T
tsunami
Vieras
Mulle ei edes tule kaksplus lehteä, mutta tämä palsta on saanut koukuttumaan hauskuudessaan kun täällä on kaikenlaisia kivoja keskusteluja
Olen tällähetkellä 17vuotta, ja täytän 18 tänävuonna, joten eihän minulla ole omia lapsia. Mutta lastenhoito kiinnostaa ja oikeasti olen tosi lapsirakas
) Ja olen POIKA.. tai mies
Siksi varmaan kaikki nyt yllättyvät ja ajatte minut heti pois :--)
Opiskelen lähihoitajaksi, pidän oikeasti ihmisistä paljon, ja lapsista varsinkin ja tulevaisuudessa toivottavasti tulen tätä työtä tekemään
Oikeastaan tykkään erilaisuudestani kun ei mieslastenhoitajia paljoa löydy, ja sekin on ollut etuna. Koulun ohella illat menee eri perheiden lapsia vahtiessa, oikeastaan viikot on niitä täynnä. Alan pitämään nyt tammikuussa Punaisen Ristin kerhoa ala-asteikäisille. Sen lisäksi olen mukana punaisen ristin nuorisotyöryhmässä, ja monien eri yhdistysten toiminnassa. MLL:n lastenhoitokurssi on käyty ajat sitten. Oikeastaan 8-luokalta asti olen olen tiennyt että tätä minä haluan tehdä, ja on kaikki harjoittelut valinnut lapsiläheisistä paikoista. Viimekesä meni kesätöissä päiväkodilla, sinne yritän saada paikkaa tänäkin kesänä.
Tykkään laajentaa verkostoa. Voisin oikeasti koulun ohella tehdä lastenvahtimis keikkoja toosi paljon jos olisi aikaa! Ja jos olisi perheitäkin enemmän missä käydä : ) On aina kivaa kuinka verkosto laajenee ja ihmiset kertovat toisilleen että meillä kävi tällainen hoitaja ja sitten taas ne alkavat kysellä. Mä jotenkin elän tämän työn kautta, on ihanaa käydä eri perheissä, leikkiä lasten kanssa, nähdä heidän hymyilevän. Yhden perheen kanssa on jo niin hyvät välit syntynyt että olin heillä koko viime viikonlopun (uudenvuoden) pitämässä kolmesta lapsesta huolen. Kun muut juhlii niin mä teen työtä!
Tämä työ antaa NIIIN paljon tulevaisuuttakin varten, monilla nuorilla ei varmasti ole näin paljon aikaa uhrautua omalle tulevalle ammatilleen. Tuokin viikonloppu jonka tein, niin se meni todella nopeasti, lasten kanssa oli kivaa, ja sai itsekin elää siellä, siinä on oikeastaan suurin palkka. Otin koko viikonlopusta parikymppiä, mä en koskaan voisi ottaa edes enempää, kun ei ole tiukkaa itselläkään ja tietää että toinen on yksinhuoltaja, mä oikeasti inhoan niitä 10e / tunti palkkoja. Mitä mä otan rahaa jos nautin tästä työstä. Itsellä on kuitenkin niin hyvä elämäntilanne.
Senkin takia sitä kerhoa alan pitämään!
Yksi lapsi kysyi kerran ''osaatko sinä laittaa ruokaa?'' Minusta on oikeasti mahtava murtaa kaikkia ennakkoluuloja, miksei mies osaisi hoitaa lapsia, tai laittaa ruokaa. Mä yritän olla hyvänä esimerkkinä, en edes juo tai polta. Yksi äiti sanoi kerran että ''Olet vasta 17 mutta pidät niin hyvää huolta näistä''. Varsinkin poikien kanssa on ollut helppoa ja he ovat helposti samastuneet kun heillä ei ennen ole mies lastenvahteja ollut.
Mä en ikinä haluaisi lapsille mitään pahaa. Ehkä isoin syy miksi olen tähän työhön rakastunut on se, että itsellä on 6 sisarusta.
Mutta ei mun tarkoituksena ollut itseään kehua, vain että kuka olen
Olis niin kiva rekisteröityäkin tänne, ja jutella teidän kanssa, tämä varmasti antaisi niin paljon opiskeluille ja minunkin elämälle : ) Vaikka koko palsta taitaa olla aikuisia naisia täynnä
Mä lupaan etten sekaannu teidän mammakeskusteluihin 
Vaan kommentoikaa ja kertokaa ajatuksianne
Kunhan ette ihan minulle naura. Anteeksi jos nyt avauduin, yöaika vaan saa ajatukset aina niin että tekstiä kyllä syntyy : )
Opiskelen lähihoitajaksi, pidän oikeasti ihmisistä paljon, ja lapsista varsinkin ja tulevaisuudessa toivottavasti tulen tätä työtä tekemään
Tykkään laajentaa verkostoa. Voisin oikeasti koulun ohella tehdä lastenvahtimis keikkoja toosi paljon jos olisi aikaa! Ja jos olisi perheitäkin enemmän missä käydä : ) On aina kivaa kuinka verkosto laajenee ja ihmiset kertovat toisilleen että meillä kävi tällainen hoitaja ja sitten taas ne alkavat kysellä. Mä jotenkin elän tämän työn kautta, on ihanaa käydä eri perheissä, leikkiä lasten kanssa, nähdä heidän hymyilevän. Yhden perheen kanssa on jo niin hyvät välit syntynyt että olin heillä koko viime viikonlopun (uudenvuoden) pitämässä kolmesta lapsesta huolen. Kun muut juhlii niin mä teen työtä!
Senkin takia sitä kerhoa alan pitämään!
Yksi lapsi kysyi kerran ''osaatko sinä laittaa ruokaa?'' Minusta on oikeasti mahtava murtaa kaikkia ennakkoluuloja, miksei mies osaisi hoitaa lapsia, tai laittaa ruokaa. Mä yritän olla hyvänä esimerkkinä, en edes juo tai polta. Yksi äiti sanoi kerran että ''Olet vasta 17 mutta pidät niin hyvää huolta näistä''. Varsinkin poikien kanssa on ollut helppoa ja he ovat helposti samastuneet kun heillä ei ennen ole mies lastenvahteja ollut.
Mä en ikinä haluaisi lapsille mitään pahaa. Ehkä isoin syy miksi olen tähän työhön rakastunut on se, että itsellä on 6 sisarusta.
Mutta ei mun tarkoituksena ollut itseään kehua, vain että kuka olen
Vaan kommentoikaa ja kertokaa ajatuksianne