Mä saan lähipäivinä ihan uuden henkilötunnuksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja buj:
Kertokaas ny sit TOSI tyhmälle mikä on jakojäännös. Ei se ainakaa tuon jakolaskun tuloksen eka numero voi olla tai sit mulla ihan väärä SOTU.

15/4 = 3, jakojaannos 3. Eli nelja menee viiteentoista kolme kertaa (4x3=12) ja jaljelle jaa 3 siita viidestatoista.

Alkuperäinen kirjoittaja LucyVanPelt:
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni:
Laskin ihan omankin sotu:n mukaan, mutta laskutoimitus sanoo, että mun viimeinen kirjain pitäis olla joku ihan muu...

Kuules Ninni, et vaan osaa ;) Olen tassa laskeskellut oman, lasten ja sisarusten sotut ja kaikki tasmaa :snotty:

Joo en kyl :D Ei oo matikkapäätä sitten yhään :)

Vaikeesti selitettynä: Jaa oma numero 31(esim.131052308 jaettuna 31). Poista saamastasi luvusta pois pilkun jälkeiset numerot eli 131052308/31=4227493,8064516129032258064516129 -->4227493.

Kerro saamasi luku 31 elikkäs 4227493X31=131052283

Seuraavaksi vähennä alkuperäinen oma lukusi tuosta tuloksesta eli 131052308-131052283=25

Ja nyt vaan katsot mitä lukee taulukossa luvun 25 kohdalla.

Toivottavasti onnistuu:)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja buj:
Täh, tuoko peruste, ett tokavimppa numero pariton.. Mul se on kolmonen ja naiseks oon itteeni aina luullu...taitaapi olla paikallaan tarkka itseni tutkiskelu..

Onko sulla vielä kirjain siellä numeroiden perässä? Mulla on pelkkiä numeroita. Olisi varmaankin pitänyt sanoa, että toiseksi viimeinen MERKKI on naisella parillinen numero ja miehellä pariton numero.

no mitäs se nolla sitte meinaa? mulla kun on meinaan nolla... ja kaikki on numeroita eli ei oo kirjaimia.

Alkuperäinen kirjoittaja wiivi84:
Alkuperäinen kirjoittaja tuolta:
http://koti.mbnet.fi/~thales/tuatara/tuatara.htm

toi on hyödyllinen sivu, jos esim. haluaa tietää, onko jotain pankkitiliä tahi muuta olemassa ja tarkistaa sotut

mä en ainakaa kuuna päivänä käyttäis....

Ei myös täällä tulis mieleenkään moista sivua käyttää

Yhteistyössä