mää en jaksa enää kohta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa

Vieras
mun pitäs olla maailman onnelisin, mulla on pieni lapsi ja aivan ihana mies...mutku en oo :( oon vaikeesti masentunu ja joka helvetin päivä tuntuu vaan raskaammalta ja ahdistavammalta :( mitä teen?? tiedän että pystyisin olemaan paljo parempi äiti ja avovaimo muttaku tää masennus ;( mikä tähän auttais : ( ihan joku koti konsit mistä vois olla ees vähä apua??? oon käyny jo kerran juttelemassa ammatti ihmisen kans mutta seuraavaan kertaan on aikaa :(

jos oot oikeasti vaikeasti masentunut niin ei pelkkä keskusteluapu riitä tarvitset myös lääkityksen, jotta pystyt sitten paremmin käsittelemään asioita keskustelutilanteissa. Voit mennä vaika päivystykseen jos ei muuten saa lääkäriaikaa nopeasti. Keskusteluapuakin tulisi alussa olla tiheämmin.

nim. kokemusta on

Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa:
mun pitäs olla maailman onnelisin, mulla on pieni lapsi ja aivan ihana mies...mutku en oo :( oon vaikeesti masentunu ja joka helvetin päivä tuntuu vaan raskaammalta ja ahdistavammalta :( mitä teen?? tiedän että pystyisin olemaan paljo parempi äiti ja avovaimo muttaku tää masennus ;( mikä tähän auttais : ( ihan joku koti konsit mistä vois olla ees vähä apua??? oon käyny jo kerran juttelemassa ammatti ihmisen kans mutta seuraavaan kertaan on aikaa :(

valvottaako pienokainen? onko sinulla joku hyvä ystävä joka kuuntelisi?
Mikä masentaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja auttakaa:

valvottaako pienokainen? onko sinulla joku hyvä ystävä joka kuuntelisi?
Mikä masentaa?

ei valvota.. lapsi on kiltti ku mikä :) ja tämä masennus kuulemma ollut jo vuosia ja jäänyt hoitamatta ja nyt sitte menny tosi pahaksi :(

vaikeaan masennukseen ei kotikonstit auta!

ainoa mikä tulee mieleen on liian vähäinen d vitamiinin saanti talviaikaan kun aurinko ei paista. mutta d vitamiiniakaan ei saa syödä liikaa.

toki liikunta tuottaa myös hyvän olon hormoneja, kuten rakkaus, läheisyys, kosketus, seksi. mutta masentuneena välittäjä aineet aivoissa ei käsittääkseni toimi normaalisti.

sinun täytyy saada apua pikaisesti, varaa esimerkiksi omalääkärille aika heti huomenna ja kerro tilanteesi, älä vähättele tunteitasi. hän voisi käsittääkseni laittaa lähetteen psykiatrille.

liikunta, ihan vaan ulkona vaunuttelu
itsestä niskasta kiinni ottaminen ja päätös!
ystävät (nais), tai vertaistuki ryhmä
ei ne miehet tälläisiä ymmärrä...
mä ainakin selvisin ihan näillä joskus kauan sitten.

en syö pillereitä ja käyn psykiatrisella sairaan goitajalla tai siis kävin eka kertaa viikko sitte jyt 2 vk päästä olis uusi aika.. tämä on vaan niin raskasta ku haluaisin olla iloinen ja hyvä äiti mutta se tuntuu niin käsittämättömän vaikelta kun on koko ajan sellainen olo että mikään ei huvita minnekkään ei kiinnosta mennä yms :( rasittavaa olla tekopirteä 24/7 ihan vaan lapsen ja miehen takia vaikka oikeasti tekisi mieli makoilla maassa ja kiljua itke jä huutaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
liikunta, ihan vaan ulkona vaunuttelu
itsestä niskasta kiinni ottaminen ja päätös!
ystävät (nais), tai vertaistuki ryhmä
ei ne miehet tälläisiä ymmärrä...
mä ainakin selvisin ihan näillä joskus kauan sitten.

mä otin itteeni viime viikolla niskasta kiinni ja oli pari ihan jees päivää mutta nyt sit taas ollaan vajottu rutkasti alaspäin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en syö pillereitä ja käyn psykiatrisella sairaan goitajalla tai siis kävin eka kertaa viikko sitte jyt 2 vk päästä olis uusi aika.. tämä on vaan niin raskasta ku haluaisin olla iloinen ja hyvä äiti mutta se tuntuu niin käsittämättömän vaikelta kun on koko ajan sellainen olo että mikään ei huvita minnekkään ei kiinnosta mennä yms :( rasittavaa olla tekopirteä 24/7 ihan vaan lapsen ja miehen takia vaikka oikeasti tekisi mieli makoilla maassa ja kiljua itke jä huutaa :(

sinulla saattaa olla synnytyksen jälkeinen masennus.

ja siinä ei "itseään niskasta kiinnii ottaminen" auta.

toivon todella että varaat itsellesi pikaisesti ajan. soita vaikka neuvolaan ja sitä kautta pyydä aikaa psykiatrille.

Yhteistyössä