mä oon ihan järkyttynyt mitä tyttö puhui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
on aiemmin maininnut siitä että pappa on lyönyt. nytten eilen rupesi juttelemaan kaikenlaista ja yhtäkkiä kertoi kuinka pappa oli laittanut kepi tänne ja näytti haaraväliä. koitin kaarrellen kysyä mutta ei oikein kunnolla saanut selvää. tyttö on 4vuotias ja käy siellä mummolassa sillon kun on isäviikonloppu. isä asuu kyllä omassa asunnossa mutta jostain syystä ei ota tyttöä sinne,hänellä on uusi nainen ym. tuosta lyömisestä keskustelin tytön isänkanssa mutta eihän se uskonut eikä tehnyt asialle mitään. nyt se on ulkomailla joten voidaan puida tätä vasta viikonpäästä. en usko että mitään silti tekee. kertokaa miten tämmöisessä asiassa voi ylipäätään edetä. tyttö ei kuitenkaan osaa asioista vielä kunnolla puhua. silti se haluaa kovasti mennä sinne mummulle,vaikkei papastaan pidäkkään. mummu on tärkeä. en ole päästämässä tyttöä sinne,en enää tän jälkeen.

Jos epäilet lapsen hyväksikäyttöä, ota ehdottomasti yhteyttä viranomaisiin eli soita poliisiin ne ohjaa kyllä sieltä oikeaan paikkaan missä teidän asiat käsitellään.

Kysy apua esim. neuvolasta. Hoida asia rauhallisesti mutta päättäväisesti ja perin pohjin. Olisi hyvä jos et näyttäisi tytölle tunnekuohua jonka epäilysi sinulle aiheuttaa. Selvitä asia mutta puhu ammatti-ihmisten kanssa ensin ettei tule pahempia traumoja turhaan kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja provooo:
Provo selvästi. Mut jos ei oliskaan niin ole nyt hyvänen aika sentään yhteydessä sinne mummolaan!

taidat olla jotenkin sairas? mulla ei ole niille asiaa,jos menen sinne niin luultavasti kävisin sen ukon päälle! tämmönen asia kyllä hoidetaan ihan toisella tapaa. ensin täytyy odottaa se isä sieltä reissusta ja keskustella senkanssa. sen jälkeen ottaa yhteyttä johonkin,minne sit pitääkään. ei kait tuollaista voi lapsi keksiäkkään. en vain ymmärrä että miten keppi se olisi ollut. kaksin se ei kuitenkaan ole ollut käsittääkseni sen papankanssa. tää on jo reilun 70.

Mikäli epäilet hyväksikäyttöä ota välittömästi yhteys lastensuojeluun, jonka kautta lapsesi saa tarvitsemansa avun ja sitä kautta osaavat kyllä ottaa selville mitä on tapahtunut ja mitä ei.

oliskin toi 4v neuvola kohta edessä,voisin vaikka maanantaina varata sen ja mainita tämmöisestä. itse en enää keksi miten voi asiasta kysyä tytöltä. se mainitsi tässä illalla asiasta viä miehellekkin. mitään muita merkkejä en oo ollenkaan huomannut,täysin normaali ikäisekseen. kun vaan ajattelenkin asiaa niin rupee itkettään ja suututtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mustikkatassu:
mie ottaisin yhteyttä soskuun, sille hkölle jonka kanssa olette tapaamisista ja elareista sopinut,jos kys. hlöä ei enää tavattavissa ole niin jollekin joka hoitaa samoja tehtäviä

lastenvalvojalla sovittiin isyydentunnustuksessa elareista mutta tapaamisista ei ole sovittu. muutimme toiselle paikkakunnalle parivuotta sitten joten sinne vanhaan emme pääse.
ajaako lastenvalvoja myös tämänkaltaisia asioita?

Mä ehkä soittasin asiasta neuvolaan,heti maanantaina..Ehdottaisin jos vois saada vaikka lastenpsykologille aikaa varattua tms.tämmönen ihminen olisi varmasti paras vaihtoehto selvittämään asiaa tytöltä,ilman että tyttö joutuu hämmentymään tms..Toivottavasti mitään pahaa ei oo tapahtunut.Voimia! :hug:

mä kävin googlesta etsimässä tietoa ja viisastuihan siellä huimasti. otan maanantaina heti yhteyttä kunnan lastenvalvojaan joka varmasti osaa kertoa kelle pitää soittaa ja varata aikaa. kiitos että sain purkaa mieltäni.

soitin sossuun ja juttelin asiasta. perheneuvolaan piti aika varata ja siellä enemän keskustella asioista. soittavat mulle kun ovat päättäneet kuka asiaa rupee ajaan. toivottavasti nopeesti

Yhteistyössä