Mä oon varmaan ihan tyhmä kun oon jäänyt tälle palstalle koukkuun :DD Haluaako kukaan mua tänne?? =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsunami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsunami

Vieras
Mulle ei edes tule kaksplus lehteä, mutta tämä palsta on saanut koukuttumaan hauskuudessaan kun täällä on kaikenlaisia kivoja keskusteluja :D Olen tällähetkellä 17vuotta, ja täytän 18 tänävuonna, joten eihän minulla ole omia lapsia. Mutta lastenhoito kiinnostaa ja oikeasti olen tosi lapsirakas :)) Ja olen POIKA.. tai mies ;) Siksi varmaan kaikki nyt yllättyvät ja ajatte minut heti pois :--)

Opiskelen lähihoitajaksi, pidän oikeasti ihmisistä paljon, ja lapsista varsinkin ja tulevaisuudessa toivottavasti tulen tätä työtä tekemään :) Oikeastaan tykkään erilaisuudestani kun ei mieslastenhoitajia paljoa löydy, ja sekin on ollut etuna. Koulun ohella illat menee eri perheiden lapsia vahtiessa, oikeastaan viikot on niitä täynnä. Alan pitämään nyt tammikuussa Punaisen Ristin kerhoa ala-asteikäisille. Sen lisäksi olen mukana punaisen ristin nuorisotyöryhmässä, ja monien eri yhdistysten toiminnassa. MLL:n lastenhoitokurssi on käyty ajat sitten. Oikeastaan 8-luokalta asti olen olen tiennyt että tätä minä haluan tehdä, ja on kaikki harjoittelut valinnut lapsiläheisistä paikoista. Viimekesä meni kesätöissä päiväkodilla, sinne yritän saada paikkaa tänäkin kesänä.

Tykkään laajentaa verkostoa. Voisin oikeasti koulun ohella tehdä lastenvahtimis keikkoja toosi paljon jos olisi aikaa! Ja jos olisi perheitäkin enemmän missä käydä : ) On aina kivaa kuinka verkosto laajenee ja ihmiset kertovat toisilleen että meillä kävi tällainen hoitaja ja sitten taas ne alkavat kysellä. Mä jotenkin elän tämän työn kautta, on ihanaa käydä eri perheissä, leikkiä lasten kanssa, nähdä heidän hymyilevän. Yhden perheen kanssa on jo niin hyvät välit syntynyt että olin heillä koko viime viikonlopun (uudenvuoden) pitämässä kolmesta lapsesta huolen. Kun muut juhlii niin mä teen työtä! :D Tämä työ antaa NIIIN paljon tulevaisuuttakin varten, monilla nuorilla ei varmasti ole näin paljon aikaa uhrautua omalle tulevalle ammatilleen. Tuokin viikonloppu jonka tein, niin se meni todella nopeasti, lasten kanssa oli kivaa, ja sai itsekin elää siellä, siinä on oikeastaan suurin palkka. Otin koko viikonlopusta parikymppiä, mä en koskaan voisi ottaa edes enempää, kun ei ole tiukkaa itselläkään ja tietää että toinen on yksinhuoltaja, mä oikeasti inhoan niitä 10e / tunti palkkoja. Mitä mä otan rahaa jos nautin tästä työstä. Itsellä on kuitenkin niin hyvä elämäntilanne.
Senkin takia sitä kerhoa alan pitämään!

Yksi lapsi kysyi kerran ''osaatko sinä laittaa ruokaa?'' Minusta on oikeasti mahtava murtaa kaikkia ennakkoluuloja, miksei mies osaisi hoitaa lapsia, tai laittaa ruokaa. Mä yritän olla hyvänä esimerkkinä, en edes juo tai polta. Yksi äiti sanoi kerran että ''Olet vasta 17 mutta pidät niin hyvää huolta näistä''. Varsinkin poikien kanssa on ollut helppoa ja he ovat helposti samastuneet kun heillä ei ennen ole mies lastenvahteja ollut.

Mä en ikinä haluaisi lapsille mitään pahaa. Ehkä isoin syy miksi olen tähän työhön rakastunut on se, että itsellä on 6 sisarusta.

