Hae Anna.fi-sivustolta

MAADOITUS JA SUOJAUS

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä *, 20.02.2006.

1. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Aivan varmasti sitäkin! Mutta pidän unia paljon monitasosempana juttuna. Jotkut meistä näkevät unia tulevista tapahtumista, jotkut tapaavat omaisia ja läheisiä unimaailmssa. Toiset lähtevät lentelemään ja liikkumaan unitilassa.
    Ne ovat myös viestejä tiedostamattomasta päivätajunnalle.
    Jotkut hienot uniseikkailut ... ovat vain seikkailuja!
    Uni voi olla ovi toisiin maailmoihin...

2. vikriga Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
    Jotkut unet vaan ovat niin toden tuntuisia etteivät lie unia ollenkaan, ainakin niin toivoisi. Viime yönä näin unta ihanasta miesvieraasta. Se ei ollut mikään tuhma tai yhtään moraaliton uni uni. Se mies osasi käyttäytyä ja olla ihana. Mitähän hän lie nähnyt ja kenen kanssa luuli olevansa.

3. kiitos vastauksistanne. Täytyykin pohtia olisiko unet sittenkin alitajunnan tapa irtautua suhteesta ja vain sattumaa, että on tullut samaan aikaan. Olen pyytänyt energiaani eritoten ex-mieheni uudelta tyttöystävältä ja uneni ovatkin koskeneet eniten häntä. Uusi puoliso on minua nuorempi ja painajaiseni ovat olleet välillä hyvinkin lapsellisia. Unissa olemme saattaneet olla samassa tapahtumassa ja olen kampannut hänet mm. kuralätäkköön tai työntänyt vaan pois tieltäni kadulla kävellessäni, näin en toki suunnittelisi tekeväni valveille ollessani. Enää en myöskään valveilla hänelle mitään epäonnea toivo. Ja tämän lapsellisuuden vuoksi olen miettinyt tulevatko unet häneltä pyytämäni energiani vuoksi. onkohan alitajuntani sittenkin kovin lapsellinen tai suhtaudun häneen kovin lapsenomaisesti. Tuntuu, ettei uneni aina ottaisi asiaa tosissaan.

4. Juna Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oliko "ritarisi" ehkä täällä seikkaileva yksilö? :)

5. Amur Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Luultavasti ei ole sattumaa kuitenkaan. Olet (maadoittajan painajainen) tietoisesti nostanut asiaa käsittelyyn tms. Ehkä sattumia ei ole?

6. vikriga Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
    Saattoipa ollakin, en ole varma.

Näin myös unta että olin vielä työelämässä ja aika likaisessa koneverstaassa. Siellä oli työmiehet ronskeja tyypillisiä machoilijoita. Ne nukkuivat työpöydillään mm. hitsauskuonan keskellä. Yksi näytti mulle keskaria ja otin hänet puhutteluun kysymällä yhä uudelleen hyvin lempeästi että mitä pahaa olen muka tehnyt hänelle että olen ansainnut sellaista kohtelua. Jonkin ajan kuluttua asia alkoi hänellekin selvitä että hän oli aikamoinen tomppeli ja että minua ei kohdella sillätavoin. Tyypillä oli osittainen maski päässä. Se näytti minusta enemmän jedimaskilta kuin hitsausnaamarilta. Jäin tuota hieman ihmeissäni miettimään.

7. satukaisla Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jotkut unet ovat niin ihania ja todentuntuisia, että niiden soisi kestävän pidempäänkin. Ne palaavat mieleen suloisena häivähdyksenä tunteja heräämisen jälkeenkin ja ovat kuin balsamia sielulle.

Silloin tällöin unissani vierailevat kuolleet sukulaiset ja jotkut heistä ovat tulleet unessa hyvästelemäänkin siirryttyään rajan toiselle puolelle.

En nykyään näe juuri ollenkaan painajaisia, mutta yksi niistä seurasi minua vuosikausia. Siinä mieltäni vaivasi muka suorittamaton lopputentti, vaikka opiskeluajoista oli kulunut vuosia. Pähkäilin unessa, mistä keräisin kokoon kaikki tarvittavat tenttikirjat. Oli aina suuri helpotus, kun herätessä muisti, että opinnot oli suoritettu loppuun. Jäiköhän mieleeni jotain traumoja noista ajoista, kun sama uni toistui? Ainakin olin silloin aikamoinen jännittäjä.

