MÄ TEIN SEN!!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
MÄ JUMAKAUTA TEIN SEN!!!! *tuulettaa vimmatusti*

Junnu on saanut liharuokaa jo vuosia, vaikka muu perhe ei lihaa syökään. Nyt paistelin tuossa peruna-porkkana-linssipihvejä ja junnu tuili kysymään, mikä täällä tuoksuu näin hyvältä. (ne piffit on likalle ja mulle, ei junnulla). Annoin maistaa, kundi nosti peukun pystyyn ja sanoi "JESS...näitä!!". Eikä edes tiennyt sanoessaan syövänsä kasvispihvejä. Joten hei huraa, hi-o-hoi jne, mun ei tarvitse enää tähän huusholliin lihaa ostaa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mieskään halua lihaksia?
Nyt en ymmärrä. Kyllä junnu noista kasvisruuista saa ihan takuulla riittävästi proteiinia ja kasvisproteiinia taitaa olla ne bodareiden proteiinivalmisteetkin.

Siis lihaa? Se on sellainen humoristinen ilmaisu..........

Nyt en ymmärrä. Kyllä junnu noista kasvisruuista saa ihan takuulla riittävästi proteiinia ja kasvisproteiinia taitaa olla ne bodareiden proteiinivalmisteetkin.

Niinkun kasviksia - lihaksia.

Mä olen niin odottanut, jo monta vuotta, ettei mun tarttis tuota yhtä varten tehdä eri pöperöitä. Aina se on ollut sitä mieltä, että liha ja vaan liha on jees. Mutta nyt se ei edes tiennyt, mitä suuhunsa pisti. Ja pakko kehaista, että niistä piffeistä' tuli kyllä ihan sairaan hyviä.

No just siitähän tässä onkin kyse, että junnun mielestä vain liha on ollut miehen ruokaa. MUtta nyt ei edes tajunnut vetävänsä kasvisruokaa vaan sanoi, että jess...tätä...ennenkuin ehdin edes jauhelihapihvejä tarjotakaan.

No mutta onhan sitä vaikka mitä ihania kasvisruokia, joiden luulisi maistuvan. Tee vaikka tomaatti-fetapizzaa tai kukkakaalisosekeittoa tai feta-pinaattipiirakkaa! Vaikka mitä ihanaa, joka ainakin meillä maistuu tosi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja leniah:
Laitas ohjetta kehiin. :p
No enhän mä mitään mitannut, mutta siihen men suurinpiirtein i 6 keskikokoista perunaa raastettuna, 2 isoa porkkanaa raastettuna, 1 dl punaisia linssejä keitettynä, 1 iso sipuli silputtuna, 1 dl korppujauhoja, 2 kananmunaa, 3 tl valkosipulijauhetta, 2 tl valkopippuria. 2 tl chiliä, 1 tl suolaa. Kasvikxset kuullotin ensin oliiviöljyssä ja hieman jäähtyneenä lisäsin muuta ainekset joukkoon. Annoin maustua noin 20-30 min ja paistoin pannulla pihveiksi 4-5 min per puoli.

Yhteistyössä