Mä taidan siirtää lapsetkin karppilinjalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitikarppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitikarppi

Vieras
Ite oon karpannut jo kauan, mutta lapsille oon tehnyt tavisruokaa. Ja ihan joka kerran ne vinkuu mun ruokaa ja kun sitä saavat, sanovat että se on niin hyvää.. ja pyytävät usein että teen heillekin "mun" ruokaa. :D

Tein eilen iltapalaksi itelleni karppityyliin munakasrullan, ja nyt lapset söi sen lopun päivälliseksi salaatin kanssa. Oli kuulema ihan superhyvää :D

Joten mitä turhaan mä enää teen tavisruokia, kun paljon paremmin tekee kauppansa karppiversiot ;)

Leivän suhteen oon muutenkin siirtänyt nuo ruisleipälinjalle, tosi harvoin edes vaaleaa tai sekaleipää edes tahtovat. Vielä kun sais nuo sokerista vieroitettua, niin hyvä ois.

En ole ihan niin fanaattinen karppi, että haluaisin kaikkien muidenkin karppaavan ;) Siksi olen laittanut lapsille normiruokaa. Mut ehkäpä tosiaan voisin kotona siirtää nuo karppilinjalle. Syököön sitten koulussa ja tarhassa tavis hiilarimössöä.

En enää karppaa mut oon kyl myös sitä mieltä, että se on paljon terveellisempää kun tämä "normaali" ruokavalio. Mulla vaan iski laiskuus, kun ei löydy oikeen mitään vähähiilihydraattisia valmisruokia.:D

Mut paisuminen on tietty kyllä mahdollista, jos syö sekä rasvoja, että hiilareita.. :/ Mun karppauksen jälkeen teki vieläkin mieli munakkaita tms. ja samalla söin sitä leipääkin ja muuta ja seurauksena muutama kilo lisää.. :whistle: Karppausaikana paino laski kyl ihan kivasti ja ennenkaikkea mukavasti.:)

Alkuperäinen kirjoittaja elina-87:
Mut paisuminen on tietty kyllä mahdollista, jos syö sekä rasvoja, että hiilareita.. :/

Siis tätä mä olen miettinyt kanssa, ja siksi en ole oikein innoissani ollut antamassa "omaa" ruokaani noille lapsille. Mä kun olen tiukalla (keto)dietillä, niin rasvaa on ruuissa paljon..

Mites perheen isi? Karppaako hänkin?

Meillä isi on ainoa este sille, etteikö koko perhe voisi syödä karppiruokaa. Isukki ei tajuu, ei millään. Peruna, pasta ja leipä -- sillä elää ja mitään muuta ei "osaa" tehdä. Ja ärsyttää kun olen iltavuorossa niin liian usein turvautuu ranskiksiin lapsia ruokkiessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ***:
Mites perheen isi? Karppaako hänkin?

Meillä isi on ainoa este sille, etteikö koko perhe voisi syödä karppiruokaa. Isukki ei tajuu, ei millään. Peruna, pasta ja leipä -- sillä elää ja mitään muuta ei "osaa" tehdä. Ja ärsyttää kun olen iltavuorossa niin liian usein turvautuu ranskiksiin lapsia ruokkiessa.

Asun lasten kanssa yksin :)

Alkuperäinen kirjoittaja narikka:
miks ihmeessä lapsien pitäis karpata? en ymmärrä...

Mun tapauksessa siksi, kun tykkäävät karppiruuasta enemmän kuin perusruuasta. Ei niitten "pidä", mutta ajattelin että miksi vaivautuisin tekemään enää kahta erilaista ruokaa kun kuitenkin syövät mieluummin mun ruokavalioni ruuat. Ymmärrätkö?

miks ihmeessä lapsien pitäis karpata? en ymmärrä...

Koska kukaan, edes lapset, eivät tarvirse siinämäärin hiilareita kun ihmiset keskimäärin syövät. Tai edes siinä määrin kun virallisesti suositellaan.

Te jotkat karppaatte, ni ootteko miettinyt että teettekö tota hautaanne asti? Sit kun palaatte normi rytmiin niin kyllä paino tulee alas. Puhuin just yksi kerta kaverini kanssa joka on Personal Trainer, nauro et ei herranjumala sellasia ihmisiä jotka karppaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hoh hoh:
Te jotkat karppaatte, ni ootteko miettinyt että teettekö tota hautaanne asti? Sit kun palaatte normi rytmiin niin kyllä paino tulee alas. Puhuin just yksi kerta kaverini kanssa joka on Personal Trainer, nauro et ei herranjumala sellasia ihmisiä jotka karppaa.

Siis paino tulee takaisin eikä alas.

just,just...

No niinpä. Lapset ei tietenkään ketokarppais, vaan lisäisin heidän ruokavalioon hyvälaatuisia hiilareita. Siis lisää kasviksia ja vihanneksia, täysjyvätuotteita ja marjoja. Pois perunat, pastat ja valkoinen riisi. Ja vehnäjauhot. Sokerinkin vois vaihtaa johonkin luonnollisempaan vaihtoehtoon.

=)

Sä oot hiukan hassu, huomaatko?

ei mene minun jakeluun miksi peruna pitää jättää kokonaan pois? toki kavikset,marjat ja muut listallas olevat on terveellisiä mutta eikö niitä voi lisätä ja vähentää "pahoja hiilareita" miten koulu/päiväkoti ruokailussa? vietkö omat eväät vai ootakko niitten lokkaavan kinkkukiusaksesta potut pois?

Todellakin aion jatka karppilinjaa hautaan saakka. Miksi ihmeessä luopuisin ruokavaliosta, joka tekee mut terveeksi ja hyvinvoivaksi, ja jonka ylläpitäminen ei ole edes vaikeaa? Hulluhan mä oisin jos siirtyisin takasin syömään PAHAA perunaa ja mautonta riisiä ja jokaisen ruokailun jälkeen kokisin niin valtavan väsymyksen, että ois pakko päästä nukkumaan hetkeksi. Puhumattakaan muista ikävistä lieveilmiöistä, joita hiilarihöttöön liittyy.

En näe syytä, miksi luopuisin hyvästä olosta, terveellisesestä ja maukkaasta ruuasta ja loistavasta terveydestä.

Eli karpaten mennään hautaan saakka.

ei mene minun jakeluun miksi peruna pitää jättää kokonaan pois? toki kavikset,marjat ja muut listallas olevat on terveellisiä mutta eikö niitä voi lisätä ja vähentää "pahoja hiilareita" miten koulu/päiväkoti ruokailussa? vietkö omat eväät vai ootakko niitten lokkaavan kinkkukiusaksesta potut pois?

Mun jakeluun ei mene, mikä siinä perunassa on niin loistavaa että sitä pitäisi väkisin syödä? Sehän on pelkkä tärkkelyspommi koko kasvis.
Ja jos vaivauduit lukemaan ollenkaan mun viestejä, niin niissä sanoin että syövät tavisruokaa koulussa ja tarhassa.
Musta on huvittavaa huomata, miten tämä ruokavalio voikaan järkyttää joitakin ihmisiä niin kovasti :D

Ymmärrän täysin miksi jätetään peruna, leipä, vaalee pasta, jauhot pois jne.

koska mua ne ainakin turvottaa ihan kamalasti!!!!!! voisi verrata siihen että jollain tulee maitotuotteista sama, ei kai nekään ihmiset sit niit enää syä?

Yhteistyössä