Nuorempana sitä tuli toimeen vähemmälläkin unella, vaikkapa silloin kun taas tanssittiin pikkutunneille. Nykyään on viisainta ehtiä höyhensaarille ennen puolta yötä, muuten voi aamulla katsoa peilistä zombi!

Riittävä uni ja kohtuulliset elämäntavat ovat hyvinvoinnin peruspilareita, varsinkin kun elämä on kallistumassa syksypuolelle.

8. Jedimaski? Vierailija

9. vikriga Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    3
    Jaa, no se oli uutta.

Last edited: 12.09.2013
  10. Inhimillistä Vierailija

Oletko yrittänyt ottaa eron hillitysti ja hallitusti niinkuin hieno nainen, ilman itkua ja kohtuksia? Siten pitkität pahaa oloa. On tuossa tilanteessa ymmärrettävää olla pettynyt ja katkerakin. Unissa estomme katoavat ja on inhimillistä ja luonnollista kampata ex-miehen tyttöystävä kuralätäkköön, koska valveminämme ei sitä salli.

11. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Sithit käyttävät maskeja. Sithit myös muuntavat vihansa kautta kasvojensa ilmeen, muodon ja kasvojen terveyden ihoineen ajan kuluessa toisenlaiseksi.

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906

Eivät tosiaan käytä. Mäkin ihmettelin sun tuota jedimaski -sanaa. Niis leffois jedit esiinty ihan omalla naamalla. Mahollinen huppu kasvojen peitteenä ei oo maski.

Eikö sun avatarkuvas oo sithi? Musta tuo on leffojen jonku Pimeän puolen henkilön kuva? Vai oonko vääräs?

13. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Veikkaisin että oli naamiaisasuun kuuluva naamari.

14. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Ovatko toiset huomanneet unien useinkin näyttävän henkilöitä kasvottomana. Ainakin itse näen näin. Joskus olen nähnyt Jari Sillanpäästä unta, tunnistin vain unessa hänet näkemättä kasvoja. En useinkaan saa selvää unikuvaa henkilöistä on vain jonkinlainen aistimus, jonka uni liittää tunnettuun henkilöön.

Palailen vastentahtoisesti aiheeseen maadoitus ja suojaukset, koska unista puhuminen on yksi kestosuosikkiaiheeni ja siksikin maadoitus on henkilökohtaisesti minulle välttämätöntä etten leijailisi alati neptuaanisessa usvassa. Maadoitusta ja suojauksia pyrin vahvistamaan meditaatioiden yhteydessä, mutta myös musiikki jossa on vahva rytmi, kuten marsseissa toimii maadoittajana samoin kuin olen havainnut punaisen vaatteenkin omalla kohdallani toimivan. Olen yllättänyt itsenikin peruspunaisilla päällysvaatteilla, jostain syystä sisävaatteissä sitä peruspunaista ei sitten löydykkään vaan ne ovat sitten hempukkamaisen punertavan vävyisiä kuten vadelmaa, fuksiaa ja siihen tyyliin tai puuteruidun sävyisiä. Hyvin usein kuitenkin punaisia tai suklaanruskean eri variaatioina.

15. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906
    :D :D Mä näin kerran unta että olin raskaana, siinä oli isäkin mutten mä sen kasvoja nähnyt...Itseasiassa se oli vaan joku varjo taustalla.... ;D

16. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mie yhä ihmettelen sitä että miksi joiden pitää, maadoittaa ja suojata itseään? Onko he liian heikkoja yksilöitä, jotka ei pärjää arkielämässä, ilman noita toimia ?
    Ei ruumiiltaan ja mieleltään vahva, tarvitse moisia!

17. Onnittelen Vierailija

Vahvan on helppo olla. Ymmärrän ettet osaa kuvitella millaista on tuntea olevansa heikoilla. Silloin tarttuu toivon oljenkorsiin.

18. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Totta. Itse löysin maadoittamisen tuoman rauhan levottomuuteni asuntovelkojen maksujen aikana, jolloin tuöurani useampaan kertaan katkaisi työpaikkojen ajautuminen konkurssiin. Mielestäni en ole heikko, mutta kun perusturva järkähtelee tuo se mieleen rauhattomuutta suurimmalla osalla ihmisistä.

19. original alte Se aito ja alkuperäinen

Saadut tykkäykset:
    0
    Osaan kyllä eläytyä heikommankin asemaan! Jos noista maadoitus ym on apua jollekkin niin mikäs siinä !Omakohtaisesti noilla ei ole ollut ytikäs mitään vaikutusta minuun!

