Mä oon niin väsynyt lapsen kaveriin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyranni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tehosi kun minä huusin juuri vastaavan tapaiselle lapsi tyrannille pää punaisena että
- tämä vittu mikään sosiaalitoimisto ole saatana! :kieh:
Tuota ennen oli koetettu selittää kauniisti lapselle (inttää vastaan ja kyse muka terveestä lapsesta)
Sanottu napakasti mutta asiallisesti.
Juteltu lapsen vanhemmille
(nauroi kun meidän nico-petteri nyt vaan on tottunut saamaan haluamansa hänellä on niin ihanan vahva luonne)
Jopa kysyin vanhemmilta että eikö heillä ole varaa ruokkia omaa mukulaansa.
Ja viimeinen pisara, minä karjuin pää punaisena jolloin lapsen vanhemmat :D alkoi minulle vinkua kuinka heidän mussukka tuli kotiin itkien.
No perhana jos ei itse osaa kakaraansa kasvattaa ja käytöstavat on mitä on ja vanhemmatkin nauraa kuinka on vahva luonne ja tottunut saamaan haluamansa niin perhana,
kai minullakin on oikeus (palstan mukaan ei) ;)
omaan rauhaan ja oman perheeni kesken.
Meillä kyse oli lähinnä ruuasta, marssi pöytään ilmoitti että hän nyt syö meillä ei suostunut poistumaan omaan kotiin.
Kiva kun ei voinut tehdä edes kunnon pihvejä kun pitäsi laskea naapurin pentukin mukaan ruokavahvuuteen tai meidän luopua omastamme. Tätä muksua ei myöskään haitannut se jos kauniisti sanoit että meillä on nyt laskettu ruoka ja tästä ei sinulle riitä, vaan tuli pöytään ja sanoi syövänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja urpo vielä;24172200:
Ehkä asiallisesti kannattaa keskustella lapsen vanhempien kanssa. Ei mitenkään provosoivasti. Sopia että ei heti aamusta tulisi leikkimään, vedoten vaikka siiihen etteivät lapset malta syödä kun kaveri on odottamassa leikkimään. Ihan taatusti vanhemmat loukkaantuvat jos sanoo jotenkin ilkeästi heidän lapsestaan, kukapa ei, kyllä minä ainakin pahoittaisin mieleni vaikka kuinka tietäisin että torut lapseni käytöksestä ovat oikeutettuja. Voisit samalla myös kertoa että haluatte muutkin ruoka-ajat pyhittää ja välilläteilläkin on omia juttuja ja menoja. Jospa vaikka vaihtaisitte puhelinnumeroita vanhempien kanssa niin tarvittaessa voisit soittaa "tuletteko hakemaan teidän villen täältä". Minusta tiukalla äänellä voi myöskin lapselle sanoa mutta aika julmaa alkaa huutamaan lapselle, eipä siinä sitten aikuinen ole sen kummoisemmalla tasolla kuin se lapsikaan.

Eihän lapselle ole kukaan huutanutkaan.

Sitä paitsi, me on puhuttu tästä vanhempien kanssa kymmeniä kertoja. Ihan asiallisesti. Ei mitään muutosta. Jos soitetaan lapsen kotiin, vastaus on "lähettäkää se tänne".

urpo vielä, ap:han on jutellut lapsen vanhempien kanssa ja sanonut myös tiukasti lapselle että ei tulla tänne heti aamusta. Nämä eivät ole auttaneet ja varmasti ap on kokeillut tätä asiallista linjaa jo monta monituista kertaa.

Sanoisin että soittelet johonkin sosiaalitoimistoon/lastensuojeluun ja juttelet asiasta, että mitä kannattaisi tehdä. Riittäisikö se, että lastensuojelusta kävisivät vähän jututtamassa lapsen vanhempia.

Eihän lapselle ole kukaan huutanutkaan.

Sitä paitsi, me on puhuttu tästä vanhempien kanssa kymmeniä kertoja. Ihan asiallisesti. Ei mitään muutosta. Jos soitetaan lapsen kotiin, vastaus on "lähettäkää se tänne".

Mikähän siinä onkin että nämä mussukat jotka aiheuttaa harmaita hiuksia naapurustossa on näiden mussukoiden vanhempienkin kommentti
-no voi voi jos vaika lähetätte hänet kotiin, ai ei suostu no voi voi en minä nyt kuitenkaan tule hakemaankaan isoa lasta

Meillä on myös ollut samaa pulmaa. Olen kieltänyt kerta toisensa jälkeen tuijottamasta ikkunasta kun syödään tai soittamasta ovikelloa kolmen minuutin välein. Välillä auttaa ja hetkeksi.

En väittänytkään että lapselle olisi huudettu vaan että jotkut sitä ehdottivat, ja tuntuu vain tosi hölmöltä alkaa lapselle huutamaan. Ihan sitä tarkoitin. Mutta sama se mitä täällä sanoo niin heti joku vetää herneet nenään vaikka yritin asiallisesti kirjoittaa. Anteeksi kauheasti, en huomannut että vanhempien kanssa oli jo keskusteltu, anteeksi hirveästi, kamalasti, jouduin samalla laittamaan tässä lapsille ruokaa niin en huomannut tätä seikkaa(ettei tartte naapurissa käydä syömässä meisän lasten). Mutta jos alat lapselle huutamaan niin ilmoitushan voidaan tehdä sinusta, sinä olet aikuinen. Joten muu keino on keksittävä. Ja siis päivällä lapsen kanssa on kotona äidin miesystävä. Olet siis puhunut ihan äidin kanssa? Mites biologinen isä? Onko hän mukana kuvioissa? Ymmärrän hyvin että tuollainen ärsyttää kun itsellä sama tilanne, en silti ole lapsille alkanut huutamaan, niin alas ei viitsi vajota.

Yhteistyössä