappailemaan ruokaansa. Koirat joutuivat tuijottamaan tätä tapahtumaa ja toivo ettei heille jäänyt pahoja traumoja siitä, että kalat söivät, eivätkä he sillähetkellä saaneet mitään.[/QUOTE]

Joo, no tämän kirjoituksesi perusteella sä et näköjään ole edes nähnyt sitä ap:n viestiä tai sitten et vain ymmärtänyt siitä keskustelusta YHTÄÄN MITÄÄN.

[QUOTE="...";26975957]Täältä ilmoittautuu toinen rääkkääjä, olen ruokaillut koirieni edessä tunnin ruokailuhetkiä, jos meillä on vieraita. Koirat valitettavasti eivät saa yhtään mitään meiltä, koska heidän ei kuulu saada ihmisten ruokapöydästä yhtään mitään namupaloja. Emme opeta heitä sellaiseen.

Kerran myös ruokin akvaariokalamme koiriemme nähden, kalat uivat pintaan nappailemaan ruokaansa. Koirat joutuivat tuijottamaan tätä tapahtumaa ja toivo ettei heille jäänyt pahoja traumoja siitä, että kalat söivät, eivätkä he sillähetkellä saaneet mitään.[/QUOTE]

Meillä ollaan niin saakelin julmia, että koirat katsovat keittiön ovelta kun ihmiset syövät. Ei ole asiaa keittiöön, saati pöydän viereen napottamaan. Ovelta saa kyllä katsella. Selvää lienee myös, ettei pöydästä tipu herkkuja. Lapset saattavat joskus pikkukakkosta katsellessa napostella samalla viinirypäleitä tai muita herkkuja, ja koira joutuu kuolaten katsomaan etäältä.

[QUOTE="vieras";26975980]Joo, no tämän kirjoituksesi perusteella sä et näköjään ole edes nähnyt sitä ap:n viestiä tai sitten et vain ymmärtänyt siitä keskustelusta YHTÄÄN MITÄÄN.[/QUOTE]

Luin ja ymmärsin, ja järkeilin sen päässäni että yhtä traumatisoivia tilanteita ovat siis joidenkin mielestä ne kun koira joutuu katsella kun ihminen syö. Olen minäkin syönyt koirani edessä makkaraa ja voi itku kun en hänelle sitä anna.
Mitä kauheaa siinä siis on, jos joku koulutussyistä syöttää kissalleen makkaraa ja koira katselee tätä tapahtumaa. Siinä ei tapahtunut koiralle yhtään mitään pahaa.
Samalla tavalla hän joutuu joskus katsomaan muidenkin syömistä, niin ihmisten kuin akvaariokalojenkin jos asia nyt vedetään niin överiksi kuin itse vedin.

Meidän monni teki tuota aikuisille nuorempana, pari kertaa joutu kollille ojennuksen tekemään ja sit se loppu. Jos sillon olis ollut lapsia talossa niin tilanne olis meilläkin varmaan ollut toinen.
Ihan suht normaalina kissana tuo kolli sit eli siihen asti kunnes kroppa petti.

Mä en salli tuota, lapset ensin. Ojennukseen toki yritin mutta ei auttanut. Kissalla on terävät kynnet ja voivat saada peruuttamattomia haavoja aikaan.

[QUOTE="...";26976007]Luin ja ymmärsin, ja järkeilin sen päässäni että yhtä traumatisoivia tilanteita ovat siis joidenkin mielestä ne kun koira joutuu katsella kun ihminen syö. Olen minäkin syönyt koirani edessä makkaraa ja voi itku kun en hänelle sitä anna.
Mitä kauheaa siinä siis on, jos joku koulutussyistä syöttää kissalleen makkaraa ja koira katselee tätä tapahtumaa. Siinä ei tapahtunut koiralle yhtään mitään pahaa.
Samalla tavalla hän joutuu joskus katsomaan muidenkin syömistä, niin ihmisten kuin akvaariokalojenkin jos asia nyt vedetään niin överiksi kuin itse vedin.[/QUOTE]

No ethän tajunnut, tuostakaan tekstistäsi päätellen. :D

Se "koulutus" oli loistava esimerkki miten EI kuulu tehdä, siinä mielessä sillä oli kyllä koulutusarvoa.

[QUOTE="vieras";26976056]No ethän tajunnut, tuostakaan tekstistäsi päätellen. :D

Se "koulutus" oli loistava esimerkki miten EI kuulu tehdä, siinä mielessä sillä oli kyllä koulutusarvoa.[/QUOTE]

et tainnut lukea ihan kaikkea mitä kirjoitin? Kyse ei ollut mistään koulutus-tilanteesta.
Mä toimin normaalistikin niin että se kerjäävä koira saa aivan viimoisena sen herkkunsa. Kerjääminen ei ole ok ja piste.
Nyt vaan sattui niin että makkaran palanen unohtui siihen ja todellakin olin kiitollinen noin ihanasta koirasta joka sitä jaksoi kuola valuen oottaa.

Yhteistyössä