20. Onnittelen Vierailija

Suojautukaa heikot, olen katkeralla tuulella. Inke ja original alte, olette molemmat oikeassa. Inke saa apua suojauksesta ja og ei tarvitse, minä tarvitsen, mutta valitettavasti uskon puute on esteenä. Minulla toistuu harmittavainen pattitilanne, että kaikki sujuu jos minä vaan mukaudun odotuksiin. Kääntäen katsoen minulla on jopa mahtia. Voihan kukkanen!

21. Inke Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    543
    Jumituin sanaasi tarvita, ehkä tarvitsen vaikka itse ilmaisisin sen toisin. En ole heikko, vaikka olen herkkä. En ole vastuuntunnoton vaikka heittäydyn hetkeen ja toimin joskus impusiivisesti vaistojeni varassa. Tarvitsen tunnetta josta kaytat sanaa tarvitsee, on hyvä huomata ettei ole niin kaikkivoipa etten koskaan tarvitsisi mitään muuta kuin oman voimani, mitä sillä voima sanalla tarkoitetaan. Olen tarvinnut perheeni ankkuroimaan itseäni osaksi jotain kokonaisuutta. Tarvitsen vuorovaikutusta keskustelujen muodossa, maadotusta tarvisen ???.... niin miksi, juurruttaksen itseni äitimaan sydämeen, näin runolliset ilmastuna ja pitkä syvä kuokaus päälle :)

Miksiköhän tunnistan viestistäsi samankaltaista vahva-herkkyydessään voimaa. Viestisi ei saanut minua suojautumaan, jotenkin vain ilahduin siitä, en katkerasta tuulestasi, vaan siitä toivonkipinästä jonka loimotuksen olen tunnistavani rivien välistä. Et hyväksy isellesi mahdollisuutta mukautua toistuvasti toisten odotuksiin, olisiko se mahdotonn yhtälö, näin luulen. Semiä ja Karssia siteeraten hyvän tahdon mausteella sanon, Sinussa on voima :) Tietysti otan oikeuden mukailla heidän sanojaan itselleni mielekkääseen muotoon.

22. Onnittelen Vierailija

Hyvä etten tartuta muita. Itse saan joskus "infektion" kielteisyydestä ja silloin poistun lukemasta, se on sitä heikkoutta. Pohjimmilataan kirjoitukseni olikin soimaus, että miksen minä saa suojausta ja ynnä muuta toimimaan niinkuin muut. En tullut ajatelleeksi herkkyys-voima ongelmaa, olet oikeassa Inke. Ne kaksi toimivat näköjään minua vastaan. En tiedä miten saada ne harmooniseksi. Patoan voimani, niin tunnen. Kapinoin mielessäni, että jälleen kerrran oma hyväntahtoisuuteni kääntyy minua vastaan, se aikaansaa minulle haitallisen tilanteen. Menen omaan satimeeni ja muut vielä korjaavat laakerperiseppeleet. Minä kärmistelen vieressä, alistun ja hymyilen ja olen näkymätön.

23. Kissa Vierailija

Uutta?

Et tiennyt, että jedit eivät käytä maskeja.

Silti kerroit "fanittavasi" jedejä elokuvien perusteella.

Jos olisit katsonut yhdenkään Star Wars-elokuvan, niin luulisi sinunkin tietävän, että jedit eivät käytä maskia.

Osaatko mainita nimeltä yhtäkään elokuvissa esiintyvää jedia?

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906
    Maadoitusta tarvit jos/kun lähdet vaikka reissaamaan kehos ulukopuolelle jotta pääset takasikki. Tai jos liiaksi pomppuilet kehostas pois.

Suojauksista saattaa päteä myös semmonenKIN jotta huomaat tarvitsevas niitä VASTA kun sua kohtaan kunnolla hyökätään... Tai jos et halua hiippareita nurkkiis. Toki tuo edellyttää tarve tuolloin että pystyy huomaamaan ne, jos et huomaa et tarvi...hiippareita siis et huomaa...

Jokku myös kuulemma on niin herkkiä että heihin tarttuu toisten tunnetilat, tarvivat sitten suojausta.

Suojaus on musta sama kuin että sullon ovi lukossa talossas. Yöllä siis ja kun et ole paikalla, sillä suojaat talos. Tosin murtautuakkinhan aina voi, täs talo/ovi lukossa tilanteessa.

25. Perspektiivi Vierailija

Annoit hyvän vertauksen lukitusta ovesta. Millä lailla tunnet, että sua kohtaan hyökätään kunnolla? Onko se esimerkiks jatkuvaa pientä kommellusta, sitä Murphya??

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri