mä oon niin kypsä tähän yöhuutoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
ei jaksa, ei kykene enää.. miksi toi ei voi olla normaalisti nukkuva lapsi.. mikä helkakri sillä on, mikä vika siinä on..
miksi sen tarvitsee joka stanan yö huutaa.. äiti sykkyyn, äiti yks hali.. ÄITIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII |O
ei auta laulut, ei silittelyt, ei halittelut, ei rauhallisesti juttelut.. ei mikään

naapurit herää, mies ei saa nukuttua, mä en saa nukuttua.. lapsi ei nuku...
mä en jaksa enkä halua tätä enää.. luulis että kohta 3v osais jo nukkua, että jossain vaiheessa rauhottuis nämä yöt |O

En osaa auttaa.Mul 4 lasta ollut vauvaiässä,en oo yhtäkään yötä valvonut.En tiiä mist johtuu geeneistä vissiin.Muksut nukkuu edelleenkin melkein päiviin asti kuten vanhempansakin.

Mulle ei oo yösyötöt ollut koskaan edessä.Vasta aamu 06.00 .sit nukuttiin tuonne 10.00 aamuun

mä en jaksa... klo 4.10 alkoi taas itku... sitten huuto, sitten hysteerinen kirkuna jonka seurauksena noustiin sitten lopulta ylös...
tää on ihan älytöntä, ei vastaa että mikä on, huutaa vaan.. huutaa äitiä vaikka mä oon siinä ihan vieressä.. jos laulan niin huutaa ettei saa laulaa, jos kosken niin huutaa ettei saa koskea, jos koitan ottaa syliin huutaa enemmän.. sitten huutaa kun ei ole sylissä, sitten se onkin yhtä ÄITIIISYKKYYNÄITIIHALIII huutoa.. ei toivoakaan että asettuis takas nukkumaan.. jos kannan alakertaan huutaa että haluaa takas yläkertaan, omaan sänkyyn mutta äidin viereen..
mä laitan valot kokonaan päälle ja varmistan että jätkä on hereillä, tarjoan vettä ja puhun rauhallisella äänellä... koitan selittää että on yö, yöllä nukutaan, yöllä ei huudeta eikä karjuta kun muut herää.. mä olen tänäkin yönä halittanut varmaan 10 kertaa että ei se ole edes siitä kiinni... ilalla halitellaan ja suukotellaan että varmasti hellyyttä saa...
nyt tän toisen huudon kohdalla se meni ihan järkyttäväks..
huuto alkoi, menin huoneeseen, koitin rauhoitella, kysyä että mikä on.. huuto yltyi ja koitin halia tarjota vettä, ei vaikutusta... sitte mä en enää jaksanut joten totesin (jätkä oli siis silmät auki ja hereillä) että jos ei kerro mikä on hätänä niin mä menen omaan sänkyyn... (ihan vaan ajattelin koittaa auttaisko...) ei auttanut, kannoin sen meidän sänkyyn ja sitte alkoi se hysteerinen huuto, raivoisa riehuminen... ja totesin miehelle etti tää nyt enää toimi, ei tää voi olla näin että mun pitää pomppia ton metrisen pillinmukaan kokoyön, millon yks hali, yks suukko, vielä tilkka vettä, kaiken koitan ja mikään ei tehoa.. joten kun kerran jätkä oli hereillä niin kannoin alakertaan ja sanoin että nyt pitää rauhoittua, että mä en halittele ennenkuin on rauhoittunut... raivoisa tasajalkaa pomppiminen ja huuto, itku.. kunnes lopulta suostui rauhoittumaan ja sitten halittiin (mä siis olin kokoajan lähellä ja juttelin rauhallisella äänellä) mutta sitten tapahtuikin ylläri käänne... se aloitti saman raivoamisen ja itkun koska halusi vihreän traktorin |O nyt on hiljaista... asiat juteltu aj sovittu... ja mä oon totaalisen väsy ja loppu.. ja nukkumaanhan mä en enää tota laita...

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
ei jaksa, ei kykene enää.. miksi toi ei voi olla normaalisti nukkuva lapsi.. mikä helkakri sillä on, mikä vika siinä on..
miksi sen tarvitsee joka stanan yö huutaa.. äiti sykkyyn, äiti yks hali.. ÄITIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII |O
ei auta laulut, ei silittelyt, ei halittelut, ei rauhallisesti juttelut.. ei mikään

mä en jaksa enkä halua tätä enää.. luulis että kohta 3v osais jo nukkua, että jossain vaiheessa rauhottuis nämä yöt |O

Ehkä juurikin tämä :whistle:

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Minkäikänen kiukkupussi? :hug: :hug:

2v9kk en mä tiiä onko sillä joku jälkijunassa iskenyt eroahdistus vai mikä...
välillä on toki parempia öitä, herätään kerran pienen itkunkera.. mutat nyt on ollut liki joka yö näitä hulluja huutoja.. ne kerrat kun on nukkunut yön heräämättä ilman itkuja on laskettavissa kahden käden sormilla...