Mutta ei mun tarkoituksena ollut itseään kehua, vain että kuka olen :) Olis niin kiva rekisteröityäkin tänne, ja jutella teidän kanssa, tämä varmasti antaisi niin paljon opiskeluille ja minunkin elämälle : ) Vaikka koko palsta taitaa olla aikuisia naisia täynnä :D Mä lupaan etten sekaannu teidän mammakeskusteluihin ;)

Vaan kommentoikaa ja kertokaa ajatuksianne :D Kunhan ette ihan minulle naura. Anteeksi jos nyt avauduin, yöaika vaan saa ajatukset aina niin että tekstiä kyllä syntyy : )

[QUOTE="vieras";22831826]Ei teinejä, yök.[/QUOTE]

Sinunlaisia tänne kaikkein vähiten kaivataan ;)

Ja Ap:lle tervetuloa, kaikenkarvaiset palstalaiset on tervetulleita :)
Miespuolisia on mukavaa saada lisää, ja eroat myös massasta aika paljon mikä on hyvä juttu, värittää palstaa!

Hienoa, että saadaan tänne lisää sanavalmiita miehiä. Hauskuuden takia itsekin jäin tänne aikoinaan koukkuun ja ovathan monet keskustelut olleet mielenkiintoisia ja avanneet uusia näköaloja ihmisten mieliin.

tervetuloa vaan! Onhan se teini-ikä kieltämättä kaamea rikos, vaan rangaistusta siitä lusitaan sitten loppuelämä...

Saankos udella, että monesko lapsi olet? Teillä taitaa olla onnellinen perhe sitten, kun olet noin myönteisen mallin saanut asiasta. Mimmoisen kasvatuksen olet saanu, jos siis ei mene liian henkilökohtaiseksi tämä uteliaisuuteni? Oletko mielestäsi jotenkin outo lintu? Eikö tytöt jonota teidän oven takana?

[QUOTE="ihanaa";22831855]tervetuloa vaan! Onhan se teini-ikä kieltämättä kaamea rikos, vaan rangaistusta siitä lusitaan sitten loppuelämä...

Saankos udella, että monesko lapsi olet? Teillä taitaa olla onnellinen perhe sitten, kun olet noin myönteisen mallin saanut asiasta. Mimmoisen kasvatuksen olet saanu, jos siis ei mene liian henkilökohtaiseksi tämä uteliaisuuteni? Oletko mielestäsi jotenkin outo lintu? Eikö tytöt jonota teidän oven takana?[/QUOTE]

Keskimmäinen! :D Eli on tullut vierestä seurattua kun isommat ovat kasvaneet ja muuttaneet pois, ja pienempiä on sitten tullut esimerkiksi vahdittua vähän nuorempana. Mä oikeasti ikävöin lapsuuttani, kyllä mä koen että minut kasvatettiin hyvin, hyvässä ympäristössä kun oli kavereita lähellä. Ja oli tottakai rajojakin. Tuo outolintu kysymys oli kyllä vähän törkeä, mä oikeasti olen ylpeä olen saavuttanut tämän kaiken, kaverit nyt alussa kysyi että ''Miksi vitussa lähihoitajakouluun'', mutta on ne jo osanneet siihen tottua. Miksei tytöt tykkäisi, en mä koe että minussa olisi mitään outoa. Enkä mä ole homokaan jos joku sitä luulee, en mä voisi edes olla että saan tulevaisuudessa omia lapsia!!!! : . )

kai mä voisin tätä palstaa jonkin aikaa koittaa ;D

No tervetuloa vaan. =) Ihan mahtavaa jos sun ikäistäsi ja vielä miestä kiinnostaa lapsien kanssa työskentely. Faktaahan se vaan on, että miespuolinen lastenhoitaja saa ihan varmasti töitä. Toki myös naispuolinen, mutta on se tietynlainen valtti työmarkkinoilla. :) Itsekin opiskelen lastenohjaajaksi, joka on toki hiukan eri asia kuin lähihoitaja, mutta samalla alalla tulevaisuudessa kuitenkin tehdään töitä. :) Vaikutat hyvin fiksulta ja ihmisläheiseltä mieheltä, tosi kaunista että hoidat pienemmällä rahalla yksinhuoltajan lapsia. :) Itsekin olen yh, eikä mulla tosiaan olisi varaa maksaa MLL:n palkkoja. Kyllä minä sinut ainakin tänne toivotan tervetulleeksi. :) Varaudu ennakkoluuloihin ja epäluuloihin, niitä tulee satamaan tämän palstan tuntien. : /

