Mä oon miettinyt. Ero, exän sukunimi, uus suhde, vauva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex ja uus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex ja uus

Vieras
Mä oon alkanut miettiin, että onko sellanen ihan hoopoo, kun jos mä joskus uuden miehen kanssa saan lapsen, niin vauvahan on ensialkuun mun nimellä :/ Ja mulla siis on exän sukunimi, jota en aio enää tyttönimeksenikään muuttaa. Vaihdan nimeä ainoastaan, jos menen vielä naimisiin.

Onko se jotenkin hullua saada lapsi miehen kanssa, jonka lapsella on sukunimi äidin ex-miehen mukaan, niin kuin lapsi olisi exän :( Mitähän ne miehet keskenään siitä tykkää...

Pölöpölö..mikä selitys, mutta tajusitteko?

Mun vauvalla on ex-mieheni sukunimi, ex ei siis ole lapsen isä.
Ei siinä mun mielestä mitään outoa ole. Olen itse sen niminen, samoin kaksi isompaa lastani, joten tottakai vauvakin on.
Mutta vauvan isä ei olekaan elämässämme mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen yyhoo:
Ei siinä mun mielestä mitään outoa ole. Olen itse sen niminen, samoin kaksi isompaa lastani, joten tottakai vauvakin on.

Mun mielestä olis vaan jotenkin loukkaavaa ekojen lasten isovanhempia kohtaan olla se viimeinenkin niiden nimellä! Kun eihän se niiden sukuun kuulu!

Alkuperäinen kirjoittaja noora:
eihän sillä vauvalla oo heti sun sukunimeä, vaan suoraan miehen sukunimellä. Ainostaan sairaalassa on tyttö/poika "Virtanen"

mutta ainoastaan jos lapsen äiti ja isä ovat naimisissa ja heillä eri sukunimet. kyllä meillä tyttö oli mun sukunimellä synnärillä, ollaan avoliitossa isänsä kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ex ja uus:

Mun mielestä olis vaan jotenkin loukkaavaa ekojen lasten isovanhempia kohtaan olla se viimeinenkin niiden nimellä! Kun eihän se niiden sukuun kuulu!

Samat sanat. Miltä tuntuis jos uusi miehesi haluais teidän lapselle sen exän tyttönimen?

Alkuperäinen kirjoittaja ex ja uus:

No kenen nimi sillä nuorimmaisella sitten pitäisi olla? Biologisen isänsä, joka ei ole tunnustanut lasta (eikä toivottavasti tunnustakaan, ei edes tiedä isyydestään)? Pitäisikö minun vaihtaa oma sukunimeni takaisin tyttönimekseni, vaikka olen melkein 20 vuotta kulkenut tällä nimellä? Sitten minulla ja vauvalla olisi eri sukunimi kuin isommilla lapsilla. Mieluiten niin, että koko perhe kulkee samalla nimellä. Ex-miestäni ei muuten lainkaan haittaa, että vauva on hänen sukunimellään. Hänen vanhemmistaan en tiedä.

Jos sinä olet Virtanen ja uusi avomiehesi on Nieminen. Teille syntyy esim. tyttölapsi, joka on sairaalassa nimellä Tyttö Virtanen. Sitten voitte ilmoittaa maistraattiin lapsen sukunimeksi Niemisen, kun avomiehesi on lapsen omakseen tunnustanut.

Alkuperäinen kirjoittaja eikö se mee näin:
Jos sinä olet Virtanen ja uusi avomiehesi on Nieminen. Teille syntyy esim. tyttölapsi, joka on sairaalassa nimellä Tyttö Virtanen. Sitten voitte ilmoittaa maistraattiin lapsen sukunimeksi Niemisen, kun avomiehesi on lapsen omakseen tunnustanut.

Juuri noin se menee. Ja jos uutta miestä haittaa se, että lapsi on sairaalassa Virtasen nimellä, niin hän voi toki viedä lapsensa äidin vihille ennen lapsen syntymää...

mulla exän sukunimi ja vauva syntyy siis eri isälle ja sukunimi on sit snnärillä mun mukaan ja vaihdetaan heti isänsä mukaan kuhan keretään... ei jouda enään itselle omaa ukunimeä ottamaan muta ei kai tuolla väliä ole

Alkuperäinen kirjoittaja ex ja uus :
Mä oon alkanut miettiin, että onko sellanen ihan hoopoo, kun jos mä joskus uuden miehen kanssa saan lapsen, niin vauvahan on ensialkuun mun nimellä :/ Ja mulla siis on exän sukunimi, jota en aio enää tyttönimeksenikään muuttaa. Vaihdan nimeä ainoastaan, jos menen vielä naimisiin.

Onko se jotenkin hullua saada lapsi miehen kanssa, jonka lapsella on sukunimi äidin ex-miehen mukaan, niin kuin lapsi olisi exän :( Mitähän ne miehet keskenään siitä tykkää...

Pölöpölö..mikä selitys, mutta tajusitteko?

Naimisissa ollessa ollessa mulla loppuaikana kaksosnimi. Eron jälkeen otin vain omani lapset isän nimellä ja ovessa luki kaksi nimeä. Kuopus kanssani samanniminen, tein hänet eron jälkeen eri miehelle!

Yhteistyössä