Mä pilasin mun hienon verhokankaan! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ompelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ompelija

Vieras
Yritin ommella ihan tollaset suorat verhot. Siis käänsin sivut ja alareunan ja ylös ompelin tankokujan. No lopputulos on se, että nuo sivusaumat jotenki kinnaa koko verhoa ja alakulmat jöpöttää tosi rumasti =(

Mä oon melko varma, että leikkasin kankaan suoraan kun leikkasin "lankapakoa" pitkin, eli kinnasin yhden langan kangaasta ensin.

Auttaisko tuohon jöpötykseen että leikkais nuo sivusaumat pois? Vai mitä mä teen? =(

onko verhojen tarkoitus olla ikkunassa myös suorat? Vai rypytätkö ne? Jos tarkoitus olla suorana, niin laita joku paino sinne alareunaan (esim. vanerisoiro). Jos rypytät, niin mulla ainakin verhot asettuu vasta seuraavana päivänä, ovat alkuun liian sähköiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ompelija:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
tuolla pitkällä sivulla on tapana kinnata noin jos ei ommellessa samalla vähän vedä sitä reunaa toisella känellä. Pura ja ompele uudestaan?

Juuri näin!

Voi ei! Tuo verho on 2,5m pitkä eli pitää purkaa 10m ommelta =O

Kunka leveä kangas sulla on? Ja kunka leveät nuo sun verhosi on? Eikö joku reuna sentään olisi jo sellaine ettei tarvitse ommella? Jos pitää ommella, niin mahdollisimman isolla tikkivälillä. Ja vetäen/autten toisella kädellä niinkuin edellä viksut jo neuvoivat =)

Yhteistyössä