Keskimmäinen! :D Eli on tullut vierestä seurattua kun isommat ovat kasvaneet ja muuttaneet pois, ja pienempiä on sitten tullut esimerkiksi vahdittua vähän nuorempana. Mä oikeasti ikävöin lapsuuttani, kyllä mä koen että minut kasvatettiin hyvin, hyvässä ympäristössä kun oli kavereita lähellä. Ja oli tottakai rajojakin. Tuo outolintu kysymys oli kyllä vähän törkeä, mä oikeasti olen ylpeä olen saavuttanut tämän kaiken, kaverit nyt alussa kysyi että ''Miksi vitussa lähihoitajakouluun'', mutta on ne jo osanneet siihen tottua. Miksei tytöt tykkäisi, en mä koe että minussa olisi mitään outoa. Enkä mä ole homokaan jos joku sitä luulee, en mä voisi edes olla että saan tulevaisuudessa omia lapsia!!!! : . )

kai mä voisin tätä palstaa jonkin aikaa koittaa ;D

ää, anteeksi! Kun emmä sitä törkeäksi tarkoittanu kuiteskaan vaikka näin silmä ristissä tulee kirjoitettua hutiloiden, joten täsmennän. Mä kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä ihmisen kuuluu olla hiukan eksoottinen lintu, kyllä räkättejä piisaa ilmankin. Eli suomeksi se kysymys kuului, että koetko itsesi erikoiseksi vai oletko ihan vaan tavallinen poika jolla on ehkä epätavallinen harrastus (tähän taisit vastata jo). Ja se tyttökysymys ei ollu mitenkään yhteydessä siihen kumma tipu -kysymykseen. Meinasin siis, että eikö siellä jo ole sadan metrin jono pihalla tappelemassa noin ihanasta sällistä. Eikä tää ollu mikään ivakysymys. Olisin varmaan aika nuorena jo ollu ihan lääpälläni tuommoisesta.

Mutta miksi sun tittelinä kulkee Tsunami?

Alkuperäinen kirjoittaja väärinkäsitys;22832040:
ää, anteeksi! Kun emmä sitä törkeäksi tarkoittanu kuiteskaan vaikka näin silmä ristissä tulee kirjoitettua hutiloiden, joten täsmennän. Mä kuulun siihen porukkaan, jonka mielestä ihmisen kuuluu olla hiukan eksoottinen lintu, kyllä räkättejä piisaa ilmankin. Eli suomeksi se kysymys kuului, että koetko itsesi erikoiseksi vai oletko ihan vaan tavallinen poika jolla on ehkä epätavallinen harrastus (tähän taisit vastata jo). Ja se tyttökysymys ei ollu mitenkään yhteydessä siihen kumma tipu -kysymykseen. Meinasin siis, että eikö siellä jo ole sadan metrin jono pihalla tappelemassa noin ihanasta sällistä. Eikä tää ollu mikään ivakysymys. Olisin varmaan aika nuorena jo ollu ihan lääpälläni tuommoisesta.

Mutta miksi sun tittelinä kulkee Tsunami?

Juu, no ei mitään :)
Juu tähän nimimerkkiin ei liity yhtään mitään muuta kuin että kaverit keksi mulle lempinimen ja tuo on muotoutunut sitten vielä siitä lempinimestä. En mä oikeaa nimeä kuitenkaan kehtaa täällä käyttää kun on kuitenkin niin harvinainen nimi, kun on vain muutama sata muuta suomessa.. :P

Olen vähän skeptinen, pidän kaikkia feikkihahmoina, jotka tuntee tarvetta pitää esitelmän itsestään. Mitä sen on väliä kuka tai mikä olet jos haluat osallistua keskusteluun, miksi pitää rakentaa joku hahmo.. että minä olen tällänen ja tollanen, sen ikänen ja teen sitä ja tätä -saanko osallistua keskusteluun. No kuka sua kieltää.

ps. Mutta vaikka olisitkin valehtelija, sulla on silti oikeus kirjotella tänne. Ei täällä ole mikään pakko olla 100% rehellinen. On täällä ennenkin valehdeltu ja keksityt hahmot on hilluneet valtoimenaan. Kuka on ollut patologia ja kuka estaa vailla.

No mää sitten rekisteröidyin = )
Miksi mä nyt tämän kaiken keksisin, tarkoitus oli vain vähän kertoa itsestään ja miksi olen tänne tulossa, en minä tekisi täällä mitään millään feikkihahmolla..

Yhteistyössä