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:

Ehkä juurikin tämä :whistle:

no poika huutaa tota äiti sykkyyn, äiti yks hali.. sillon kun on mun sylissä...
että kyse ei oel siitä etteikö sais haleja, suukkoja tai läheisyyttä...

yön unisaldo.. poika sen 5 tuntia, mä ja mies 2,5 tuntia, ja sekin pätkissä.. jippii ja hurraa.. oli kovat suunnitelmat tehdä jotain kivaa tuon ipanan kanssa tänään.. mutta nyt sattunesta syystä mua ei kiinnosta juur mikään.. varsinkin kun tuolla pojan unimäärällä mikään ei suju,mikään ei ole kivaa, mitään ei ilman huutoa tehdä, kaikesta itketään ja rutistaan.. ja mun unisaldolla mä en kestä sitä 5min kauempaa... :| mies sentäs pääs töihin lepäämään...

meillä oli yhteen aikaan niitä kauhukohtauksia lapsella.just tossa 3 v .nurkilla.se huus ja oli niinkuin muka hereillä ja silmät auki mutta ei reagoinut mitään.siinä kauhukohtauksessa lapsi pelkää jotakin ja kun äiti ottaa syliin, se luulee että joku hirviö ottaa siitä kiinni!ei nuo kauhukohtaukset kestä yleensä kauan, mutta muutaman kuukauden ja menee sitten ohi.kuuluu normaaliin kehitysvaiheeseen.jaksamista ja voimahaleja sinne!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ENKELIN SIIPIEN HAVINAA:
En osaa auttaa.Mul 4 lasta ollut vauvaiässä,en oo yhtäkään yötä valvonut.En tiiä mist johtuu geeneistä vissiin.Muksut nukkuu edelleenkin melkein päiviin asti kuten vanhempansakin.

Mulle ei oo yösyötöt ollut koskaan edessä.Vasta aamu 06.00 .sit nukuttiin tuonne 10.00 aamuun

Nämä on just näitä vastauksia mitkä varmaan lohduttaa ja auttaa paljon?

Tosi kiva että teillä on mennyt mukavasti (niin meilläkin) mutta miten tulee mieleen vastailla noin.. vähän myötätuntoa, please.

mä aattelin nyt maanantaina soitta neuvolaan ja kysyä et mitä mä teen.. ei tästä tuu mitään.. että josko jonkun näköinen unikoulu auttais.. tai jotain..

Kysy ap neuvolasta apua, jos olisi siellä jotain vinkkejä. noin ei kyllä joi jatkua :( Järkihän siinä lähtee kaikilta eikä lapsellekaan ole hyväksi kun ei saa nukuttua.

Milloin tuo alkoi? Onko lapsi päivähoidossa?

Alkuperäinen kirjoittaja tsemppiä:
Kysy ap neuvolasta apua, jos olisi siellä jotain vinkkejä. noin ei kyllä joi jatkua :( Järkihän siinä lähtee kaikilta eikä lapsellekaan ole hyväksi kun ei saa nukuttua.

nää huutokonsertot alkoi marras-joulukuun taitteessa... tarhassa on, aloitti sen 1v5kk iässä, on siis yötarhassa n. 2-5 yötä kk siellä... isällään on n5-7vrk kk... ei ole ollut koskaan eroahdistusta, eikä kyllä pahemmin vierastustakaan.. joten en nyt tiedä onko paukahtanut joku semmonen jälkijunassa sitten..

nää huutokonsertot alkoi marras-joulukuun taitteessa... tarhassa on, aloitti sen 1v5kk iässä, on siis yötarhassa n. 2-5 yötä kk siellä... isällään on n5-7vrk kk... ei ole ollut koskaan eroahdistusta, eikä kyllä pahemmin vierastustakaan.. joten en nyt tiedä onko paukahtanut joku semmonen jälkijunassa sitten..

Huutaako lapsi siellä yötarhassakin?

Tuli mieleen, että lapsella on aika monta paikkaa joissa viettää yönsä säännöllisesti, ehkä tuo käytös saattaisi liittyä siihen että lapsi haluaa varmistaa äidin olevan paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja arvailua:

Huutaako lapsi siellä yötarhassakin?

Tuli mieleen, että lapsella on aika monta paikkaa joissa viettää yönsä säännöllisesti, ehkä tuo käytös saattaisi liittyä siihen että lapsi haluaa varmistaa äidin olevan paikalla.

kyllä se itkee siel tarhassakin, ei tosin näin pahoja.. ainakaan kovin usein..
mä oon itse miettinyt ihan samaa, mutta nää on tosissaan alkanut vasta muutama kk sitten, siis pahat yöhuudot... ja kuitenkin on tottunut tarhaan ja isän luona kyläilyyn...
yhdessä vaiheessa olin ihan varma että johtuu noista muualla nukkumisista, mutta se ei seurannut mitään säännöllistä kaavaa.. ja esim joulu/tammikuussa oli yhteensä 4 yötä tarhassa... yhdenkin pätkän oli 2 viikkoa putkeen kotona mun kanssa ja silti noita huutoja oli.. mutat sitten taas sellaisen viikon jälkeen kun oli eka isällään 4 yötä sitten kotona 2 yötä, josta lähti mummolaan 3 yöksi niin ei ollut huutoja... oli noita normi pikkuitkuja...
toinen teoria oli että johtuu illasta aina noi, eli jos illalal on ollut riitelyä ja känää niin nukkuu todella huonosti... paitsi että tämäkään ei oikein sovi.. siis toisinaan on ollut todella hyvä ilta, mene iloisesti ja rauhallisesti nukkumaan.. silti huutaa.. ja sitten taas ilta on ollut hirveä, uhmaa,kiukkua ja huutoa, nukkuu muutoin hyvin mutta herää kerran itkemään ja pyytämään vettä...
kun ei löydy mitään yhtä selitystä :| jos löytyiskin niin olis helpompaa... eipä sillä että tilannetta vois muuttaa... töissä mun on käytävä, työpaikkaa en voi/halua vaihtaa ja isälleen sen on päästävä..

Yhteistyössä