Mä oon niin innoissani meidän kesälomareissusta, että tuskin maltan odottaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja En jaksa odottaaaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28660486]4.päivän kulkureitiksi suosittelen 7 sillan tietä Pietarsaaresta Kokkolaan, joka kulkee merenrantaa. Jos aikaa olisi niin kannattaisi Kokkolan Vesiveijarissa käydä pulahtamassa myös. Se on Suomen kattavin uimahalli, jota voi kylpylöihin verrata ja jossa on myös ulkoaltaita. Silti vain uimahallimaksulla. Ehkä teidän paluumatkalla, jos palaatte 8-tietä samoja jälkiä Etelään päin? :)[/QUOTE]

Suurkiitokset vinkeistä, otan niitä ilomielin vastaan! Täytyypä ehdottomasti ajella maisemareittiä. Mikä tiennumero se on?

Täytyykin laittaa tuo Vesiveijari korvan taakse, jospa jossain kohtaa ehdittäisiin siinäkin pysähtymään :)

Kantarellis on ihana hotelli. Aamupala oli mahtava. Huoneessani ei valitettavasti ollut poreammetta, mutta sauna oli. Omasta käynnistäni on kylläkin jo muutama vuosi aikaa. Olispa kiva mennä sinne uudestaan, mutta on sen verran pitkän matkan takana, että jää käymättä.

Reissun suunnittelu oli ihanaa, vielä ihanampaa on sen odottaminen ja kaikkein ihaninta on varmasti sitten olla sillä matkalla.

Mä olen niin innoissani tästä, että tuntuu kuin joulu olisi tulossa :D

Lapset ei tiedä minne mennään ja kauanko ollaan, ainoastaan tietävät että tiettynä päivänä auto starttaa kotipihalta klo 6.00.

Mun matkasuunnitelma on seuraava:
Päivä 1: Vaasaan Wasalandiaan, illalla kirjautuminen hotelli Kantarellikseen, jossa odottaa oma sauna ja poreamme!

Päivä 2: Kunnon aamiainen hotellilla, sen jälkeen päiväksi Tropiclandiaan. Ruokailu kylpylän seisovassa pöydässä. Yöksi taas Kantarellikseen, poreammeen ja saunan kautta puhtaisiin lakanoihin.

Päivä 3. Aamiaisen jälkeen suunnataan koko päiväksi Powerparkiin. Illalla kurvataan idylliseen B&B-majataloon, jossa emännän tekemä iltapala odottaa.

Päivä 4. Jälleen aamupalan jälkeen lähdetään liikenteeseen, tällä kertaa koukataan katsomassa Raippaluodon silta jonka jälkeen suunnataan auton nokka kohti Kalajoen hiekkasärkkiä. Perille päästyämme liotellaan varpaita kylpylä Sanin laineissa ja yövytään kylpylähotellin parhaimmissa huoneissa, jossa parvekkeelta näköala rantaan.

Päivä 5: Aamiaiselta suunnataan Jukuparkkiin, päivä menee leppoistasti eviä kasvatellen vuoroin kylpylässä, vuoroin Jukuparkin liukumäissä.. yöksi kömmitään vielä huoneeseemme ja nukutaan oikein makoisat unet.

Päivä 6: Masut täyteen aamupalalla, pulahdus vielä kylpylän altaille ja sitten puolen päivän jälkeen suunnataan kotia kohti.

Mä oon ihan varma, että tästä tulee aivan huippuloma meille kaikille!

Ja ihan pakko on hehkuttaa, tää on eka kerta kun ollaan noin monta päivää reissussa ja kierretään noin monta paikkaa. Oltais oltu vielä pari päivää pitempään, mutta teinin ripari aiheuttaa sen, että kotiin on palattava halusi tai ei.

tosi ihanat suunnitelmat. Saako kysyä paljonko tulee maksamaan?

Itse en ehkä jaksaisi , tai mulle riittää vähempikin (liian monta kohdetta mun makuun). Mutta jos ei talvi ole tuon takia pihistelyä eli rahatilanne ok, niin mikäs siinä jos te (nuorempina) jaksatte.

[QUOTE="sanna";28660643]Miksi ette yövy Härmän kylpylässä,sehän on aivan powerparkin vieressä![/QUOTE]

Oltiin siellä toissa kesänä, ei ollut ihan semmoinen paikka että haluaisin ehdoin tahdoin sinne toista kertaa. Ainakaan näin pian.

Mukavaa lomaa! Me oltiin just viikko kylpylässä, tai 6 päivää... ja 7 kertaa altailla :D Meillä oli lomalla paljon muutakin ohjelmaa, siks käytiinkin pääsääntöisesti vaan kerran per päivä "kylpemässä". Omassa huoneessa oli vielä sauna, mutta se me lämmitettiin vaan yhtenä iltana.

Mä oon lapsena ja nuorena matkustellut jonkun verran ulkomailla ja ihmettelin pitkälle aikuisikään miten jotkut viittii viettää lomansa Suomessa, kun helposti samalla rahalla pääsis ulkomaillekin. No nyt kun omat lapset on 4 ja 7, niin jotenkin musta on vaan niin ihanan helppoa matkustaa kotimaassa ja miten monipuolinen maa meillä on! Paljon on vielä paikkoja nähtävänä ja koettavana. Tänä vuonna pitäis vielä käydä joko Särkänniemessä tai Muumimaailmassa, mutta mietin myös Puuhamaata. Helsinkiin mennään kaupunkilomalle heinäkuussa. Ihan turisteja sielläkin ollaan, oikeen maalaiset pääsee kaupunkiin!

Hauskaa lomaa teille! Varmasti tulee tosi kiva reissu.

Ihan parhaita reissuja on meille olleet juuri nämä tällaiset. Samanlaisia ollaan tehty. Ja se kanttareillis poreammeineen ja aamupaloineen oli kyllä joka pennin arvoinen :).

Ajattele, miten hienoon paikkaan jonnekin ulkomaille olisitte päässeet tuolla rahalla! Sori, en taho olla ilonpilaaja. Ihana loma varmasti tulossa ihan kotisuomessakin :)
Aina toki pitää olla vähän kriittinen, ja omaan korvaan tuo kuulostaa liiankin suunnitellulta. Tosin oon ite ehkä vähän hetken mieli johteesta asioita tekevä, enkä tykkää varsinkaan lomia suunnitella liian tarkkaan etukäteen.. :)

No eipä parilla tonnilla tuon kokoinen porukka pääse kovin luksukspaikkaan ulkomailla(kaan).

Kuulostaa tosi kivalta ap:n reissu. Mukavaa matkaa!:)

[QUOTE="Vieras";28661124]No eipä parilla tonnilla tuon kokoinen porukka pääse kovin luksukspaikkaan ulkomailla(kaan).

Kuulostaa tosi kivalta ap:n reissu. Mukavaa matkaa!:)[/QUOTE]

No kyllä pääsee. Otettiin äkkilähtö, 4:n tähden hotelli Välimerellä, hintaa hieman alle 1800€. 5-henkinen perhe. Joskus käy tuuri! :)

Tässä googlatessa törmäsin tähän ketjuun. Meillä on parin viikon päästä suunnitelmissa just samanlainen reissu :) Kantarelliksesta oon varannut huoneen porealtaalla ja käydään wasalandiassa ja powerparkissa.

Yhteistyössä